• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:50
Ik heb enkele weken geleden de R600 gekocht. Moest 'm meteen al terugbrengen, want de verlichting onder de toetsen was kapot. Heb nu een nieuwe, maar pas keek ik eens goed en zag ik dit aan de onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/m.nuijen/Data/kutzooi.png

Ik heb het ding nooit laten vallen en ben er uiterst voorzichtig mee omgegaan. Maar toen ik eens ging kijken naar pics van de R600 zag ik op verschillende foto's ook iets vaags daar waar nu de beschadiging zit. Ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar 'hoort' dit gaatje misschien? (microfoon).

[ Voor 0% gewijzigd door guillaume op 29-09-2002 11:14 . Reden: Link naar plaatje verkeerd ]

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 09:21
ja, dat hoort, heb ik ook

• guillaume
Mzz, vaag, ziet er echt uit alsof het is afgebroken. Hoort er misschien iets in te zitten??

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 09:21
ik denk dat het net als aan de voorkant een gaatje is voor de microfoon, want als je dat ding tegen je oor aanhoud komt het geluid binnen aan de onderkant lijkt me

• guillaume
kun je misschien een pic van jouw r600 posten, Otacon?

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
hoort er inderdaad te zitten, want op mijn r600 zit het ook. heb alleen geen flauw idee wat het nut er van is.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 20:11

PnD

like in Pinda ^_^

een fabriekfoutje wat niet hoort? maar wel bij iedereen er zit? :P

• guillaume
Nee, zal idd wel voor microfoontje zijn (eng, ik wilde 'microfoon' schrijven, maar op 'micro' volgde automatisch 'so'(ft) :X). Maar de 'stof' of wat dan ook wat er zit lijkt beschadigd of te pluizen bij mij...

Correctie, het zit helemaal los zelfs. Net met een passerpuntje heel voorzichtig tegenaan geduwd en het flapte zo naar binnen :o

Verwijderd

Hmm, ik zal mijn mening eens geven toen ik een Sony Z5 had zat er ook zo een klein foutje aan de onderkant.. na veel bellen en navragen, bleek dat de pers plaat een klein tikje had gekregen en honderde toestellen.. zelfs duizenden al verkocht waren.. ik denk dat dit ook het probleem is

• guillaume
kijk aan, da kan idd het geval zijn. ik zal binnenkort dus toch maar eens gaan kijken in de winkel of men er daar wat meer helderheid over kan verschaffen.

• pvdlaan
  • Laatst online: 01-02 13:14
ik heb z`n zelfde "gaatje" in m`n R600,
denk niet dat het je microfoon is, want die zit op dezelfde hoogte aan de voorzijde.

Het trek in iedergeval wel erg veel stof aan nu ik er zo naar zit te kijken.

vreemd ... :?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Verwijderd

Dat gaatje onderin is voor de airflow, voor als je er ooit een mini enermax in wilt gooien >:)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 09:37:
Dat gaatje onderin is voor de airflow, voor als je er ooit een mini enermax in wilt gooien >:)
:7 R600 1337 edition

Guillaume.

#

• pvdlaan
Zap schreef op 30 september 2002 @ 13:30:
[...]

:7 R600 1337 edition

Guillaume.
hoe bedoel je 1337 edition ???

Verwijderd

Dat is een lame hax0r taal :) niet op letten...

enfin ef ontopic... ik heb hier en daar gebeld en blijken idd heel veel toestel dit euvel te bevatten. Voor zover ik wijzer ben geworden is dit toch echt een foutje in de procuctie. Ik heb een T68I en in dat loop werk zit ook een kleine fout. Ach niet opletten dan ga je je er aan iriteren. Je hebt toch een l337 toestel :)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

pvdlaan schreef op 30 september 2002 @ 13:37:
[...]

hoe bedoel je 1337 edition ???
offtopic:
1337 = leet = elite, beetje haxor praat zoals hierboven al gezegd wordt ;) Was dus niet serieus bedoeld..
Was ik overigens niet die dat postte, Guillaume zat hier en was per ongeluk nog onder mijn naam ingelogd. :)

Ik heb 't net dus ook gezien, en het lijkt inderdaad niet echt te 'horen'. Lijkt mij ook een productiefoutje, al is het niet echt storend (heeft verder geen invloed op de werking van het toestel zelf, dus wat dat betreft..)
Mail anders eens naar Ericsson, die zullen er vast wel meer van weten. :)

#

• Gisae
  • Niet online
Ik heb vandaag nog ff 2 R600 geinspecteerd, en ze hebben allebij hetzelfde gaatje. Volgensmij heeft het gaatje geen echte functie omdat het dan waarschijnlijk wel een andere vorm zou hebben.
Hier is het gaatje ook te zien, dus als het een productie fout is dan zit het ook in het "showmodel"
Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles/digestmobile0109/r600-3ixbt.jpg

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• pvdlaan
het gaatje wat je op deze foto ziet, is gewoon de microfoon.

