Toon posts:

ICS onder Win2000 en Win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb hier een win98 server staan, die van mijn pa is, en toegang heeft tot internet via kabel. Ik heb zelf ook nog een puter :)
die ik onder win98 gewoon via Windows ICS kon verbinden met het internet via mn pa

Nu heb ik hier ook Windows2000 geïnstalleerd en wil hier ook wel graag internet hebben, maar dat MS ICS werkt hier nie onder

Wat moet ik doen? ALs het ff kan stap voor stap, want ik weet er echt geen reet van ;)

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maak eerst even een gewone LAN..lukt dat braf dan is de hardware braaf bezig..dan ICS wia `software` op de server instaleren..floppie aanmaken en rebooten...daarna het internet op zodat ie zn proxy settings detecteerd...daarna met je floppie naar w2k en het proggie starten..rebooten en klaar ben je

Verwijderd

Topicstarter
euhhh? Help! Ik nie helemaal snappe, ik moet dus op de server ICS installeren (is al gedaan) en dan wat met die floppie

Ben niet zo goed in popie jopie taal ;)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 16:32 schreef Maiar het volgende:
Maak eerst even een gewone LAN..lukt dat braf dan is de hardware braaf bezig..dan ICS wia `software` op de server instaleren..floppie aanmaken en rebooten...daarna het internet op zodat ie zn proxy settings detecteerd...daarna met je floppie naar w2k en het proggie starten..rebooten en klaar ben je[/quote]Ik zei net in mijn verhaaltje dat dat niet wil, dan zegt ie: Alleen windows 95/98

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:32
Ik weet niet precies hoe ICS werkt, maar proberen kost niets:

Vul bij de TCP/IP instellingen van de client (win2k) als gateway en als dns-server het ip van de server in...

Bij de meeste (niet-http-proxie) internet-deel-proggies werkt het dan...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

"Vul bij de TCP/IP instellingen van de client (win2k) als gateway en als dns-server het ip van de server in..."
zo gaat het niet...

zo wel:

server win98SE? gebruikt ICS -->
dan de w2k client DCHP laten gebruiken en dus geen ip geven. verder geen gateway ed.
Bij Internet Expoder instellen: connection via LAN.

Klaar.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:32
DHCP stuurt na een request (broodkast: Ik wil een ip!!!") de volgende gegevens door:
- 1 ip-adres voor de machine om zelf te gebruiken
- het ip-adres van de gateway (in dit geval dezelfde als de DHCP-server)
- het ip-adres 9of meervoud) van de dns-server (wederom dezelfde als de DHCP-server)
- Nog een heleboel (instelbaar) meer

Enige nadeel van een DHCP-server is de terminologie (je moet meestal zelf scopes etc aanmaken) en het feit dat hij altijd aan moet staan...
Staat hij uit dan stuurt windows 3x ofzo de request, en ben je 30sec verder, zonder dat je pc verder opstart. Hierna breekt hij af en krijg je de melding dat er geen DHCP-server gevonden kan worden (win95) of hij kiest zelf een vaag nummer (win98) (meen ik)

Het enige verschil tussen de twee posts is dat de ene wat meer werk is (alle pc's handmatig instellen) en dat ik vergeten ben te melden dat je IE op 'verbinden via lan' moet zetten...

[edit] Gewoon ter algemene info, want ik heb geen kaas gegeten van ICS, dus kan er wel naast zitten voor wat betreft ICS
Oh ja, ik meen dat ze dat in win98 hadden gefixed, netwerk opstarten zit geloof ik in een aparte thread, die 30sec is dus alleen onder win95.
[edit]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1