Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop CD-rom naar gewoon IDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al opzoek geweest in google etc. maar kon niks vinden. Mijn probleem is dat ik graag een Laptop CD-rom wil converten naar gewoon IDE, zoŽn convertorje word standaard gewoon bijgelevert bij slimline CD-DVD spelertjes, maar eigenlijk moet dat vrij simpel zijn is het niet ? Dus ik zoek schemaŽs zodat ik mijn Laptop CD-rom kan oversolderen naar een gewone IDE...

En ja ik weet dat het veel solderen is ;) Maar lijkt me een enorme uitdaging!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36
wat kost zo'n convertor tegenwoordig?

Verwijderd

Topicstarter
Verdicampo schreef op 29 september 2002 @ 12:55:
Het probleem is dat zoŽn convertorje nog vrij moeilijk te krijgen is ook! maar als ji mijn kan vertellen waar ik er een kan kopen voor een lage prijs! Graag!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Convertortjes voor Slimline CD-s op een gewone IDE kabel:

http://www.baber.com/baber/products/slimline_cd_adapter.htm

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 18:06

IvoB

Prutst er rustig op los

bij een procase 2677 Mini-ITX kast zit er standaard eentje bij.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Damn ik weet dat ik ze op mn werk kan bestellen, maar ik weet niet meer precies wat ze kosten. en kijken of ik een foto kan regelen. Maar pas op het is wel een compaq spare part, dus die zijn wel duur.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een met 50 losse pinnetjes... Heeft iemand misschien daar een schema'tje voor ? Ik denk dat het niet veel verschilt van normaal IDE...

Verwijderd

het is een grotere uitdaging als je het zonder schema doet ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 17:54:
het is een grotere uitdaging als je het zonder schema doet ;)
dat is niet te doen

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hiet 't zelfde, ik heb ook zo'n losse connector, en wil ook een slimline cd-rompje in me case hebben... IDE dus...

* zwahiel sluit zich bij T-Mug aan, heeft ook al veel gezocht maar niets gevonden :(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

is dat niet laptop afhankelijke? (dus -> wat voor merk laptop heb je?) iig geval is het omhulsel wel altijd verschillend; ik weet het eigenlijk niet zeker over de IDE aansluiting; wie maakt mij wijzer?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
PANASONIC UJDCD6734 heb ik :) is een 6x cd-rom kom ik achter, maar ik heb ook nog een toshiba 24x liggen :)

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Dat ombouwen moet wel lukken, het wordt alleen een ontzettend gepriegel. Als je namelijk zo'n originele converter koopt, dan sluit die aan op de aansluiting in de CD-R.
Achterop zo'nlaptop slimline zit altijd een merk-afhankelijke connector. Als je dat printplaatje eraf haalt, zit daar een universele aansluiting op. Deze aansluiting in je slimline is universeel, dus voor elke slimline gelijk.

Je kan daarom dat in het linkie genoemde convertortje gebruiken voor elke (ex-laptop) Slim-line, of het nou CD(r-w) of DVD is, maakt niet uit.
Dus nu gewoon even dat printje eraf halen, aanpassen met een LaptopHDD-to-HDD converter en weer inbouwen. (Die laptop-to-hdd converter heb ik evt. nog liggen)

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn CD-rommetje zit alleen een printje achter met meteen de flatcable naar de printplaat

Wat me opvalt is dat de pinout's erg veel lijkt op een normale IDE alleen dan net wat kleiner... misschien leuk om eens uit te zoeken :)

btw, zo'n laptop confertortje kost mij iets van 6 euro ofzo nieuw :) valt ook wel mee... maar ik heb geen harddisk liggen van 10gb + :(

Verwijderd

Verdicampo schreef op 29 september 2002 @ 12:55:
Die dingen zijn best duur. In Groningen bij de Okaphone kost een zo'n ding €35,-!! :( 8)7

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 19:57:
Bij mijn CD-rommetje zit alleen een printje achter met meteen de flatcable naar de printplaat

Wat me opvalt is dat de pinout's erg veel lijkt op een normale IDE alleen dan net wat kleiner... misschien leuk om eens uit te zoeken :)

btw, zo'n laptop confertortje kost mij iets van 6 euro ofzo nieuw :) valt ook wel mee... maar ik heb geen harddisk liggen van 10gb + :(
40-pins IDE side

Afbeeldingslocatie: http://www.baber.com/baber/gifs/accessories/new_slimlinecd2ide.jpg

50-pin connector side

Pagina: 1