Maar bij mijn telefoon zit er op dezelfde hoogte ook z`n gaatje, maar dan aan de onderkant van het toestel, net boven de aansluit punten

• Gisae
  • Niet online
pvdlaan schreef op 30 september 2002 @ 19:17:
het gaatje wat je op deze foto ziet, is gewoon de microfoon.

Maar bij mijn telefoon zit er op dezelfde hoogte ook z`n gaatje, maar dan aan de onderkant van het toestel, net boven de aansluit punten
Als je goed kijkt zie je dat gaatje ook zitten, en ik bedoel NIET de microfoon die op de voorkant zit...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• guillaume
C}{@0$ schreef op 30 september 2002 @ 21:50:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat gaatje ook zitten, en ik bedoel NIET de microfoon die op de voorkant zit...
Ja, klopt ik heb hier en daar nog wat duidelijkere plaatjes kunnen bemachtigen en ook daar is het gaatje te zien...

• guillaume
Ja, verd*mme, nou is ie dus helemaal kapot: heb nu al 6x 'SIMKAART FOUT' melding gehad, terwijl het ding gewoon op tafel lag of ik het in m'n hand had en vandaag belde ik naar mezelf (=voicemail), krijg ik een supervreemd bericht te horen (gekraak en gepiep, geen modem-geluid ofzo trouwens) en slaat de telefoon zomaar uit!! En meteen weer aan trouwens, kon ik m'n pincode weer intikken |:(

Wat is d'r toch altijd aan de hand met de electronica die ik koop? Áltijd problemen mee :(. En nou kan ik 'm op laten sturen door O2 naar Ericsson repair center, en dus ben ik 'm een hele tijd kwijt en krijg ik 'm ongetwijfeld ongerepareerd terug (de problemen die ik heb zullen zij niet kunnen reproduceren, want dat gebeurt bij puur toeval).

:| :/ :'( :'( :'(

Verwijderd

Ik denk eerder dat het ook een icoontje is zoals het bliksempje wat meer naar rechts, om iets aan te tonen( vraag me niet wat...)

Verwijderd

Ik heb ook het gaatje, zoals iedereen dus. Ik denk dat het ook te maken heeft met de microfoon. Wat zou het anders moeten zijn? :? (fabrieksfout, maar daar wil ik niet van uitgaan)

• guillaume
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 12:16:
Ik heb ook het gaatje, zoals iedereen dus. Ik denk dat het ook te maken heeft met de microfoon. Wat zou het anders moeten zijn? :? (fabrieksfout, maar daar wil ik niet van uitgaan)
Nee, ok, daar zijn we inmiddels wel uit :) Helaas heb ik dus nu grote probs :( (zie vorige post). Maar ik weet dus eigenlijk 100% zeker dat ik 'm precies zó terug krijg als dat ik 'm opstuur. Die problemen zijn niet zomaar reproduceerbaar, is puur toeval... :/

• guillaume
Zou het een softwarematig probleem kunnen zijn? ik heb v5.047 (Jul 08 2002 17:05:50)
Verder staat er: 1.16 PA27; 020514; CXC 125 356; CDA 102083/93; R1A; Testmode 1.3; K963YYKGV4

Om achter de versie te komen doe je het volgende: ->, *, <-, <-, *, <-, * en dan "Service Info", "SW Informatie" (beetje PS-cheatcode achtig)

• pvdlaan
ik heb het ff nagekeken op m`n r600
bij mij staat er versie 5.041 apr. 30 2002
1.15 pa25,
020419,
cxc 125 356,
cda 102 064/1,
r1a,
testmode 1.3,
k8w3nzzgv4,

ik heb alleen het probleem dat ie af en toe m`n pincode vraagt, en als ik "verborgen" menu`tje kijk onder dat-accounts, loopt ie vast (en alleen met de batterij er uit te halen opnieuw kan opstarten ... :'( ), verder nog geen echte problemen gevonden.

vraag me alleen af of ik hem vanwege de genoemde problemen wel moet upgraden, omdat de nieuwere versie dus zo te zien meerder problemen heeft ...

• guillaume
pvdlaan schreef op 06 oktober 2002 @ 17:55:
ik heb het ff nagekeken op m`n r600
bij mij staat er versie 5.041 apr. 30 2002
1.15 pa25,
020419,
cxc 125 356,
cda 102 064/1,
r1a,
testmode 1.3,
k8w3nzzgv4,

ik heb alleen het probleem dat ie af en toe m`n pincode vraagt, en als ik "verborgen" menu`tje kijk onder dat-accounts, loopt ie vast (en alleen met de batterij er uit te halen opnieuw kan opstarten ... :'( ), verder nog geen echte problemen gevonden.

vraag me alleen af of ik hem vanwege de genoemde problemen wel moet upgraden, omdat de nieuwere versie dus zo te zien meerder problemen heeft ...
Hoho, ik zeg niet dat mijn problemen door de software komen hè...

