Toon posts:

[Alg] Welk OS kan rechtstreeks draaien vanaf CD? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik hier niet helemaal goed zit, maar wist niet waar ik anders moest posten, bij deze req modje voor move :)

maar mijn vraag, is er een OS (liefst w2k of xp, DOS is net zo prima) die je gewoon van cd kunt draaien zeg maar... dus die je niet hoeft te installeren? (ik doel niet op iets dergelijks als live-eval van suse, das brak werken namelijk, maar wel dat idee... (lekker vaag :P) en waar ik eventueel een ISO tje kan downloaden...

vielen dank :)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Probeer Smootwall eens

[rml]Het grote [ smoothwall] vraagjes/probs... topic![/rml]

Zie dat topic! Succes met waar je het ook voor moge gaan gebruiken ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
je kan wel zelf 'n "live-win98" cd maken, maar echt simpel is dat niet
in de C'T heeft volgens mij ooit 'n howto gestaan, eens kijken of ik die nog kan vinden

edit: hmmm kan zo vlug niets vinden, maar 't is dus wel mogelijk met win98

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Er zijn al een aantal topics geweest over een OS op CD krijgen, kijk daar ook even naar. MS-DOS op CD is natuurlijk heel makkelijk, pak een willekeurige bootdisk en zet m op CD. W2k zal IMHO een stuk moeilijker gaan vanwege het pagefile en bijvoorbeeld het registry dat niet schrijfbaar is in je systeemdir.

Ik pas overigens je titel een beetje aan per het WOS policy.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 29 september 2002 @ 11:38:
Er zijn al een aantal topics geweest over een OS op CD krijgen, kijk daar ook even naar. MS-DOS op CD is natuurlijk heel makkelijk, pak een willekeurige bootdisk en zet m op CD. W2k zal IMHO een stuk moeilijker gaan vanwege het pagefile en bijvoorbeeld het registry dat niet schrijfbaar is in je systeemdir.

Ik pas overigens je titel een beetje aan per het WOS policy.
op een bootdisk staat toch niet heel DOS????

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 12:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Vorige week heb ik een ISO gedownload van Knoppix, een linux distro die geheel vanaf cd draait. Best geinig, van cd booten en even later een volledig systeem met GUI en KDE 3 :P

Met windows 95/98 schijnt het ook mogelijk te zijn, in Computer!Totaal en de C'T hebben daar al een artikelen over gestaan.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

openbsd kan het ook, had een link maar kan hem niet meer vinden helaas. deze werd dan voornamelijk als firewall gebruikt.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

heb je voor het draaien van "live-win98" nog hardeschijfruimte nodig die windows gebruikt of niet ?
en is het ook mogelijk met windows me ?

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
winme weet ik niet, maar voor die live-win98 heb je geen hd nodig
wel 'n redelijke hoeveelheid ram btw, omdat je dus geen wapfile meer op je hd kan hebben

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

weet iemand toevallig wel nummer van C'T het artikel heeft gestaan om een live win98 cd te maken ? dus nummer + jaartal

Verwijderd

werkt dat ook met XP :? of is dat iets te :) aangezien dat 1 gig bare install is:)

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:33:
werkt dat ook met XP :? of is dat iets te :) aangezien dat 1 gig bare install is:)
ik denk niet dat het met XP gaat werken ondanks de grote (niet echt een probleem als je het op DVD zet) maar ook omdat dit met windows 2000 ook al niet zou werken vermoet ik dat met XP het nog minder kans heeft

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03
rambo-2001 schreef op 02 oktober 2002 @ 22:25:
weet iemand toevallig wel nummer van C'T het artikel heeft gestaan om een live win98 cd te maken ? dus nummer + jaartal
Hier: http://www.heise.de/ct/english/99/11/206/

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:43

Qwerty-273

Meukposter

sh4d0wman schreef op 29 september 2002 @ 12:53:
openbsd kan het ook, had een link maar kan hem niet meer vinden helaas. deze werd dan voornamelijk als firewall gebruikt.
Zie http://www.closedbsd.org

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
volgens mij bestaan er ook versies van QNX (realtime OS) die dit kunnen. Heb er wel eens 1 in handen gehad, ziet er nog mooi uit ook!

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 17:52

tweakerbee

dus..?

Beetje lullig natuurlijk maar: Win3.11 kun je ook vanaf CD in een ramdrive zetten en dan draaien ;)

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1