Toon posts:

[ImageReady/JS] Menu werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een menuutje voor een website aan het maken, maar ik krijg de rollover-shit niet helemaal goed.

Klik hier voor het menuutje zoals het er tot nu toe uitziet. Bekijk evt. ook even de source.

Ok, dit is het probleem: Als je op Verbanden klikt, moet het onderste deel van het menu veranderen in "Bestuur Historie". Nu lukt dit op zich wel gewoon met onClick, maar als je na het klikken de map van Verbanden verlaat, dan springt ie weer terug naar de Normal state, en staat er dus weer "Agenda blablabla...". Hoe kan ervoor zorgen dat na het klikken op Verbanden de normal state als het ware veranderd is, zodat er gewoon "Bestuur Historie" blijft staan.

Btw... dat het onderste deel van het menuutje veranderd, zie je nu ff niet, omdat ie het frame main niet kent, maar het werkt wel gewoon. Ik werk trouwes met Photoshop 6.0 en ImageReady 3.0

Verwijderd

niet berijkbaar. :shrug:

in fw werkt het als volgt, in het palette waar je de behaviour aangeeft kan je een keuze maken tussen restore image of niet. een kwestie van aan of afvinken dus. nooit iets gedaan met imageready zelf, maar het lijkt mij dat zoiets zich ook daar wel zal bevinden.

Verwijderd

Topicstarter
Kan nergens zoiets vinden. Maar wat levert dat voor JS op dan, misschien kan ik het dan met de hand aanpassen...

Verwijderd

http://www.adobe.co.uk/web/tips/phs7rollover/printable.html

http://www.creativemac.co...er/imagereadyrollover.htm

ik heb ze zelf niet helemaal doorgenomen, dus het kan zijn dat je dr niks aan hebt...sorry als dat het geval is.

de js die fireworks genereert is een hoop macromedia bende, ik zou zo direkt niet weten wat ik daar uit moet filteren om jou een goed werkende code te leveren.

http://www.iknowiwould.com/healthdimensions/base.htm de about en readingroom buttons hier hebben rollovers die blijven staan, misschien dat je daar wat aan hebt?..ik heb niets anders voor de hand.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet helmaal wat ik bedoel. Die rollovers lukken wel gewoon.
Maar als je bijv. op "Home" hebt geklikt, dan moet er in het onderste balkje "Agenda Nieuws Extra" blijven stan, totdat je op 1 van de 3 andere links klikt.
Als je op "Vereniging" hebt geklikt, dan moet er in het onderste balkje "Bestuur Historie" blijven staan, totdat je op 1 van de 3 andere links klikt.

Enz... Dit zijn dus niet de rollovers die je in jouw links beschrijft... ;)

• Grom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2024

Grom

lief hè!

Alle regels met onmouseover=.... en onmouseout=.... er uit halen.
Dit is vast niet wat je bedoelt maar voor de verklaring moet je maar eens denken over wat er nu precies gebeurt bij een mouseover, mouseout en onclick en welke plaatjes er dan verwisseld worden.

Verwijderd

Topicstarter
Een oplossing zou in principe zijn om bij een onClick een ander menu te laden in het frame waar het menu in komt. Das niet echt een mooie oplossing, als je alles in één keer zou kunnen laden met preLoadImages() zou dat een stuk sneller zijn.
Probleem is ook nog dat je dan bij een onClick twee links tegelijkertijd moet openen: een nieuwe voor het menuutje, en een nieuw iets in het main-frame daaronder. Kun je überhaupt twee links tegelijk openen?

Of is het misschien beter om het menu in Flash te maken, ik heb daar geen ervaring in, maar misschien dat je daarmee zoiets wel makkelijk kunt maken :?

edit: Ik heb hier de PSD staan, dan kun je wat beter zien hou het menu in mekaar zit. Het probleem kun je dan ook wat beter zien als je ff preview in IE doet...

Verwijderd

zonder ervaring zou ik niet voor de flash oplossing kiezen, hoewel het menuutje simpel te bouwen is, kom je waarschijnlijk weer voor andere problemen te staan.

wat je zou kunnen proberen is de trial versie van fw te downloaden en het menu daarin maken. werkt iets anders als imageready maar dr zit een uitstekende tutorial bij.

ik heb geen idee of onclick twee links tegelijk aankan maar je kan een onclick behaviour combineren met een imagemap.

het enige verschil in mijn links en wat jij wil is dat het een rollover is ipv onclick maar dat is heel simpel te veranderen. het ging om het idee dat wanneer je een rollover/click toepast dat het blijft staan en dat je dat misschien uit die code kunt halen.

../edit: ook je psd is een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Wazig, bij mij doen die links het gewoon...
Pagina: 1