Ennuh 'wel moet upgraden' of 'wel moet laten upgraden'?? Is het mogelijk om dat zélf te doen?

• pvdlaan
guillaume schreef op 06 oktober 2002 @ 17:58:
[...]

Hoho, ik zeg niet dat mijn problemen door de software komen hè...
nee oke, maar dat probeer je juist te achterhalen ...

• Buggle
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Ik heb software versie 5.043 uit Mei 2002. Ik heb totaal GEEN problemen met mijn R600 (ff afkloppen) en heb hem nu al iets van twee maanden.
Het enige wat mij irriteert is dat het een eeuwigheid kost om hem op te starten.

edit:

en soms is het telefoonboek niet geladen als ik wil gaan bellen of een smsje sturen, maar dan zegt ie "ff wachten, laden van sim kaart" of zoiets. En dan werkt alles weer.

[ Voor 0% gewijzigd door Buggle op 06-10-2002 18:06 . Reden: bedacht me nog wat ]

• guillaume
Buggle schreef op 06 oktober 2002 @ 18:03:
Ik heb software versie 5.043 uit Mei 2002. Ik heb totaal GEEN problemen met mijn R600 (ff afkloppen) en heb hem nu al iets van twee maanden.
Het enige wat mij irriteert is dat het een eeuwigheid kost om hem op te starten.
Ja duurt best wel lang bij het aanzetten, maar aanzetten doe ik toch alleen maar na het opladen. Daarna staat 'ie constant op standby...

Het valt wel op dat ik tot nog toe een heel wat nieuwere versie heb... En toch zeer rottige probs.
edit:

en soms is het telefoonboek niet geladen als ik wil gaan bellen of een smsje sturen, maar dan zegt ie "ff wachten, laden van sim kaart" of zoiets. En dan werkt alles weer.
Ja, klopt. Heb ik ook...

• guillaume
Nieuwe ontwikkelingen (niet positief): als ik aan het bellen ben komt het vaak voor dat de ander me ineens niet meer kan horen (ik hem/haar nog wel). Komt nu bij vrijwel elk telefoontje voor ;( Ik heb gehoord dat dit probleem aan de accu zou kunnen liggen, want bij draadloze telefoons (voor thuis) komt dit ook nogal eens voor door onregelmatige stroomtoevoer... Dit zou ook kunnen verklaren waarom het ding nu twee keer spontaan is 'gereset', maar het is waarschijnlijk geen verklaring voor de simkaart foutmelding...

Zou het kunnen kloppen dat de accu hier een belangrijke oorzaak voor enkele van de problemen is?

Verwijderd

berucht probleem met die gaatjes, is een fabrieksfoutje. Had een medewerker van ericsson gebeld en die gaf het toe, maar het zou geen verdere gevolgen hebben.

Kortom het zoveelste foutje van ericsson. GEEF MIJ MAAR NOKIA!

• guillaume
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 14:41:
berucht probleem met die gaatjes, is een fabrieksfoutje. Had een medewerker van ericsson gebeld en die gaf het toe, maar het zou geen verdere gevolgen hebben.

Kortom het zoveelste foutje van ericsson. GEEF MIJ MAAR NOKIA!
Weten we intussen al. Check m'n vorige post voor nieuwe ontwikkelingen. Bovendien ben ik nog steeds erg benieuwd of er nieuwere software voor de R600 uit is. Dus mensen: massaal ff:

->, *, <-, <-, *, <-, * en dan Service Info, SW Informatie

• guillaume
Ik heb het toestel net terug van de reparatie (9 werkdagen, netjes). Ze hebben er iig een test overheen gegooid en daar kwam 'ie with flying colors uit en de software geupdate:
v6.013; Sep 10 2002; 12:30:31; 1.17 PA27; 020710

• guillaume
Tja, nieuw probleem. Nu hoor ik mezelf vreselijk hard in de luidspreker en regelmatig piept het ding (net als bij de situatie als je de microfoon voor een box houdt)...

[edit]
Eigen schuld. Ik had de loop-mode ingeschakeld in het Service menu. Uitzetten en aanzetten verhielp het 'probleem'. |:(

In 'Mijn tabblad' blijft er nu alleen steeds 2x 'bewerken' staan!! Zooo irritant. HOe zou da komen?

[ Voor 0% gewijzigd door guillaume op 02-11-2002 22:35 . Reden: Pure stupidity ]

Pagina: 1