Toon posts:

mandrake 9.0 install probleemjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste is dit me eerste linux distro dus ben erg benieuwd.ten tweede kom ik op 2 problemen.eerste is mijn radeon9000 word niet ondersteund met installen,dus geen grafische interface dacht ik zo met opstarten,en ten tweede kan ik als hij opgestart is alleen me username in tikken en niet me password.dan blijft me promt staan en doet niks,alleen als ik op enter druk gaat me promt naar benee,maar geeft dan aan dat het niet klopt.en het klopt echt mijn user en password.iemand ervaring ermee?wil er graag mee doorgaan en niet alleen met windhoos98se...

• bultoog
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 23:40:
Ten eerste is dit me eerste linux distro dus ben erg benieuwd.ten tweede kom ik op 2 problemen.eerste is mijn radeon9000 word niet ondersteund met installen,dus geen grafische interface dacht ik zo met opstarten,en ten tweede kan ik als hij opgestart is alleen me username in tikken en niet me password.dan blijft me promt staan en doet niks,alleen als ik op enter druk gaat me promt naar benee,maar geeft dan aan dat het niet klopt.en het klopt echt mijn user en password.iemand ervaring ermee?wil er graag mee doorgaan en niet alleen met windhoos98se...
kan je iets speciefieker zijn over je tweede vraag, ik snap niet helemaal wat je bedoelt,

en op vraag 1 weet ik niet je antwoord, maar vond ik wel door ff google te gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
Well, the 9000 series is the third generation of Radeon cores, and AFAIK
it might be different enough to the earlier generations for it not to
work out of the box. However, ATI has already submitted a patch to
XFree86 to add support, it should be in 4.3.0 and could probably be
backported if necessary.

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je je wachtwoord intypt, krijg je geen lokale echo terug. Dat wil zeggen, je ziet niet je wachtwoord terug als zijnde **** bijvoorbeeld. Typ gewoon je wachtwoord en ram op enter.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• bultoog
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

blackd schreef op 28 september 2002 @ 23:56:
Als je je wachtwoord intypt, krijg je geen lokale echo terug. Dat wil zeggen, je ziet niet je wachtwoord terug als zijnde **** bijvoorbeeld. Typ gewoon je wachtwoord en ram op enter.
o bedoelt hij dat

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat bedoel ik. :) en ik als noob moet gaan poorten met de ati driver? als ik nog geneens in de intefarce komt.kan ik ergens in het lijstje niet gewoon effe een svga kiezen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
heb vga gekozen nu maar met linux opstarten gaat me monitor op standby na 5keer aan en uit tezijn gegaan.kan wel opstarten met linux-FB zonder user en pass.maar dan is alles 100keer zo groot,kan haast niks zien.kan xfdrake niet ondekken.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Even vooraf, zou je alsjeblieft hoofdletters, spaties en komma's willen gebruiken? 't Wordt anders erg moeilijk leesbaar allemaal :)

Als je monitor geen goede setting kan vinden, betekent dat waarschijnlijk dat je X-server start terwijl je /etc/X11/XF86Config niet goed is geconfigureerd. Je zult in die file je H/V-sync freqs en resoluties moeten instellen, die je kunt vinden in 't boekje van je monitor.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal me best doen om die map tevinden.kan heel moeilijk zien waar ik naar toe moet,met die koeieletters en afbeeldingen.

Verwijderd

Da's de VGA driver, 320x240. :P.

Probeer de "vesa" driver eens?

Verwijderd

Topicstarter
helaas geen geluk met ''vesa''.heb de gekst mogelijke drivers geprobeerd,maar geen geluk.nu dus zonder drivers geherinstalleerd.dus nu kom ik niet verder dan de lunixpompt.wachte tot ati met ze drivertjes komt voor de r9000?maar ik geef niet op, linux zal op me comp draaien. >:)
Pagina: 1