• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Een klein vraagje over de Gigaset 3000 Classic telefoon van Siemens..

Als ik aan de telefoon ben en er komt een 2e gesprek binnen dan piept de telefoon.. alleen ik weet niet of ik kan switchen naar dat 2e gesprek! De handleiding is UITERST beknopt .. en er staat er dus helemaal niets over in...

Heeft iemand zo'n telefoonset (ik heb 1x basestation + 2x handset) en weet hoe je kan switchen naar een ander gesprek? Dat gepiep is namelijk bijzonder hinderlijk!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56

Korakal

Up up up!

je hebt WisselGesprek van KPN TeleCom (R) :X begrijp ik?

Wisselen van gesprek gaat dmv van flashen op de lijn. Nou wil het geval dat je er een 'centrale' (je basisstation) tussen hebt zitten, dus je moet een externe flash geven. (anders ga je intern de 'centrale'=basisstation opdrachten geven)

In de handleiding moet je even kijken bij het gedeelte wat het gebruik achter een vaste centrale uitlegt. Je moet een of andere code invoeren om zo'n flash op de buitenlijn te geven. Hiermee wissel je het gesprek.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik weet niet of ik wisselgesprek heb eigenlijk.. ik heb niets extra's genomen, gewoon een normaal ISDN abbo.. dus 128K lijn (2x64 channels). Zit een Tiptel centrale tussen waar mijn analoge Gigaset aangesloten zit.

Tijdens het bellen met iemand gaat er soms wat piepen in de telefoon .. maar ik zou niet weten hoe ik dan zou moeten switchen.. zal dat met die Tiptel centrale te maken hebben?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 21:09

Dr.Roelski

Walk on ....

Je zou eigenlijk een isdn gigaset moeten nemen.
Met de 3070 kun je zelfs met usb je centrale instellen en telefoonboek beheren.
Tevens heb je dan nummerherkenning.
Met de 3075 heb je zelfs voicemail, maar die wordt niet officieel verkocht in nederland (maar werkt wel!)
Misschien is ie wel via marktplaats te krijgen, er immers al een 4000 serie op de markt.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Met de 3000 heb ik ook al nummerherkenning overigens.

En al die andere zaken doen er niet toe - ik ga niet de boel vervangen .. ik wil alleen weten hoe ik of 1) van dat gepiep af kom of 2) gesprek kan wisselen.

En een Gigaset voor ISDN met 2xhandset was vast geen 390 piek ;)

• Korakal

Korakal

Up up up!

tazzman schreef op 29 september 2002 @ 15:31:
Ik weet niet of ik wisselgesprek heb eigenlijk.. ik heb niets extra's genomen, gewoon een normaal ISDN abbo.. dus 128K lijn (2x64 channels). Zit een Tiptel centrale tussen waar mijn analoge Gigaset aangesloten zit.

Tijdens het bellen met iemand gaat er soms wat piepen in de telefoon .. maar ik zou niet weten hoe ik dan zou moeten switchen.. zal dat met die Tiptel centrale te maken hebben?
Waarschijnlijk komt dit op hetzelfde neer als wat ik eerder vertelde.

ISDN heeft standaard de mogelijkheid om 2 gesprekken te ontvangen dus. Er komt een gesprek binnen en dat hoor je; dat signaal is inderdaad van de tiptel centrale. Je zou even de handleiding van je centrale na moeten kijken hoe je een tweede gesprek aanneemt (meestal ook wel iets met een flashtoets, in zoverre dus ook de handleiding van je gigaset nakijken hoe je extern moet flashen).

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03 19:48

Ginz

Trek Superfly 5 powered

zit er een knopje met de lettter "R" op de telefoon?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Korakal

Korakal

Up up up!

ginz2002 schreef op 29 september 2002 @ 16:10:
zit er een knopje met de lettter "R" op de telefoon?
da's 'intern' flashen in de standaardinstelling, die stuurt dus het basisstation aan...

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

ja en werkt dat dan niet?

-

• Korakal

Korakal

Up up up!

nee

dan kom je in de schakeling van je basisstation, en je moet 'verder naar buiten' zijn...

die flash moet je basisstation niet horen maar juist zelf uitgeven naar de centrale waar 'ie aan hangt.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

tja maar wie neemt er dan ook isdn?

-

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
ginz2002 schreef op 29 september 2002 @ 16:27:
tja maar wie neemt er dan ook isdn?
Nee dat is een zinnige opmerking zeg.. |:(

Omdat ik misschien:

1) bereikbaar wil zijn als ik aan het internetten ben?

2) ik geen ADSL kan krijgen?

3) ik geen kabel kan krijgen?

4) ik geen sat. kan krijgen?

5) 64K ISDN nogaltijd veel beter is dan een crappy 56k analoog verbinding?

6) omdat internet via de tam tam ook niet lekker werkt?

7) omdat ik nog veel meer van dit soort idiote antwoorden op zulke idiote vragen kan verzinnen?

8) omdat de paarse maan van Saturnus IV elke 3e rotatie een bundel orangje-groen licht over de horizon van Uranus XI laat schijnen?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Korakal schreef op 29 september 2002 @ 16:06:
[...]

ISDN heeft standaard de mogelijkheid om 2 gesprekken te ontvangen dus. Er komt een gesprek binnen en dat hoor je; dat signaal is inderdaad van de tiptel centrale. Je zou even de handleiding van je centrale na moeten kijken hoe je een tweede gesprek aanneemt (meestal ook wel iets met een flashtoets, in zoverre dus ook de handleiding van je gigaset nakijken hoe je extern moet flashen).
Aha .. ik zat dus gewoon in de verkeerde handleiding te kijken :) Ik zal es in de handleiding van de TipTel centrale neuzen!

