Toon posts:

Plextor

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Prima spul, maar ik weet niet wat die gasten voor een marketing hebben.. Ze kunnen namelijk een godsdienst beginnen! Een secte.
Begrijp me niet verkeerd plextor is prima spul, waarschijnlijk zelfs het beste. Maar waarom wordt er altijd alleen maar geschreeuwd dat er maar 1 is die alles KAN doen en dat is plextor...
Wat een gezeik altijd.

Misschien vinden jullie dit in onzin forum thuishoren niet bij hardware, maar dan kunnen een heleboel topics die hier staan daarheen verbannen worden.

Als ik flink veel (teveel) geld zou hebben zou ik ook alles plextor hebben, maar dat betekent niet dat een writer van een ander merk of een cdromspeler van een ander merk inferieur is of niet dezelfde taak kan uitvoeren waarvoor iemand een cdromspeler of writer koopt..

Leuk als je blij bent met hardware maar verkondig geen "waarheid" aub..

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:11
Plextor rulezzzz ;)

Ik heb mazzel met m'n PlexWriter gehad. Een PlexWriter 8220 voor de prijs van een 4220 :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 16:28 schreef Cbd het volgende:

Als ik flink veel (teveel) geld zou hebben zou ik ook alles plextor hebben, maar dat betekent niet dat een writer van een ander merk of een cdromspeler van een ander merk inferieur is of niet dezelfde taak kan uitvoeren waarvoor iemand een cdromspeler of writer koopt..[/quote]Je spreekt jezelf een beetje tegen vind ik. Wel alles van plextor als je genoeg geld heb, beetje vaag, wat wil je nou?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Hij heeft wel een beetje gelijk . Er zitten hier een paar 'fanclubs' die soms terecht (Plextor) , en soms onterecht (Iiyama) verkondigen dat dat merk veruit het beste is en dat de rest klote is . Dat is dus niet zo . Er zijn best wel klote merken bij , maar om te roepen dat HP branders of Philips monitoren kut zijn gaat te ver .

Was getekend , een tevreden Plextor en Iiyama gebruiker .

Verwijderd

Topicstarter
Ik spreek mezelf niet tegen. Ikzelf ben bijvoorbeeld SUPERtevreden met m'n sony crx140e writer. Dat ding doet precies wat ik wil en als ik maar niet print of de adrive gebruik dan heb ik NOOIT onderzettertjes. M'n keuze toen ik deze kocht was een keuze tussen de ide plextor en deze sony en ik heb er geen spijt van. Zou dezelfde keuze weer maken. MAAR het verschil is dat ik erken dat andere merken ook goed zijn zoals een plextor of een teac ofzo. De plextor waar iedereen zo over schreeuwt is 3 keer zo duur (namelijk scsi, scsi kaartje e.d.) en wat heb je dan extra? Dingen die ik misschien helemaal niet nodig heb.
Dus als je krap bij kas zit dan koop je GEEN plextor scsi cdromspeler.
Heb je geld teveel dan koop je gewoon alles wat los en vast zit.
Daarnaast heeft plextor ook nadelen. Die apparaten hebben ook problemen (ga ik nu niet over uitwijden).

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
scsi ruled. Ga jij is kijken naar het cpu cycles wat je ide brandertje lekker aan het verspillen is. Als ik met m'n scsi brandertje (ja plextor... ik heb een plextor omdat ik hem toevallig goedkoop kon krijgen...) brand dan heel af en toe gebruikt nero is hier een daar een cpu cycletje maar over het algemeen helemaal nix. Ik kan op 4x (dat is het max wat ie kan :) ) gewoon alles doen wat ik wil en NOOIT buffer underun. En hoe minder cpu cycles hoe harder m'n koe kan grazen, dus de echte dpc die hard heeft zoveel mogelijk scsi :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus onzin. Als ik on the fly op 8x kopieer van cdrom naar cdwriter, allebei ide dan is dat MAX 12% cpu belasting bij een celeron 466. Met de udma protocollen van tegenwoordig is een cpu vrijwel niet veel meer bezig met ide dan met de pci poort van je scsi kaartje. Scsi heeft als groot voordeel dat je er TIG apparaten aan kunt hangen. Bij Ide moet je liefst elk apparaat aan z'n eigen ide poort hangen (allemaal master). Maar zelfs master slave cdrom en writer gaat even goed. Tegelijkertijd draai ik rustig mp3's icq, word, mp3 encoder, IE etc tegelijkertijd. Als je het niet gelooft kom je maar kijken.

En dan nog, niet iedereen WILT een koetje en heeft andere eisen dan jij. En voor hun voldoet Ide prima. Dat is wat ik bedoel. Omdat jij zo blij bent met scsi is al het andere opeens rotzooi... Grote onzin

Voor die driehonderd gulden die jij meer besteed hebt kun je ook een zwaardere processor kopen en dat is ook goed voor je koetje. Maar iedereen z'n keuze en voor jouw blijkt de keuze van scsi goed te zijn. Fijn voor je.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:11
Plextor rules :)
Maar 199 piek voor een cd rom speler is te duur. Asus roelt dus ook ;)

Verwijderd

Plextor mag (vanwege de prijs) misschien niet altijd de ideale oplossing zijn, maar je moet toegeven dat de nieuwe BurnProof geweldig is...

En IDE schijven geven inderdaad max 10%-12% i/o overhead vanaf processor beginnende bij 4-500 Mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik vind burnproof super en als ik een 12x of 16x writer zou moeten kopen dan zou het sanyo of plextor worden of in ieder geval een merk met burnproof (zijn er al andere dan die twee?). Ik vind 8x voorlopig genoeg. 9 minuten (8x) of 5 minuten (16x) maakt ook niet zo veel meer uit.

Verwijderd

Het klinkt inderdaad vaak lullig.
Maar Plextor is gewoon het top merk. Automatisch is de rest dan inferieur. Dit zegt niet dat het slecht is maar gewoon - duidelijk - minder.
Mijn 12x4x32 scsi kan branden op 12 speed terwijl ik alles doe op mijn computer.

en de duurzaamheid van een plextor is een stuk beter dan een HP, teac of sony. Dus wellicht nog niet zo duur als je denkt.

sorry,

bastie
Pagina: 1