Ik heb een probleem met mijn netwerk. Server is een P200 met win98se en winroute Pro 4 voor internet deling. Werkt allemaal perfect, Ik heb er drie werkstations op zitten met win98se. Alles werkt perfect. Ook het aanspreken van de printers op de server werkt goed en normaal. Ik heb echter ook een WinXP machine op het netwerk zitten en internet gaat wel goed en snel alleen het bekijken van de "shared" folders op de server en printen gaat niet goed. Het duurt wel tussen de 20 en 40 seconden voordat een window komt met de files of bij een printopdracht het print instellingen window. Nu weet ik na vele postings hier op GoT dat het waarschijnlijk ligt aan "browse master" control. XP is de machine met de hoogste prioriteit en wil de master opeisen. Ik wil echter dat de P200 server ten alle tijden het beheer heeft van de "browse master" en niet XP. De server staat toch altijd aan.
Hoe kan ik in XP voor elkaar krijgen dat deze NIET het beheer krijgt, of weet iemand een andere oplossing? Je moet dit toch ergens in kunnen stellen? In win98se doe je dit bij netwerkeigenschappen en dan file en printersharing en hem daar in te stellen.
Hoe kan ik in XP voor elkaar krijgen dat deze NIET het beheer krijgt, of weet iemand een andere oplossing? Je moet dit toch ergens in kunnen stellen? In win98se doe je dit bij netwerkeigenschappen en dan file en printersharing en hem daar in te stellen.