2e Xeon CPU werkend op P4DCE+

Pagina: 1
Acties:

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Ik heb sinds eergisteren me nieuwe moederbord en processors in elkaar gebouwd,

2x Intel Xeon 1.7 GHz 256KB Cache
Supermicro P4DCE+ i860 Chipset
2x 128mb PC800

Nu is het zo dat de bios maar 1 CPU ziet.. want dat zie je achteraan de name string staan..

Wat moet ik nou doen om die 2e ook aan de praat te krijgen? :? is dat een bios instelling, want daar kan ik geen opties vinden behalve processor monitoring..

btw. voor de rest echt een lekker systeem :9

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Jumpertje op het mobo misschien? Lees de handleiding eens, daar staan meestal erg interessante dingen op. Bios upgrade misschien? Ook ff de pagina van de fabrikant mobo raadplegen, voor de rest: :9~ :9~ :9~

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie je in Windows ook maar één CPU? Probeer anders de CPU's afzonderlijk te testen en te switchen van socket.

• AlPha.BeYoNdeR
Ik zie in Windows 2000 ook maar 1 CPU jah.. ik zal zo ff een paar screenshots posten van hoe alles eruit ziet en windows pic.

In de manual kan ik alleen zien dat als je het moederbord voor de eerste keer installeert.. je eerst 1 cpu erin moet doen..

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:30

Shuriken

Life is all about priorities

Probeer ff een CMOS Clear. Het zou kunnen dat ie de huidige hardware config opslaat. Dat heb ik bij een Dual Intel Serverboard al mee gemaakt.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

zijn ze wel de zelfde snelheid, anders kan je ht wel vergeten.

• AlPha.BeYoNdeR
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 15:55:
zijn ze wel de zelfde snelheid, anders kan je ht wel vergeten.
|:( als je eens goed zou lezen, er staat toch 2x Xeon 1.7 Ghz (ook in me sig.)

Ik ga zo ook nog ff op het forum van 2cpu rondvragen.. Cmos clear heb ik al geprobeerd..

1. de processors omwisselen van socket
2. een processor in socket2 doen en socket1 leeglaten..
3. bios update

ff checken of een van deze stappen iets uitmaakt..

Verwijderd

AlPha.BeYoNdeR schreef op 29 september 2002 @ 16:01:
[...]

|:( als je eens goed zou lezen, er staat toch 2x Xeon 1.7 Ghz (ook in me sig.)

Ik ga zo ook nog ff op het forum van 2cpu rondvragen.. Cmos clear heb ik al geprobeerd..

1. de processors omwisselen van socket
2. een processor in socket2 doen en socket1 leeglaten..
3. bios update

ff checken of een van deze stappen iets uitmaakt..
Jij hebt wel een relax systeempje als het werkt, wat ga je er mee doen?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Hier staat in iedergeval de laatste bios http://www.supermicro.com...IOS/BIOS_ZIP/dc6p9042.zip
Dat is versie R 1.2b

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• AlPha.BeYoNdeR
Oke, ik heb het dus geprobeerd, ik krijg het vermoeden dat 1 CPu naar de klote is.. als ik CPU-B (zo noem ik hem maar ff) in de eerste socket doe.. dan geeft ie geen beeld.. of doet ie soms niet eens aangaan.. moederbord krijgt dan 1 sec. stroom :?

CPU-A draait nu gewoon prima in de eerste socket.. terwijl de 2e socket nu leeg is.. vind dit echt fucked.. omdat ik geen 200 euro voor jan-lul hebt betaald voor een extra cpu |:(

ff mailen naar support@supermicro.com dan maar :)

• AlPha.BeYoNdeR
RIKZ schreef op 29 september 2002 @ 16:49:
Hier staat in iedergeval de laatste bios http://www.supermicro.com...IOS/BIOS_ZIP/dc6p9042.zip
Dat is versie R 1.2b
thanx :) ik ga zo ff heel die supermicro website afzoeken naar oplossingen.. Hopelijk ondersteunt deze nieuwe BIOS ook de nieuwe Intel XEON 2.8 GHz 512-KB versies..

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
256 MB in zo'n setup is net zoals de brandstof toevoer van een ferrari dichtknijpen, ik raad echt een 1 gigabyte aan, 512 is al zo'n beetje standaard voor 1 cpu tegenwoordig, en het is een goede regel op dat voor een dual te verdubbelen, ik neem aan dat je geen $$$ dual setup gekocht hebt om te gaan textverwerken.

specs

• AlPha.BeYoNdeR
gladiool schreef op 29 september 2002 @ 18:16:
256 MB in zo'n setup is net zoals de brandstof toevoer van een ferrari dichtknijpen, ik raad echt een 1 gigabyte aan, 512 is al zo'n beetje standaard voor 1 cpu tegenwoordig, en het is een goede regel op dat voor een dual te verdubbelen, ik neem aan dat je geen $$$ dual setup gekocht hebt om te gaan textverwerken.
LOL !! nee maar ik zat echt ff met crap budgetje.. En het draait nu nog wel oke.. Komt eind volgende maand nog 2x 256 bij.. Zoek ook nog een persoon waar ik die 2x 1700mhz xeons aan kan verkopen |:( dan gaat er 2x een Xeon 2.0 in..

