Toon posts:

[XP] systeemherstel vanuit DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op één of andere manier kan ik niet meer in XP komen. Veilige modus werkt niet, en ik heb ook geen reddingsdiskette (waarom toch??)
Maar XP heeft systeemherstel. Kan ik dat benaderen vanuit DOS (NB XP staat op een Fat-partitie)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:09
Je kunt alleen in de recovery console komen als je opstart vanaf de cd-rom... Die vragen zijn al heel vaak langs gekomen en staan vast wel in de search.

En ja natuurlijk kun je via dos op je fat partitie komen, maar je kunt je systeemherstel dan niet starten.

Verwijderd

Topicstarter
da's pech. Komt dus, als ik info uit de search goed heb begrepen, uit op een schone installatie.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 11:57:
da's pech. Komt dus, als ik info uit de search goed heb begrepen, uit op een schone installatie.
Welke foutmelding krijg je met het opstarten dan? Want dat geef je nergens aan wel dat je systeemherstel wil doen. Je heb de recovery console ook al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
geen foutmelding. Systeem blijft hangen in XP opstartscherm. Bij veilige modus blijft hij hangen bij een knipperende cursor. In beide gevallen werkt ook ctrl-alt-del niet meer.
Recovery console kan ik niet zo goed mee uit de voeten. Heb je hier tips voor?

Verwijderd

Topicstarter
kan ik vanuit de herstel console eventueel een "oud" register inladen?

Verwijderd

Topicstarter
effe ter info.
Heb na dit probleem schoon geïnstalleerd. Gisteren echter hetzelfde probleem weer. Vastloper, en niks werkte meer (ook niet ctrl-alt-del). Lukte bij herstart ook op geen enkele manier meer om in XP te komen. Bleef hangen in het zwarte XP- opstartscherm. Kreeg de gouden tip: effe de stroom eraf, maar dan volledig, dus ook stekkers eruit. Na een kwartiertje opnieuw geprobeerd, en jawel, het systeem starte gewoon weer op. Het is wonderlijk, maar wat werkt, dat werkt. :)
Pagina: 1