Dank :)

Verwijderd

je moet de R toets indrukken rechts onderin

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 22:14:
je moet de R toets indrukken rechts onderin
lees het topic en hou die zinnige opmerkingen dan voor je aub... |:(

sorry hoor, maar dit voegt toch -200% toe... is hierboven uitgebreid uitgelegd dat het dat dus NIET moet zijn

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

tazzman schreef op 29 september 2002 @ 22:11:
[...]

Nee dat is een zinnige opmerking zeg.. |:(

Omdat ik misschien:

1) bereikbaar wil zijn als ik aan het internetten ben? (daarvoor heb je een GSM) |:(

2) ik geen ADSL kan krijgen? (wacht je tot het je wel kan krijgen) |:(

3) ik geen kabel kan krijgen? (wacht je tot het je wel kan krijgen) |:(

4) ik geen sat. kan krijgen? (wacht je tot het je wel kan krijgen) |:(

(het is allebij K*T) |:(
6) omdat internet via de tam tam ook niet lekker werkt?
(dan gebruik je toch rooksignalen) |:(
7) omdat ik nog veel meer van dit soort idiote antwoorden op zulke idiote vragen kan verzinnen? ( ik ook) |:(

8) omdat de paarse maan van Saturnus IV elke 3e rotatie een bundel orangje-groen licht over de horizon van Uranus XI laat schijnen? (omdat de bananen tijdens hun groei proces graag naar de zon wijzen met hun toppies) |:(

-

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

en dan te bedenken dat Siemens de handleiding online heeft staan.......................... 8)7

ARME AOW’er

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Dick schreef op 29 september 2002 @ 22:36:
en dan te bedenken dat Siemens de handleiding online heeft staan.......................... 8)7
Zucht .. lezen is hier in I&T ook een APART VAK of niet soms? Het gaat namelijk helemaal niet om de instellingen van de Siemens Gigaset (waarvan ik de handleiding van voor naar achter doorgelezen heb en ja ik heb OOK de PDF.. en daar staat het gewoon niet in .. 8)7 8)7 8)7 8)7 ).. maar het gaat om de instellingen van mijn TIPTEL CENTRALE.

En dan te bedenken dat van al die replies hier slechts 1 persoon instaat was om ten eerste behoorlijk te lezen en ten tweede replies te posten welke niet enkel zijn postcounter omhoog krikte maar ook nog eens erg nuttige info bevatte! Waarvoor hulde. :Y)

Want wat betreft het niveau van de rest van de replies.. ik zat echt ff te denken dat het de HK was. :O

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
ginz2002 schreef op 29 september 2002 @ 22:21:
1) bereikbaar wil zijn als ik aan het internetten ben? (daarvoor heb je een GSM)
Ik heb hier in de straat geen ontvangst. Oh wacht, moet ik zeker gaan verhuizen of zo?! (Nee naast Ben heeft ook Vodafone, KPN en O2 hier in dit stukje uiterestzuidelijk Houten OOK geen ontvangst.)
2) ik geen ADSL kan krijgen? (wacht je tot het je wel kan krijgen)

3) ik geen kabel kan krijgen? (wacht je tot het je wel kan krijgen)

4) ik geen sat. kan krijgen? (wacht je tot het je wel kan krijgen)
Met je 66 post mag je met nummer 67 toch eens gaan uitleggen wat HIER nou de logica van is. Of zit je soms HK-koffiepunt-posts te sparen zodat je daar onzin kan uitkramen? :P
(het is allebij K*T)
Oh omdat ik geen DiVXjes, iso's of mp3tjes kan leechen zonder het KPN aandeel weer naar recordhoogten te doen spekken is ISDN dus maar k..? *shrug* Browsen werkt prima, games werken ook prima - dwz de games die ik graag speel - en een constante 7.8 k/sec kan je wel vergeten met 56k.. neuh.. zo slecht is het niet hoor.
omdat de bananen tijdens hun groei proces graag naar de zon wijzen met hun toppies
Fout fout fout fout. Bananen kijken nu eenmaal graag naar een halfnaakte Jane die voorbij komt slingeren. O-)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

tazzman schreef op 30 september 2002 @ 00:33:
[...]

Zucht .. lezen is hier in I&T ook een APART VAK of niet soms? Het gaat namelijk helemaal niet om de instellingen van de Siemens Gigaset (waarvan ik de handleiding van voor naar achter doorgelezen heb en ja ik heb OOK de PDF.. en daar staat het gewoon niet in .. 8)7 8)7 8)7 8)7 ).. maar het gaat om de instellingen van mijn TIPTEL CENTRALE.

En dan te bedenken dat van al die replies hier slechts 1 persoon instaat was om ten eerste behoorlijk te lezen en ten tweede replies te posten welke niet enkel zijn postcounter omhoog krikte maar ook nog eens erg nuttige info bevatte! Waarvoor hulde. :Y)

Want wat betreft het niveau van de rest van de replies.. ik zat echt ff te denken dat het de HK was. :O
Lees dan even de topictitel en de inhoud van je vraag 8)7.

Ik had dezelfde combo als jij en de oplossing zat toch echt (bij mij althans) in de Gigaset.

Overigens ben ik maar overgestapt op de 4170ISDN serie :)

ARME AOW’er

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
De gespreksswitch vind niet plaats op het basestation maar op de centrale. Ik moet gewoon het juiste commando naar de centrale sturen.. en ik ga echt niet de hele handel vervangen, zonde van het geld ;)

• Korakal

Korakal

Up up up!

tazzman schreef op 30 september 2002 @ 00:33:
[...]
Danku, danku _/-\o_

:Y)

Is het nou al gelukt trouwens?
Pagina: 1