Ik heb de search gebruikt en 10-tallen topics overlopen over dit onderwerp.
Mijn situatie: ik heb een bx-moederbord en wil upgraden naar >1Ghz proc
Info moederbord (Shuttle HOT-661 v1.1) :
- Intel BX440 chipset
- Ondersteund 133Mhz fsb
- Het voltage wordt automatisch bepaalt, dus niet via jumpers.
- (Heb al getest met PIII 450MHz, gaat perfect)
Nu heb ik 3 x Slot1 > Socket 370 convertors kunnen kopen voor 9€.
Toch heb ik nog enkele vragen:
Wat is de snelste proc die ik erin kan steken?
Na al die topics blijf ik met enige verwarring achter:
1) Ik heb een gewone convertor gekocht (denk ik, heb ze nog niet ontvangen, maar door de goedkope prijs, vermoed ik dit. Dus geen speciale Powerleap). Kan ik dus door deze convertor te modden (heb topics gelezen waarbij je een paar pinnen moest verbinden) een PIII-s gebruiken?
Of kan ik dit juist niet, door de AGTL + bus ? (ander protocol? ) En ben ik verplicht, indien ik een PIII-s wil, een speciale Powerleap (of ander merk) convertor te kopen met specifieke "logica" die dit protocol ondersteund ?
2) Ook heerst er verwarring met de gebruikte verpakkingen (FCPPGA- (2),..etc ).
Er zijn personen die beweren dat dit niets te zien heeft met de pin-layout, andere wel (en daarvoor dient die "pinnen verbinden" mod van je convertor? )
Beïnvloed de packaging de keuze van de processor voor mijn moederbord ? zo ja, waarmee moet ik dan rekening houden?
> Kortom: door al die topics te lezen ben ik wat in de war geraakt, kunnen jullie mij kort en duidelijk zeggen voor welke problemen ik kan staan en hoe ze op te lossen? (Dus ofwel verkeerde convertor, verkeerde processor, verkeerde moederbord )
Mijn situatie: ik heb een bx-moederbord en wil upgraden naar >1Ghz proc
Info moederbord (Shuttle HOT-661 v1.1) :
- Intel BX440 chipset
- Ondersteund 133Mhz fsb
- Het voltage wordt automatisch bepaalt, dus niet via jumpers.
- (Heb al getest met PIII 450MHz, gaat perfect)
Nu heb ik 3 x Slot1 > Socket 370 convertors kunnen kopen voor 9€.
Toch heb ik nog enkele vragen:
Wat is de snelste proc die ik erin kan steken?
Na al die topics blijf ik met enige verwarring achter:
1) Ik heb een gewone convertor gekocht (denk ik, heb ze nog niet ontvangen, maar door de goedkope prijs, vermoed ik dit. Dus geen speciale Powerleap). Kan ik dus door deze convertor te modden (heb topics gelezen waarbij je een paar pinnen moest verbinden) een PIII-s gebruiken?
Of kan ik dit juist niet, door de AGTL + bus ? (ander protocol? ) En ben ik verplicht, indien ik een PIII-s wil, een speciale Powerleap (of ander merk) convertor te kopen met specifieke "logica" die dit protocol ondersteund ?
2) Ook heerst er verwarring met de gebruikte verpakkingen (FCPPGA- (2),..etc ).
Er zijn personen die beweren dat dit niets te zien heeft met de pin-layout, andere wel (en daarvoor dient die "pinnen verbinden" mod van je convertor? )
Beïnvloed de packaging de keuze van de processor voor mijn moederbord ? zo ja, waarmee moet ik dan rekening houden?
> Kortom: door al die topics te lezen ben ik wat in de war geraakt, kunnen jullie mij kort en duidelijk zeggen voor welke problemen ik kan staan en hoe ze op te lossen? (Dus ofwel verkeerde convertor, verkeerde processor, verkeerde moederbord )