Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Klax Geluidsreductiematten voor Chieftec Miditowers?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Thermaltake Xaser 6000 miditower , deze matten zijn voor de Chieftec maar ik neem aan dat dit bijna dezelfde kast is dus het zou allemaal wel gaan passen.

Nou mijn vraag , merk je het verschil met die matten , die toch vrij prijzig zijn (49,-)

Zorgen die voor absolute stilte of vallen ze tegen?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

het schijnt dat ze WEL werken, maar je kan ook noppenschuim of rubber gebruiken, wat bij kunststofwinkels te koop is...

ik weet niet wat beter werkt ;) het schijnt dat die klax matten verschillende lagen hebben, en precies uitgesneden zijn, maar ik weet niet of ze bij jou ook passen

Electronics development

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 12:48

ijzer7

FORE!!!

Ik heb ook het hele weekend lopen prakkizeren of ik die matten wel zou kopen; ik heb echter net een chieftec Bigtower gekocht om alles beter te laten koelen (mijn A-open HX-08 kon de vele aparatuur niet aan), maar ik ben bang dat mijn kast weer te warm wordt.

Ik lees op Tweakers 2 dingen:

1- of je kast wordt 0-5 graden warmer

2- of je kast heeft minder inhoud door de matten, en daardoor koelt ie beter (in- en outtake hebben minder volume te verzetten.

Is wel een gokje van 59,- euro als ik het doe, dus het moet wel werken.

Wat vinden jullie / is jullie ervaring?

p.s.
heb gisteren ook een aluminium Chieftec miditower gekocht i.p.v mijn overgebleven A-Open bigtower: dat ding is cool en liiihiicht!!! :9~

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:12
Ik heb van die Magic Fleece matten gekocht, die kon ik op maat kopen voor me Chieftec Dragon Fulltower kast. Ik merk geen temp verschil van me kast, maar ik moet zeggen dat ik veel casekoelers heb (3x 80mm voor en 2x 80mm/1x 92mm achter).

Powered by KPN

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

mwoa ik zou geen €59 aan die matten uitgeven, koop voor €5 van die stoffen vloer tegels werkt ook goed :) maar helpen doet het zeker, je merkt het verschil in geluid wel degelijk.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur maakt niet veel uit , er zaten 5 80 mm koelers in die kast dus echt veel problemen krijg je niet maar het gaat mij meer om het geluid , het moet echt een stuk stiller worden..

Verwijderd

Ik heb ook de xaser 6000 en daar heb ik matten van akasa in gemieterd qua warmte maakt het bijna niks uit scheelt 1c ofzo maar qua geluid kan ik duidelijk merken dat ie stiller is geworden

Verwijderd

Als ik jouw was ging ik low-budget @ 9.95 euro bij de gamma, dan krijg je nl 2 matten van 500 x 1000 mm! Goed noppenschuim, bij mijn pc en die van me vader hielp het wel, maar het was geen wonder. Wat het vooral doet is de hoge tonen eruit halen, wat zeer rustgevend is. Maar ik kan niet inschatten wat de effecten op jouw pc zijn, want wij hebben weinig fans, en dus weinig open plekken in de case naar buiten toe.

Anyway, als ik jouw was zou ik voor gamma gaan en fans op 7 volt. Veel geluk! :)

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 23:44

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Is dit niks voor jou?
Matten van Coolermaster :) http://www.eynstein.nl/a/2385.html

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb die matten voor die Chieftec Bigtower besteld, ik hoop dat ze lekker werken.
Want iedereen zegt wel dat Papst fannen stil zijn, maar niet die ik heb en dan zeker niet als het er 4 zijn.

Ik weet wel dat ze erg prijzig zijn, maar ach, tis toch me baby'tje en ik kan niet tegen babies die herrie maken. ;)
Dan ook nog zo'n temperatuurschakelingetje derin en dan zal het geluid wel aardig weg zijn, denk ik. (hoop ik)

Maar goed, ik verwacht die matten komende week binnen te krijgen, dus dan weet ik meer.

• ijzer7

ijzer7

FORE!!!

Thufir_Hawat schreef op 29 september 2002 @ 14:28:
Ik heb die matten voor die Chieftec Bigtower besteld, ik hoop dat ze lekker werken.
Want iedereen zegt wel dat Papst fannen stil zijn, maar niet die ik heb en dan zeker niet als het er 4 zijn.

