Toon posts:

Spellen -> Monitor Standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik zit met het volgende probleem...

Op een oude pc (p200mmx, 96mb ram, 4mb diamond stealth videokaartje, windows95) gebeurt de laatste tijd het volgende. Als er spellen gestart worden (het zijn oude spellen en aan de systeemeisen wordt voldaan) komt ie wel de menuutjes enzo van het spel in, maar als het spel dan echt opgestart wordt springt de monitor op zwart en standby, computer doet niks meer en is een reboot de enige oplossing. Dit is alleen met spellen, al het andere doet ie prima.

Enig idee waar dit aan kan liggen, nieuwste directX zit er al op... en eerder deed ie het wel goed. Het vage vind ik dat die monitor op standby springt, vrij snel. Hij loopt niet gewoon vast (als in bevroren beeld ofzo), geeft geen foutmelding, niks.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Als je windows 98 hebt installeer die dan, want je systeem is krachtig genoeg :). Heb je de goeie drivers voor je videokaart :?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Powersaving uitgezet in bios?
andere vidkaart geprobeerd?
en de nieuwste DX (versie8.1a) werkt *niet* goed samen met Win95!

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Drivers, tja... veel keuze heb je niet met zo'n oude kaart. Het zijn de nieuwsten iig. Anders idd toch maar win98 er op gooien. Powersaving moet ik even nakijken, andere vidkaart... het is een pci kaartje en die heb ik verder niet meer liggen hier. En daarna directx maar even checken :)

Genoeg te bekijken iig hehe. Bedankt voor de reacties tot nu toe... maar als er nog andere tips zijn, plz do.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Staat de refreshrate niet toevallig op optimaal en dat ie kaart harder gaat refreshen dan je monitor kan. Dan sprint ie namelijk ook op standby. De game zelf wil namelijk wel eens in een lagere resolutie spelen dan het introscherm.

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
nadd schreef op 29 september 2002 @ 13:22:
Staat de refreshrate niet toevallig op optimaal en dat ie kaart harder gaat refreshen dan je monitor kan. Dan sprint ie namelijk ook op standby. De game zelf wil namelijk wel eens in een lagere resolutie spelen dan het introscherm.
Dat wou ik dus net zeggen.. heb ik ook gehad, met de refreshrate fix was het opgelost (nvidia)

Arch Linux

Verwijderd

resolutie?
Pagina: 1