Toon posts:

1.3 Duron of 1.0 Athlon?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met twee computers...

De één is m'n eigen Asus a7v266 en daar wil ik een andere cpu voor kopen. De ander is een Msi K7TPro met daarin een 650 mhz Duron. Nu wil ik die 1.0 ghz van mij in dat Msi-bordje zetten en in m'n eigen een betere stoppen. Mijn moederbord kan tot 1,4 ghz en een XP-cpu mag er, dus, niet in.
Nu zijn mijn volgende vragen:

1 Presteert de 1.3 Duron (die ik makkelijk en goedkoop kan krijgen) beter dan die 1.0 Athlon? Heb een aantal artikelen her en der gelezen en dat spreekt elkaar tegen. Daarom vraag ik jullie.

2 Waar kan ik eventueel een 1.3 of 1.4 ghz Athlon krijgen?
De gewone winkels bij mij in de buurt hebben ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 19:09
Standaard stuff... Die Duron heeft een Morgan core, is dus zeker sneller dan een T-bird op 300 Mhz minder.

Het is alleen niet zeker dat die Duron ondersteund wordt. (Juist omdat-ie een andere core heeft dan de oudere Durons. Iemand die het beter weet moet het maar even bevestigen.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 00:10:
1 Presteert de 1.3 Duron (die ik makkelijk en goedkoop kan krijgen) beter dan die 1.0 Athlon? Heb een aantal artikelen her en der gelezen en dat spreekt elkaar tegen. Daarom vraag ik jullie.
Ligt eraan wat je gaat doen natuurlijk. Een koe is sneller op een 1.3Ghz Duron, maar qua spellen ben je misschien beter af met een Athlon 1GHz.
2 Waar kan ik eventueel een 1.3 of 1.4 ghz Athlon krijgen?
De gewone winkels bij mij in de buurt hebben ze niet meer.
Je zoekt due een 1.3 of 1.4GHz Athlon met een FSB van 100MHz. Je kan in de pricewatch van tweakers.net kijken. Als je de middelen hebt om in de VS te bestellen, kan ik wel een adresje voor je zoeken waar je een 1.3 of 1.4GHz kan bestellen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

pinockio schreef op 29 september 2002 @ 00:17:
Standaard stuff... Die Duron heeft een Morgan core, is dus zeker sneller dan een T-bird op 300 Mhz minder.

Het is alleen niet zeker dat die Duron ondersteund wordt. (Juist omdat-ie een andere core heeft dan de oudere Durons. Iemand die het beter weet moet het maar even bevestigen.)
Duron Morgan kan gewoon. En dat de Morgan altijd sneller is is bs. Hij heeft een kleinere cache. Anders zou iedereen toch een Duron kopen ipv een Athlon :? ;)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

antwoord op vraag 2: Pricewatch, maar ik weet toevallig dat de Tbird 1330 nog te krijgen is bij Alternate (www.alternate.nl)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Mijn Duron 1GHz (Morgan core dus ;) ) presteerd ongeveer gelijk aan een Athlon 1GHz ...
Ik heb een 2x 33MHz minder op de FSB van mijn proc., maar door nieuw design net zo snel.
Ik heb veel testen gedaan, met Sisoft Sandra, 3dMarks, game benches en nog iets en de testen vallen dan iets onder en dan iets boven de Athlon van gelijke frequentie.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
pinockio schreef op 29 september 2002 @ 00:17:

Sinds de 1GHz gebruikt de Duron i.p.v. de oude Spitfire core de nieuwe Morgan core dus. De topicstarter moet dan wel even controleren of de a7v266 overweg kan gaan met 1.3GHz Duron's, zo ja, zou ik die ook nemen. De prestaties van een Morgan core komen best close met een Thunderbird op dezelfde snelheid, de 1.3GHz duron presteert dus ook sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of een Duron 1.3 sneller is dan een Athlon 1.0? Dat lijkt me wel nogal wiedes.. Alleen is nog de vraag of je de theoretische snelheidstoename ook echt in de praktijk zal merken. Als ik jou was zou ik gewoon doorsparen voor iets wat minstens 2x sneller is, dan pas kun je weer lekker mee vooruit :)

Wat betreft je 2e vraag.. Dat kun je simpel terugvinden op de online prijslijsten zoals /pricewatch en prijsindex.net :)

Je draadje gaat dicht, omdat zulke upgradevragen eigenlijk hierin horen: ''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 3 :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 29-09-2002 01:32 . Reden: zo beter? ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.