Ik zoek een programma die bepaalde websites kan blokkeren (adult en sites die ik zelf toevoeg). Ik heb CyberSitter, NetNanny en SurfControl al geprobeerd, maar die bevallen me niet zo goed. Ik zoek een programma dat bij het opstarten van de PC meteen al werkt (geheel in de achtergrond en onzichtbaar voor de gebruiker). NetNanny, moet ik eerst inloggen willen de instellingen werken dus dat vond ik niet zo'n goeie. De bedoeling is gewoon dat de gebruikers een melding krijgen dat de site in kwestie geblokkeerd is, en dat ze dan (eventueel) naar een andere site geredirect worden. Is dit mogelijk? En zoja, met welke programma's dan nog meer? Ik heb me suf gezocht, maar kan geen echte goeie vinden
een hele simpele oplossing kan wezen om een hosts file aan te maken en de dns entries door te laten wijzen naar een server waarop je de 'geblokkeerd' melding laat zien.
idd, dat lijkt me ook goed idee
dan draai je lokaal op een bepaalde poort, bvb 8888 een webpaginatje met daar de melding op
wil je bvb www.sex.com blokkeren dan wordt dat:
127.0.0.1:8888 www.sex.com
dit paste je bij in je hosts file ( staat in c:\windows\system32\drivers\etc\ )
dan draai je lokaal op een bepaalde poort, bvb 8888 een webpaginatje met daar de melding op
wil je bvb www.sex.com blokkeren dan wordt dat:
127.0.0.1:8888 www.sex.com
dit paste je bij in je hosts file ( staat in c:\windows\system32\drivers\etc\ )
Het hosts file formaat doet alleen dns resolutie en daar komen geen portnumbers in voor.
En is er, op die hosts file na, geen ander programma dat dat kan? Norton vindt ik een beetje omslachtig, er moet toch wel een kleine utility zijn die dit kan of heb ik het mis?
Kan dat, als ik geen server heb maar gewoon een standalone? Sorry, ben niet zo ervaren in deze dingen....
Verwijderd
Zo'n hostfile werkt erg goed hoor. Ik heb dit ook een tijdje gebruikt om reclame website en dat soort onzin te filteren. Voor een voorbeeld van zo hostfile kan je kijken op de website van kazalite daar staat eentje die erg goed werkt tegen reclame. Bovendien is dit ook niet echt uit te schakelen ofzo. Dit heb je vaak bij die andere soorten van website-block-methodes wel dan is het al snel ctrl-alt-del en taak beeindigen en je kan alles weer.
En ik krijg ik zoiets draaiende? Staat er 1 standaard in Win2k (dat gebruik ik), die ik kan bewerken?Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 10:53:
Zo'n hostfile werkt erg goed hoor. Ik heb dit ook een tijdje gebruikt om reclame website en dat soort onzin te filteren. Voor een voorbeeld van zo hostfile kan je kijken op de website van kazalite daar staat eentje die erg goed werkt tegen reclame. Bovendien is dit ook niet echt uit te schakelen ofzo. Dit heb je vaak bij die andere soorten van website-block-methodes wel dan is het al snel ctrl-alt-del en taak beeindigen en je kan alles weer.
dat kan jaVerwijderd schreef op 29 september 2002 @ 10:48:
[...]
Kan dat, als ik geen server heb maar gewoon een standalone? Sorry, ben niet zo ervaren in deze dingen....
ja leuk, maar dan blijf je bezig je hosts file te editen, en is niet echt de mooiste oplossingVerwijderd schreef op 29 september 2002 @ 10:55:
[...]
En ik krijg ik zoiets draaiende? Staat er 1 standaard in Win2k (dat gebruik ik), die ik kan bewerken?
Dat bedoel ik, sites blokkeren via een programmaatje werkt denk ik sneller. En sites zijn sneller toe te voegen lijkt mij...erkens schreef op 29 september 2002 @ 11:00:
[...]
dat kan ja
[...]
ja leuk, maar dan blijf je bezig je hosts file te editen, en is niet echt de mooiste oplossing
een proxy server in combi met een goed geconfigde firewall dat is wat je nodig hebt.Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 11:01:
[...]
Dat bedoel ik, sites blokkeren via een programmaatje werkt denk ik sneller. En sites zijn sneller toe te voegen lijkt mij...
Op de proxy server geef je aan wat je NIET wenst binnen te krijgen, en dmv de firewall zorg je ervoor dat er niet om de proxyserver heen gekomen kan worden
En welke proxy server zou dan voor mij in aanmerking komen? Volgens mij is die van McAfee wel goed, of heb ik het mis? Denk niet dat ik een zeer dure nodig heb, of...?erkens schreef op 29 september 2002 @ 11:07:
[...]
een proxy server in combi met een goed geconfigde firewall dat is wat je nodig hebt.
Op de proxy server geef je aan wat je NIET wenst binnen te krijgen, en dmv de firewall zorg je ervoor dat er niet om de proxyserver heen gekomen kan worden
als je die toevallig hebt liggen zou je die kunnen proberen, ik ken die iig niet, het enige wat de proxy moet kunnen is dat je sites kan blokken en/of woorden uitfilteren etc.Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 11:15:
[...]
En welke proxy server zou dan voor mij in aanmerking komen? Volgens mij is die van McAfee wel goed, of heb ik het mis? Denk niet dat ik een zeer dure nodig heb, of...?
Start IE > Internet Options > Tools > Security > Restricted Sites > Klik op het knoppie Sites en voeg handmatig alle sites toe (beetje gare oplossing maar start wel meteen met windows
)
hosts is 100% zeker sneller dan 'een programmatje'.
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Verwijderd
ik heb de host file ook aangepast, maar ik kan dus nog steeds op die websites komen!!
hoe kan dit dan?
hoe kan dit dan?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:41
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Beetje oud topic maar goed: kopieer dan eens een relevant deel van je host file
Als je een server in je netwerk heb, run dan daar een proxyserver op. Vervolgens blokkeer je in je router al het verkeer tussen machines die niet je proxyserver zijn en het internet. Dan moeten de heren en dames wel via die proxy het internet op, en laat dat nou net de plek bij uitstek zijn om verschilende restricties op te leggen 
/edit
En als je je server aanzet vóór je eigen pc, start het zelfs al vóór Windows
/edit 2
Google eens op CCProxy, heb ik ook een tijdje gebruikt, werkt wel aardig.
/edit
En als je je server aanzet vóór je eigen pc, start het zelfs al vóór Windows
/edit 2
Google eens op CCProxy, heb ik ook een tijdje gebruikt, werkt wel aardig.
[ Voor 23% gewijzigd door _eXistenZ_ op 19-09-2005 10:54 ]
There is no replacement for displacement!
Verwijderd
Oud topicVerwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:42:
ik heb de host file ook aangepast, maar ik kan dus nog steeds op die websites komen!!
hoe kan dit dan?
Heb je al gereboot?
Dit is nogal een offtopic vraag in een oud draadje. Je mag hier best een nieuw topic over openen, neem dan wel even de moeite om te vermelden wat je gedaan hebt etc.Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:42:
hoe kan dit dan?
Signature
Dit topic is inderdaad wel heel erg oud. Open even een nieuw topic in het juiste subforum als je er niet uitkomt
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Doe's niet mijn slotje kapen!
Signature
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()