Toon posts:

Micro ATX Socket 370 mobo + alles onboard gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wederom op zoek naar een mobo. Zoiets als bv een Abit K7N420 die niet meer te koop is. Ik wil het kleinste moederbord dat er bestaat met onboard; audio, video, tv-out, LAN en als het even kan SP-DIF. Gaarne uw hulp daar ik wat achter loop op dit gebied. 1 van jullie moet toch wel zo een mobo in zn bezit hebben wat je mij aanraadt :? . Desnoods een vriend die zn K7N420 verkoopt :+

Het is voor een socket Pentium 3 1 GHz 133MHz FSB...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46

LopeZ

Too much is never enough

Ik heb me een tijd geleden helemaal dood gezocht naar zo'n mobo maar het grote probleem is nog altijd die tv-out onboard. Er zijn gewoon bijna geen mobo's die dat hebben, ik kwam uit bij een ecs mobo maar die was natuurlijk weer nergens verkrijgbaar. Ik geef je dan ook niet veel met het vinden van zo'n mobo.

Trouwens de Abit K7N420 = een socket a bord, past geen p3 op :?

Verwijderd

ALLES onboard? waarom wil je dat als ik vragen mag? voor een server ofzow?

Iig. lijkt het me vrij/zeer moeilijk dat te vinden, geluid, lan en beeld onboard lukt nog wel, spdif en tv-out heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien op een moederbord...
Kun je geen laptop moederbord ofzo regelen, en die in je pc-tje bouwen (of zeg ik nu iets heel stoms :X) ???

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Er schijnt een tv-out module voor mijn mobo te zijn, maar ik ben deze nog nooit ergens tegen gekomen(ook niet bij de leverancier :( )

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

denk dat niet veel geluk heb met tv-out enzo :X

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ken je de VIA Eden en Epia :? Dit biedt alles wat je wilt :)

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BalusC schreef op 29 september 2002 @ 13:51:
Ken je de VIA Eden en Epia :? Dit biedt alles wat je wilt :)
Op die mobo's kan je geen eigenl proc drukken toch?

Ik dacht dat deze een geintegreerde VIA C3 op 533Mhz, 800Mhz of 933Mhz hadden. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, hij wil toch het kleinste plankje hebben en alles onboard hebben.. ;)

Verwijderd

Hmmmz... bieden de industriële mama-planken producenten niets... Ik denk dat je naar een single board moet :+ (die hebben vaak een PC104 bus waarbij je stapelbare upgrades hebt *D (zoals een PCMCIA-kaart-module, triple LAN, video-upgrades(eigen memory), Dual-channel Ulra2/3 SCSI, audio, etc.))

ff kijken of ik een piccie voor je kan searchen :+

http://www.arbor.com.tw/mini/images/emcore-i6315.jpg

En als je geen processor-eisen hebt, kan t allemaal nog kleiner: gereduceerd tot een stapeltje van 1 of meerdere PC104-modules :9~

Verwijderd

Topicstarter
LopeZ schreef op 29 september 2002 @ 13:03:
Ik heb me een tijd geleden helemaal dood gezocht naar zo'n mobo maar het grote probleem is nog altijd die tv-out onboard. Er zijn gewoon bijna geen mobo's die dat hebben, ik kwam uit bij een ecs mobo maar die was natuurlijk weer nergens verkrijgbaar. Ik geef je dan ook niet veel met het vinden van zo'n mobo.

Trouwens de Abit K7N420 = een socket a bord, past geen p3 op :?
Dat is 1ste klas bummer :(

Die K7N420 had het allemaal, dus het kan wel. Ik wil idd zoiets als die Epia dingen, alleen dan wel met degelijke CPU aangezien ik regelmatig CPU-power nodig heb. Die Via heb ik eens in actie gezien op een demo - stand ergens... Die zou het bij mij geen dag overleven. Dat is echt bout man.. Desnoods zonder die TV-out dan...

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50

DatraxZ

TrueCrypts Everything

het bord dat ik heb (msi 6178) bestaat ook in een versie met zowel tv out als vga
het is een micro atx bordje voor een celeron of P3 fc-pga
geluid is ook on board , lan niet
veel succes met het zoeken!

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Kijk hier eens

Ik weet alleen niet zeker of die een P3 pakt, de chipset opzich wel, alleen bij de beschrijven staat er niks over.

Apocom kan die dingen d8 ik leveren, heb hun toen ook gemaild voor de prijs van een Freetech P6F135.

Het kan wel ff duren voordat je antwoord krijgt btw

[ Voor 0% gewijzigd door Dreamstar op 30-09-2002 19:10 . Reden: 139 moest 135 zijn ]

Verwijderd

Ik denk dat zo'n VIA bordje nog wel het dichtste bij komt. So370 borden met TV-Out zal je niet vinden lijkt me, en SP-DIF eigenlijk ook niet. Video geluid en LAN wel, die ECS planken hebben dat vaak. Ik geloof alleen niet dat zij een So370 plank hebben..

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Welke ik laatst voor iemand heb gekocht is de Epox 3ETM, dit mobo heeft standaard vga en audio onboard (sommige ook met lan) is uitgerust met de i815 chipset, is geschikt voor tualatin, ata133, 3 pci sloten, twee dimm en 1 agp. Het formaat is microatx. Wat mij vooral opviel aan dit mobo is de stabiliteit en de performance.