[Mandrake 9.0]System Conf tool werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 19:36
Ik heb net mijn eerste stapjes op Linux gebied gezet. Ik heb gekozen voor de distr. Mandrake 9.0.
De installatie ging prima. Er is nu alleen een klein probleempje. Als ik de knop voor Mandrake Beheerscentrum aanklik dan zegt ie Loading... Maar vervolgens gebeurd er niks...
Doe ik iets verkeerd?
(heb in de search gezocht maar niks hierover gevonden)

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, voor mij was het makkelijk als volgt te verhelpen:
zet voor de tekst op regel 423 van /usr/bin/drakconf een #, zo dus:

if ($ENV{LANGUAGE} !~ /zh/) {
#$log_check_box->set_active($logs);
$embedded_check_box->set_active($embedded);
}

Je moet hier uiteraard eerst even root voor worden.

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 19:36
Hardstikke bedankt antar! het werkt weer. Lag inderdaad aan de taal...

Verwijderd

Kan iemand dit beter uitleggen (voor n00bs dus)?

Heb er trouwens ook probleem mee:
Verwijderd in "(Mandrake Linux 9.0) Internet werkt niet"

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 08:30

seninha

god's right foot

hey, top. :)

Bij mij doet ie het eindelijk.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

voor n00bs:
1) open een console -bijvoorbeeld konsole of gnome-terminal. Of gebruik gewoon DE console (ctrl+alt+f1)
2) geef het commando 'su' om root te worden.
3) geef het rootpaswoord en druk enter
4) doe cd /usr/bin
5) geef het commando 'vi drakconf'
6) typ :423 (dubbelepunt 423) om op regel 423 te komen.
7) druk op de insert-knop van je toetsenbord.
8 ) zet een hekje voor de regel: #$log_check_box->set_active($logs);
9) druk op escape, geef het commando :x
Dat moet het zijn. start drakconf om het te proberen.

Als dit de eerste keer is dat je wat gaat doen met vi is het misschien een idee om een backupje te maken van drakconf: cp /usr/bin/drakconf /tmp

Een makkelijkere oplossing is misschien om mandrake maar weer in te stellen op engels. Dat heb ik maar gedaan want die Nederlandse vertaling vind ik maar niets - vooral de mandrake-tools zijn slecht vertaald. Tools als make en ls zijn goede tweede.

• JackHoeb
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2022

JackHoeb

Ben d'r klaar voor!

Om eerlijk te zijn vind ik MDK9 de meest teleurstellende release sinds MDK6. Sedert MDK6 ben ik een vervent Mandrake user. Geen gedoe, eenvoudige instalatie en alles werkt praktisch probleemloos.
Versie 9 is naar mijn mening net zo slecht als een vroege beta! Nog nooit heb ik een Mandrake release gezien met zoveel bugs. Drakconf werkt alleen na het uitvoeren van een truukendoos, In Gnome werkt Nautulus niet, Drakfont loopt vast bij het importeren van Windows lettertypen, Het benaderen van /mnt laat het systeem bevriezen, Het opstarten duurt van MDK duurt 3 keer zo lang als voorheen, de muis stottert, enz, enz,....
Kortom niet wat ik van Mandrake gewend was. :'(

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Je hoeft echt niet te gaan editten hoor. Je kunt de configuratietools ook via Nautilus benaderen (Ga > Begin hier > systeem oid) of vanaf de shell in het engels starten door '$ LC_ALL=en_us drakconf'.

Verder kan ik melden dat de ontwikkelaars in de volgende release eerst gaan wachten op go/no-go van de vertalers om dit soort problemen voortaan te voorkomen. Het is natuurlijk een fout die niet had mogen gebeuren maar ze kunnen daar niet in alle 50 meegeleverde talen gaan testen of alles het doet...
Pagina: 1