defecte jumper leidt tot mislukken OC

Pagina: 1
Acties:

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 08:52

JustDutch

was ambtenaar :)

Topicstarter
Dit bericht is niet echt bedoelt om een discussie op gang te brengen, maar meer om een reden voor het mislukken van een OC toe te lichten.

Ik was al langere tijd van plan mijn systeem met een k6-2 300 een boost te geven en heb daarop een k6-III 400 aangechaft. Het systeem werkt perfect, maar na verloop van tijd (met de introductie van GHz PC's) wil je toch iets meer. Vandaar dat ik een goede koeler en pc133 geheugen aanschafte om eens te kijken wat ik uit het systeem kon halen.
Het verhogen van de FSB leidde tot vastlopers enz. Het verhogen van de multiplier leidde er altijd toe dat mij multiplier op 3,5X werd gezet. Echt heel vreemd. Ook het verhogen van de Vcore en een bios-update brachten geen uitkomst. Ik heb er heel lang op gestudeerd wat het probleem kon zijn, maar kon er niet achter komen. Totdat mijn systeem (wat dus op 400 Mhz werkte) alleen nog maar op 350 Mhz opstarte. Waarom ging een systeem dat altijd op 400 MHz draaide nu ineens nog maar tot 350 MHz? Het antwoord was na bestuderen van mijn jumper gevonden. Deze was defect (zonder geinstalleerde jumper stond de muliplier op 3,5X). Het systeem werkt nu met een nieuwe jumper netjes op 4,5X100 (en de temp van de CPU is maar met 2 graden toegenomen! van 38 naar 40 graden, ofwel van systeemtemp +2 naar systeem temp +4 graden celsius).
Dus, mocht iemand een dergelijk probleem ook eens tegenkomen, kijk eens naar dit verhaal.

Forza Mucca

Verwijderd

me has jumperless :)

maar idd this niet iets waar je direct op komt.

Verwijderd

Nog een leuke:

Ik werd gevraagd een probleem op te lossen dat een HP laserjet voor de eerste printopdracht na het aanzetten, altijd eerst een pagina uitspuwde waarop ie altijd 3 dezelfde tekens zette. Erg vreemd dus. Wat bleek: de switchbox ertussenuit halen bleek het probleem op te lossen.
Erg jammer want er moesten 2 printers aan die compu hangen. De andere oplossing was: de stekker van de printer 180 graden draaien en weer in het stopcontact steken. :?

Nooit een logische verklaring gevonden.......

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2002 02:09 . Reden: typo ]

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:43
een jumper defect? zo'n ding kan niet defect joh :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

P5ycho schreef op 29 september 2002 @ 02:10:
een jumper defect? zo'n ding kan niet defect joh :)
en wat nou als aan de binnenkant van zo'n jumpblokje aanslag zit?
of dattie te ruim is voor de pinnetjes?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 08:52

JustDutch

was ambtenaar :)

Topicstarter
FireWurX schreef op 29 september 2002 @ 02:19:
[...]

en wat nou als aan de binnenkant van zo'n jumpblokje aanslag zit?
of dattie te ruim is voor de pinnetjes?
Of dat ie, gewoon door veelvuldig gebruik, verbogen is aan de binnenkant. Deze jumper had binnenin twee opstaande metalen strookjes. Een van deze strookjes was verbogen, waardoor er geen goed contact meer was. Nu heb ik er een ander soort jumper op gezet (eentje die op een nadere manier werkt en veel minder snel kapot gaat).

Forza Mucca

Pagina: 1