Geheugen Benchmark met SiSoft Sandra is 2400 mb/s en een max. throughput van 3168mb/s :D damn.. wat roeleert dual channel rd-ram (en het is niet eens overgeclockt.. standaard PC800 geheugen)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51
maar het werkt dus met de 2e cpu? wat was er dan mis mee?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• AlPha.BeYoNdeR
M1lamb3r schreef op 29 september 2002 @ 20:14:
Nee.. het werkt niet :( Ik snap er niks van.. Heb een paar uur geleden een lange mail naar Supermicro gestuurt.. wacht nu op bericht..

btw.. hier ff screenshot van me bureaublad.. verdere foto's volgen in ander topic.. dan maak ik er wel ff een klein reviewtje van ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/rjansen1/xeon-win2k.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door AlPha.BeYoNdeR op 29-09-2002 20:28 . Reden: resized ]

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 29 september 2002 @ 20:14:
Hij zei net, met alleen cpu2 erin. Krijg ik geen beeld :)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51
maar omdat hij zij: ik zoek iemand aan wie ik de 2 xeons kan verkopen

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• AlPha.BeYoNdeR
M1lamb3r schreef op 29 september 2002 @ 20:27:
maar omdat hij zij: ik zoek iemand aan wie ik de 2 xeons kan verkopen
ja, omdat ik graag een wat snellere wil hebben, er is voor de rest niks mis mee.. :? maar ik begrijp maar niet waarom de bios geen

Intel XEON CPU @ 1700 MHz, 256KB Cache , 2 CPU's

aangeeft.. er staat maar 1 CPU terwijl er 2 inzitten |:(

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34

Gallus

Cheesy

Maar je zegt inderdaad dat je "CPU-B" helemaal niet werkend krijgt, ook niet alleen. :?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat wordt dus inruilen bij de winkelier. Het lijkt me niet zinnig om Supermicro te mailen als je zelf achter bent gekomen dat de verdachte CPU niet werkt wanneer je hem als single gebruikt.. ;)

• AlPha.BeYoNdeR
BalusC schreef op 29 september 2002 @ 21:24:
Dat wordt dus inruilen bij de winkelier. Het lijkt me niet zinnig om Supermicro te mailen als je zelf achter bent gekomen dat de verdachte CPU niet werkt wanneer je hem als single gebruikt.. ;)
Nee..

Want als ik een CPU in de 2e socket doe.. en de 1e socket leeglaat.. dan gaan er 5 lampjes branden.. en krijg ik geen beeld..

Terwijl er op de supermicro site staat dat het niet uitmaakt of je nou 1 cpu gebruikt in de eerste of de tweede socket :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Lijkt me ook een gevalletje ruilen ben ik bang, zo'n bord zou gewoon beide cpu's moeten herkennen zonder verdere handelingen. Ben wel benieuwd hoe het spul je verder bevalt, helemaal met Prestonia's want deze Fosters zijn niet bepaald de snelsten. Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat voor PSU gebruik je eigenlijk?
AlPha.BeYoNdeR schreef op 29 september 2002 @ 22:25:
[...]

Want als ik een CPU in de 2e socket doe.. en de 1e socket leeglaat.. dan gaan er 5 lampjes branden.. en krijg ik geen beeld..

Terwijl er op de supermicro site staat dat het niet uitmaakt of je nou 1 cpu gebruikt in de eerste of de tweede socket :?
In de manual staat dacht ik wel duidelijk dat je in het geval van één cpu socket #1 moet gebruiken en #2 leeg moet laten (hoef je ook niet te termineren)

[ Voor 0% gewijzigd door Abbadon op 29-09-2002 22:33 . Reden: toevoeging ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Ehmmmzzz.. Lees even dit:
Can I install a single processor on a dual processor motherboard?
Yes, you can install a single processor on a dual processor motherboard. When running a single processor, the processor must be installed in CPU socket 1. You don't have to change any jumper settings or any settings in the BIOS setup.
Supermicro Technical Information For 860 Chipset Based Motherboards

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• AlPha.BeYoNdeR
ja :? maar ergens anders op de site staat het volgende.. (processor faq)

"Question : Can I just install a single processor on a dual-processor motherboard? Does any jumper need to be changed?
Answer: Basically, you don't need to change any motherboard jumper or BIOS setting. You can also install a single processor on either CPU#1 or CPU#2 slot/socket. "

Erg vreemd dus :?

Denk dat ik toch die 2 xeons ga omruilen voor 1x een 2.4 Ghz Xeon met HTT enabled.

En Abaddon.. Ik gebruik een Enhance 460W WTX Dual XEON Voeding met alle 3 de power connectors erop :)
Pagina: 1