Ik weet wel dat ze erg prijzig zijn, maar ach, tis toch me baby'tje en ik kan niet tegen babies die herrie maken. ;)
Dan ook nog zo'n temperatuurschakelingetje derin en dan zal het geluid wel aardig weg zijn, denk ik. (hoop ik)

Maar goed, ik verwacht die matten komende week binnen te krijgen, dus dan weet ik meer.
Cool!(no pun intended)

Laat even weten wat je ervaringen ermee zijn; neem (indien mogelijk) ff je casetemp nu op (idle/load meteen maar B) ) en laat ons weten hoe de temp resultaten zijn.

Oh ja, ook de behaalde geluidsreductie is ook niet geheel onbelangrijk. :D

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Ik heb sinds kort ook van dat noppen-schuimrubber. Dat spul isoleert die lelijke zoemgeluiden van je fans best goed! Voor E10.- haal je bij je plaatselijke Doe-het-zelver genoeg om 3 kasten mee te bekleden!
En het is nog verekte makkelijk te 'installeren'. Knipt het iets te groot en je frommelt het tussen je case. Ziet er leuk uit en weegt niks. Makkelijker dan die matjes van jou denk ;)

Use the Search Luke...

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:17
ik heb Akasa Pax.mate erin zitten (2 doosjes) besteld bij Nitraats inkoopactie...

het is merkbaar stiller.... (Thermaltake Xaser II 6000)
(ik hoor em bijna niet meer...)

• ijzer7

ijzer7

FORE!!!

....Maarrrrr

hoeveel warmer is je casetemp geworden?

• Gaius
  • Niet online
Ik kreeg vanmorgen die set binnen (chieftec bigtower geluidsreductiematten)

Goed, de matten zitten erin. Benchmarkje gedraaid.
Temperaturen zijn niet toegenomen. Kast 22 cpu 40, hoewel die nog niet echt lang aan heb gestaan, maar ik sta te popelen om die andere cpu-koeler te installeren dus.

De geluidsreductie valt echter wel tegen, het geluid is wat minder irritant geworden (je hoort nu meer de lucht suizen). De fannen hoor je echter nog steeds goed.
Als ik m'n ventilatoren uitzet merk je die matten wel, je hoort de pc nog maar nauwelijks. Maar goed, dat resultaat wilde ik dus eigenlijk hebben met fannen aan.

De installatie is echt heel simpel, het zijn allemaal precies op maat gesneden stukkies. De handleiding is in het Duits, maar der zitten mooie foto's bij, dus dat is geen enkel probleem.

Zoals gezegd, de geluidsreductie valt tegen, ik had er meer van verwacht.
Zaterdag ga ik m'n temperatuurschakelingetje bouwen, wellicht dat dat meer helpt.

Nu gaat ik fijn m'n mobo'tje deruit slopen om die Alpha8045 derin te zetten. Met een 5e papst fan. >:)

• ijzer7

ijzer7

FORE!!!

Thx for the readings. ;)
Mooi dat je casetemp niet gestegen is, jammer van de geluidsreductie.

Andere verhalen over dit soort materiaal vertelde meestal van goeie resultaten, maar als je, net als ik, al louter Papst fans hebt draaien, dan kan het bijna niet zachter meer. Dan is je winst dus minimaal.

Ik had ze overigens ook al besteld. Kijken hoe dat uitpakt...

• Gaius
  • Niet online
Ja ho ff.

Louter Papst fans, dat wel. Maar ik heb ze gekocht om de hoeveelheid lucht die ze kunnen versjouwen, niet om hoe stil ze zijn.
Ik heb de 8412NG gewoon op 12 volt. 32dB per stuk dus. En 69 m3/uur. >:)

Het valt me trouwens wel op met die matten dat als ik al me ventilatortjes aan heb dat het niet irritant klinkt, wat wel zo was met slechts 2 ventilatortjes zonder die matten. Dus het helpt wel. Hij klinkt nu toch wat rustiger, minder hoge tonen.

Hij heb nou wat langer aangestaan trouwens:

Casetemp is 22 graden
Cputemp is 39 geweest, maar ik heb 'm nu wel op 1533 draaien ipv 1400.
Over het andere gedeelte van m'n bestelling (de alpha 8045 met papstfan) ben ik dus wel tevreden. :)

• ijzer7

ijzer7

FORE!!!

Dan zal ik met 4 Papst 8412 NGML (Low Noise = 21dB) wel weinig verschil merken... ;(

Pagina: 1