Toon posts:

[XP]Zie geen bestanden op CD staan?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er helemaal niks meer van mijn Plextor 24x10x40 word netjes herkent in bios en ook in windows als een cd-rw-station. Als ik er een cd in doe zie ik naast me muis cursor een cdtje en ik hoor hem ook opspinnen.

Het icoontje in mijn computer veranderd naar Cd-rom station als ik er een cd in doe. Als ik hem open krijg ik een leeg scherm te zien? Net alsof de cd leeg is. En links staat Deze bestanden op cd zetten.

Is me plextor nou kapot :(? Of is ligt het nou aan windows xp?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Denk dat dat windows XP is, zet je ingebouwde windows xp bak functie eens uit. Misschien helpt dat en gebruik zoals het een fatsoenlijke tweaker betaamd gewoon Nero :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 07:47
WhizzCat schreef op 29 september 2002 @ 12:22:
Denk dat dat windows XP is, zet je ingebouwde windows xp bak functie eens uit. Misschien helpt dat en gebruik zoals het een fatsoenlijke tweaker betaamd gewoon Nero :)
idd :)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
Volgens mij gaat dit niet over branden, maar gewoon over lezen..

Doet ie het met alle cd's, of alleen zelf gebrande cd's?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog nooit de ingebouwde "bak" versie gebruikt, heb net nog ff proberen te booten naar winxp setup maar dat doet hij dus niet. Er komt dus niet meer te staan van druk op een knop om verder te gaan.

*snik* Is die nou kapot?

Edit: het gaat idd over het lezen niet over branden. Hij leest alle cd's niet, als ik er een cd in doe hoor ik hem netjes de cd lezen en er komt een cdtje naast de cursor te staan. Maar ik krijg dan aleen maar een wit scherm te zien als ik op de cd click.

Ik kan de cdrom ook laten uitwerpen via windows..

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ai.. dat lijkt me dan meer een hardware probleem, beschrijf eens hoe alles er inhangt. IDE0 en IDE1 enzo en master/slave settings

edit:

Ik zie net dat je dezelfde kast als mij hebt, daar kan het dus niet aan liggen want ik heb ook een Plextor 24x10x40 erin hangen :D

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Kun je de CD's wel lezen als je opstart met een bootflop (dus niet opstarten vanaf CD, maar vanaf floppy)

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op 29 september 2002 @ 12:28:
ai.. dat lijkt me dan meer een hardware probleem, beschrijf eens hoe alles er inhangt. IDE0 en IDE1 enzo en master/slave settings
Tja hij heeft het altijd gedaan ga zo ff de kabels aandrukken, maar zo ziet het er uit :

Promise Raid controller : 2 aparte IBM disks ieder eigen kabel
Normale IDE controller : Primary Master IBM 40Gig
Secondary Master Plextor

En nee opstarten vanaf cdrom reageert ie ook niet meer op. Komt dus niet meer te staan van druk op een knop om verder te gaan

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

heb je nog een andere comp tot je beschikking? Hang em daar dan eens in, zo nee, tja, dan even de buurman (die ook tweaker is >:) ) vragen of je zijn bak mag gebruiken.

Ik ben toch bang dat je cdrw kapot is. Heb je nog garantie? anders ff terugbrengen en laten testen

• woutervs
Ik vrees dat het je cdrom speler is, aangezien alleen de data op de cd niet gelezen wordt. Windows ziet wel gewoon dat er een cd in zit e.d. Klopt het Volume Label van de cdrom wel?

Verwijderd

Topicstarter
Oke jongens heb goed nieuws :). Teneerste ben ik een grote fout ondergaan, ik had de office xp er inzitten ipv van de windows xp dus daarom bootte hij niet :).

De cdrom heb ik getest bij een andere pc, werkt perfect :). Het booten van cd doet ie nu wel op mijn pc omdat ik nu de winxp cd gebruik :P.

