Toon posts:

Hoe "browse master" uit zetten in XP??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn netwerk. Server is een P200 met win98se en winroute Pro 4 voor internet deling. Werkt allemaal perfect, Ik heb er drie werkstations op zitten met win98se. Alles werkt perfect. Ook het aanspreken van de printers op de server werkt goed en normaal. Ik heb echter ook een WinXP machine op het netwerk zitten en internet gaat wel goed en snel alleen het bekijken van de "shared" folders op de server en printen gaat niet goed. Het duurt wel tussen de 20 en 40 seconden voordat een window komt met de files of bij een printopdracht het print instellingen window. Nu weet ik na vele postings hier op GoT dat het waarschijnlijk ligt aan "browse master" control. XP is de machine met de hoogste prioriteit en wil de master opeisen. Ik wil echter dat de P200 server ten alle tijden het beheer heeft van de "browse master" en niet XP. De server staat toch altijd aan.

Hoe kan ik in XP voor elkaar krijgen dat deze NIET het beheer krijgt, of weet iemand een andere oplossing? Je moet dit toch ergens in kunnen stellen? In win98se doe je dit bij netwerkeigenschappen en dan file en printersharing en hem daar in te stellen.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:19

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik zal eens kijken of het werkt. Je hoort nog van me.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser\Parameters

Dan zie je dat vanzelf ;)

Mogelijke waarden zijn yes /false /auto

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Werkt dus niet. :( Hou kom ik nu van dat probleem af. Ligt het aan de drivers van de Edimax EP5200 met rtl8029 chipset? Ik heb nu volgens mij de drivers van Win XP zelf. Weet iemand of ik de drivers van Win2000 kan gebruiken voor deze kaart? Systeem werkt goed alleen bij browse over server en bij printen duurt lang.

Wat is er?? |:(

Verwijderd

Topicstarter
btw. Is er geen progje waarmee ik de netwerkverbindingen etc kan verkrijgen. Misschien dat het dan iets duidelijker wordt. Ik las iets over ipconfig /all ?? :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zou je mischien zo vrindelijk willen zijn om volgende keer je post te editten?

en je browse probleem heeft in zoverre met drivers te maken dat XP geen netbeui doet maar netBIOS over tcp/ip (default). XP en win2k werken over tcp/ip.

Bovendien is het normaal zo dat een hoger OS (win2k en XP) het "wint" van een lager OS als 98.
Je moet het echt in settings zoeken, en in sommige gevallen kan het een tijd duren voordat een browsewar is uitgevochten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1