[kde] KMail altijd aan.

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Onder windows gebruikte ik Opera om mijn email uit te lezen omdat je een rund bent als je met outlook werkt. Maar KMail die schijnt wel veilig te zijn en vind verder dat hij er wel strak uitziet. Maar ik heb verder nog niet kunnen uitvogelen hoe hij altijd aan kan blijven en als een soort deamon op de achtergrond draait. Of heb ik daar toch een ander tooltje voor nodig?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 16:24
waarom wil je KMail op de achtergrond laten draaien.
Er zijn progjes zat die kunnen kijken of er nieuwe email is aangekomen op je pop3/imap server. (bv gkrellm) en daarna kan je toch KMail opstarten.....

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• AlterEgo
  • Niet online
a casema user schreef op 29 september 2002 @ 10:53:
waarom wil je KMail op de achtergrond laten draaien.
Er zijn progjes zat die kunnen kijken of er nieuwe email is aangekomen op je pop3/imap server. (bv gkrellm) en daarna kan je toch KMail opstarten.....
True. Heb je wel eens zo'n gkrellm-addon gevonden die een onderscheid maakt tussen nieuwe mail en mail die op de server staat?
Kmail doet dat wel goed, maar die Gkrellm-mailcheck geeft bij mij voortdurend vals alarm, omdat er nog (oude) mail op de server staat.

• Alarmnummer
Ik heb hem er even opgezet, maar ik vind het voor mezelf erg onpraktisch. Onder windows heb je ook een hele lading van dit soort programma`s bv statusbar. Als ik wil weten wat er aan de hand is schakel ik wel een 'echt' programma aan waar ik veel gedetaileerdere informatie uit kan halen. En daarnaast hoef ik die beeldvervuiling ook niet. Het moet zo simpel mogelijk blijven.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:59
Bij KDE zit Korn, dat is om een bericht te krijgen als je nieuwe email hebt, ondersteund o.a. pop3, imap, mbox en qmail Maildir formaat. Je krijgt in de 'systemtray' een icoontje met het aantal mailtjes, en je kan bij nieuwe mail een actie laten uitvoeren en het icoontje een andere kleur geven

• a casema user
  • Laatst online: 19-05 16:24
aquarius schreef op 29 september 2002 @ 11:51:
Bij KDE zit Korn, dat is om een bericht te krijgen als je nieuwe email hebt, ondersteund o.a. pop3, imap, mbox en qmail Maildir formaat. Je krijgt in de 'systemtray' een icoontje met het aantal mailtjes, en je kan bij nieuwe mail een actie laten uitvoeren en het icoontje een andere kleur geven
true
maar op de een of ander manier onthoud Korn nooit de instellingen die ik maak en moet ik elke keer bij het opstarten alle regevens opnieuw invullen. :?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• AVL
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Ik denk dat Korn inderdaad is wat je zoekt. Die kun je ook zo configureren dat hij KMail start als je erop klikt.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Alarmnummer
Ok, thanx.. dan ga ik dat even proberen.
Pagina: 1