Nou ligt het dus aan windows : Het probleem had ik al beschreven, krijg een wit scherm als ik op de cd click, hij spint wel op. Kabels zitten goed, hardware matig is dus alles in orde.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Kun je wel de inhoud bekijken met Windows Commander?

Verwijderd

Topicstarter
SiHiDa schreef op 29 september 2002 @ 12:49:
Kun je wel de inhoud bekijken met Windows Commander?
Commander? Explorer? Nee, dos promt G: dir, geen reactie.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 22:09

dlmh

Lo-Fi

Gelukkig geeft Plextor 2 jaar garantie op een heel groot aantal producten... hou 't in je achterhoofd! :P

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Je kunt natuurlijk ook even proberen de kabels los te maken en opnieuw vastzetten/aandrukken...
Een slecht contactje in een kabel kan leuke neveneffecten geven!

We have just one world, but we live in different ones...

• woutervs
Hoe reageert ie op audio-cd's?

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Jah, blaas eens je connectoren schoon... wil nog wel eens helpen

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titel wat duidelijker gemaakt, (C) SiHiDa

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
woutervs schreef op 29 september 2002 @ 13:02:
Hoe reageert ie op audio-cd's?
Zelfde, wit scherm spint wel op.

Heb eigenlijk weinig zin om te formateren :). Zal nu ff die connectoren schoon blazen.

De plextor werkt perfect in me andere pc.

Ik zit ff te denken heb hem al een tijd niet gebruikt dus ik weet niet wat voor software mischien problemen geeft.

Heb wel gister det 40.52 en net windows update gedaan en alles geinstaleerd etc.

Lijkt me niet dat het daar aan ligt.

Booten vanaf cd doet hij dus wel, dus de verbinding hardware matig lijkt me goed.
Toch maar formateren dan?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Sluit je Plextor brander eens aan op je 2-IDE aansluiting en maak je brander master op je 2-IDE kanaal (en niet aansluiten op je Promise ide controller).

En test dat eens :P

Tip: mocht het nog niet werken, gaan eens testen met een ander Windows versie (95/98, 2000) Als dit nog niet werkt: dan is het een hardware probleem en vermoedelijk wat al gezegd werd dat je brander niet helemaal functioneert ;)

suc6 :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Riemer Reinalda schreef op 29 september 2002 @ 13:30:
Sluit je Plextor brander eens aan op je 2-IDE aansluiting en maak je brander master op je 2-IDE kanaal (en niet aansluiten op je Promise ide controller).

En test dat eens :P

Tip: mocht het nog niet werken, gaan eens testen met een ander Windows versie (95/98, 2000) Als dit nog niet werkt: dan is het een hardware probleem en vermoedelijk wat al gezegd werd dat je brander niet helemaal functioneert ;)

suc6 :)
Hij zit dus ook niet op de promise want daar zit me raid array op. Hij zit op de andere 2 ide poorten daaronder. En ook staat hij op secondary master, primary master is me IBM hdisk.

Nogmaals, de brander werkt perfect in me ander systeem, in dit systeem werkt hij met booten ook perfect. Aleen in windows gaat het fout.

Toch maar formateren?

Verwijderd

Ik had dit probleem ook. Bij mij hielp het de ASPI drivers te updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 13:42:
Ik had dit probleem ook. Bij mij hielp het de ASPI drivers te updaten.
Mag ik vragen hoe je dit doet :)?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 13:49:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit doet :)?

[google=aspi]
[google=winaspi]
[google=aspi4all]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 29 september 2002 @ 13:50:

[...]

[google=aspi]
[google=winaspi]
[google=aspi4all]
Volgens mij is dit niet voor windows xp? Maar goed.. ik ga nu formateren laten we het hopen dat hij het daarna weer doet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 13:56:
[...]

Volgens mij is dit niet voor windows xp? Maar goed.. ik ga nu formateren laten we het hopen dat hij het daarna weer doet.
Ik heb nu geformateerd, probleem is opgelost. Snap er nog steeds niks van :|

Toch bedankt voor de hulp peeps :).
Pagina: 1