Toon posts:

DVD in laptop tijdens reizen::schadelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het erg als ik aan de wandel ga met mn lappie terwijl hier een dvd/cd in zit?

(heb wel es gehoord dat de naald in je HD kan worden geramd, is er ook zoiets bij dvd speler??)

Verwijderd

volgens mij valt dat wel wat mee, maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:06

LopeZ

Too much is never enough

Als het goed is moet dat gewoon kunnen, de dvd/cd speler houd gewoon je cd beet totdat je eject drukt. Het is niet zo dat je cd los erin ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan _/-\o_

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
dvd werkt met laser, lijkt me stug als jij nog een naald gebruik :P

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
is het wel zo bij de hd dan???

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn HD van m'n laptop zit iig goed vast, daar moet je eerst spul voor loshalen voordat je hem er fatsoenlijk eruit kan krijgen. Het verhaal van een pin in je HD krijgen lijkt me een fabeltje, laptops zijn immers ook gemaakt om overal naar toe te nemen, daar zullen de fabrikanten dus echt wel rekening mee houden.

Verwijderd

Volgens mij kan dit in een laptopcdromspeler/dvdspeler niet, omdat je hem daar echt "vastklikt" (onder van die balletjes) en hij dus echt minimaal kan bewegen.
Bij normale lades echter zoals in de meeste cdromspelers is het een heel ander verhaal, daar ligt de cd volgens mij (in mijn oude mitsumi fx400 iig) gewoon redelijk los totdat ie vastgepakt wordt. Daar had ik ook een kartonnen velletje bij om eventuele schade van het wiebelen van de cd en de zware kop natuurlijk van de cd-lezer (=zwaar, daarom zijn cdroms relatief gezien zo langzaam). Heb het idd ook een keer meegemaakt dat ie stuk was.

Maar nogmaals: volgens mij moet dat bij laptops echt wel meevallen.

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 29 september 2002 @ 15:01:
Mijn HD van m'n laptop zit iig goed vast, daar moet je eerst spul voor loshalen voordat je hem er fatsoenlijk eruit kan krijgen. Het verhaal van een pin in je HD krijgen lijkt me een fabeltje, laptops zijn immers ook gemaakt om overal naar toe te nemen, daar zullen de fabrikanten dus echt wel rekening mee houden.
Heb het wel over een laptop die aanstaat voor de duidelijkheid :| .. daarbij kan een HD volgens mij vrij eenvoudig crashen bij schudden enz.?

Verwijderd

Vrij eenvoudig zal een laptop HD net crashen als je hem aan hebt staan tijdens vervoer, maar de kans bestaat natuurlijk... voorzichtig aan dus. Verder kunnen ze best ergens tegen, mijn collega brand zijn cd-s altijd in de auto onderweg naar huis, naast hem op de passagiersstoel. Ook hierbij staat de content op de HD. Ze kunnen dus best wat hebben.

Wat me wel is opgevallen: Mijn CD Rom en diskette drive zijn verwisselbaar. Als je de CD Rom drive wil verwisselen, moet je deze eerst in Windows disconnecten. W2K zegt dan iets van dat het veilig is om de apparatuur te verwijderen. ALTIJD EEN PAAR SECONDEN WACHTEN! als je namelijk gelijk de CD Rom eruit trekt, hoor je hem slepen in het apparaatje terwijl hij uitdraait... dit lijkt me niet bevorderlijk voor de kwaliteit van de CD-Rom.
Pagina: 1