3D onder Windows XP werkt opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik weet niet zeker of mijn vraag hier thuishoort, maar ik probeer het maar even. Ik heb een Club 3d Radeon 8500 onder Windows XP Pro die altijd perfect gewerkt heeft. Gisteren had ik mijn harde schijf even losgekoppelt en daarna werkte geen enkel spel meer onder Windows. Ze starten wel op maar dan wordt het beeld zwart en gaat ie weer terug in Windows. Ik heb vervolgens met system restore een herstelpunt van een uur voordat het probleem optrad teruggezet en toen was het probleem opgelost.

Ik heb nu vanmorgen mijn computer weer opgestrat en nu is het probleem weer terug. Iemand enig idee? Ligt het aan de videokaart? De registry? iets anders?

Help me! Want ik wil weer spellen spelen!

PS. Programma's als 3dMark 2001 enzo doen het dus ook niet meer!!!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 20:25

dominic

will code for food

Zou zeggen, installeer je videokaart-drivers en directx es een keer. Verder heb ik dit nog nooit meegemaakt.

(Dit topic hoort trouwens wel ergens anders thuis denk ik)

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Zitten de stekkers er nog wel goed in?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Misschien moet ik inderdaad eens de kaart er helemaal uithalen en ook drivers eraf en alles en dan helemaal opnieuw installeren... Het blijft wel vreemd dat als ik system restore doe, het weer goed gaat tot ik computer opnieuw opstart. En als mijn register nou eens beschadigd is, is daar een commando voor om dat weer te herstellen?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik ben nu Directx 8.1 redistribution install van 25 MB aan het downloaden, die dan maar installeren? Ik heb overigens nu Windows XP Pro met SP1.

Verwijderd

MegaJurk schreef op 29 september 2002 @ 13:52:
Ik ben nu Directx 8.1 redistribution install van 25 MB aan het downloaden, die dan maar installeren? Ik heb overigens nu Windows XP Pro met SP1.
Mja, zou je kunnen proberen, maar ik zit eigenlijk zelf aan iets hardwarematigs te denken.

Ohw ja, en wil je voortaan de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken om iets aan je bericht te wijzigen? Dan hoef je niet je topic omhoog te kicken met een reply omdat je iets hebt toe te voegen. Bedankt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

dominicbout schreef op 29 september 2002 @ 13:12:
(Dit topic hoort trouwens wel ergens anders thuis denk ik)

Dat kan je beter in Schop een Modje kwijt :)

Omdat het even goed had gewerkt na de recovery zou het een driver probleem kunnen zijn. Maar dat je per ongeluk iets los hebt gestoten toen je de HDD verwijderde - loop alles dus even langs. Maar omdat ik geen idee heb laat ik 'm nog wel even staan :)

Verder: doe even een scandisk. DirectX opnieuw installeren zal waarschijnlijk weinig uitmaken. Wat zegt DXdiag?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb mijn pc uitgezet, de videokaart goed aangedrukt (hij zat er toch wel goed in maar goed toch geprobeerd) en (voordat ik pc uitzette system restore gedaan) toen weer pc aangezet en hij doet het weer!!!!

Nu maar hopen dat het blijft werken, misschien was het toch een probleem in de registry die door het herhaaldelijk opnieuw opstarten toch weer hersteld is.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
aaarghhh het probleem is terug na het herstarten van mijn pc!!! Ik heb DXDIAG geprobeerd en als ik een direct 3d test doe, dan stopt hij met de mededeling: "you pressed a key", wat dus niet zo is.... DirectX geeft verder aan dat er geen problemen zijn gevonden en alle bestanden zijn geïnstalleerd....

wat nu?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Mijn probleem was na het herinstalleren van Windows XP SP1 (de service pack dus) opgelost, maar is nu opeens weer terug. Als ik bijvoorbeeld Nasrcar 2002 instel op Open GL ipv 3D, doet ie het wel. Het ligt dus echt aan de 3D mogelijkheden die niet meer werken.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 13:30

jotheman

Was like that when I got here!

Vage mogelijkheid: JE procesoor core aan gort?
Neef van me heeft 'tzelfde gehad, maar na het vervangen van 'n processor-koeler, wat bleek nou, er was 'n stukje van de core afgebroken (blijkbaar 't direct3d gedeelte, of een stukje ervan) naar de winkel gegaan, goddank garantie en met de nieuwe deed ie 't weer...
Is misschien 'n longshot maar ik denk ik zet 't er toch ff op...

I see dead pixels...

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ja, maar telkens als ik system restore doe of SP1 opnieuw installeer is het weer even goed, dus....
Pagina: 1