Toon posts:

Asus A7V333 met cas 2.5 ddr, niet draaiend krijgen in Window

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende gizteren nieuw gekocht:

Asus A7V333 (geen RAID)
AMD Xp 1900+
Artic Silver 3
60 Maxtor 7200rmp ATA 133 (liquid Baring)
Lite-on DVD player
Lite-on Cd-fikker 40*?*48 (geloof ik,gaat tenslotte om het principe)
512 ddr (cas 2.5) van Major
Thermaltake Volcano 7 Amd/Intel A1124 uptoXP2600+/2.0Ghz, samen met deze

Het volgende, elke keer als ik een OS wil installen, loopt ie of vast, of geeft ie een vage foutmelding tijdens het installen. Ik heb win 98 se, Win ME, Win XP home en pro geprobeerd, maar alles loopt vast. Het toen alle pci kaarten eruit gehaald (dat waren een Realtec 10/100 kaart en een Platinum Boundblaster 5.1) Opnieuw geprobeerd, maar weer niets. Toen eventueel het geheugen in een andere bank, ook niets.

Wie weet de oplossing, ik wordt er gek van....

Verwijderd

Wat voor geheugen is het ? pc2100 of pc2700 ? zet je geheugen op 1:1 als het pc2100 is want op 4:5 loopt je geheugen dus op een fsb van 166 en dat vinden de meeste reepjes van pc2100 niet echt lekker

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat klopt, ik heb het geheugen op een gegeven moment zelfs terug gezet naar cas 2.0. Hij stond zoiezo al op 1:1... Dus dat was het ook niet....

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Ehhh.... bij cas 2 moet het geheugen juist beter zijn...... Zet je geheugen eens terug op cas 2.5 en de andere settings (ras etc) op de hoogst mogelijke getallen (zullen 3 tjes worden en een 6 of 7 als ik mij niet vergis).
En NIET kiezen voor de turbo optie.

Do as I say, don't do as I do.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

geheugen van 2.5 op 2 zetten is niet terug zetten maar OC'en :)
wanneer loopt ie vast als je het OS gaat installeren :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

gewoon je geheugen door de spd laten kiezen , is standaard ( leest het uit je geheugen hoe snel hij moet lopen ) welke bios heb je ?

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:04
oef wat is het weer vroeg voor de zondag..

Zit er een fail safe optie in je bios? probeer deze eens..
temps zijn ok?

Verwijderd

Topicstarter
OK, hij draait eindelijk!!!! Heb idd CAS 2 naar 2.5 gezet, RAS to CAS op 3, RAS pre op 3 en Active op 6
Turbo mode uitgezet, en hij loopt nu gewoon door... Bios was overgens revisie 1012 08/23/2002

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Deze oplossing had je eigenlijk ook wel kunnen terugvinden via de troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.