[win2k] Diskette lezen=vastloper

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Pi-air-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59
Heb een probleempje.. Als ik in windows2000 een diskette wil gaan lezen dan loopt de computer vast. Ctrl-alt-del helpt dan niet.
Ik heb zelf al wat dingetjes geprobeerd zoals diskette station verwijderen in windows, in bios fdd uit en aan gezet en ook al een ander diskette station geprobeerd. Allemaal geeft het hetzelfde resultaat. Vermoed dat het wel aan windows ligt.. IRQ settings lijken me allemaal goed (heeft irq 6) en niet shared.
Diskette station heeft eigelijk ook nog nooit gewerkt onder 2000. Booten vanaf diskette lukt wel.
Maar ik weet het eigelijk niet meer... Hoop dat jullie een oplossing hebben voor dit probleem.

Verwijderd

Staat er niets in je eventlogs of zo.

Verwijderd

En onder andere OS'sen werkt het wel gewoon goed?

Misschien een andere kabel proberen? Ik heb nog nooit van dit probleem gehoord, elke floppydrive die ik heb gezien werkte prima onder 2k. Echt heel vreemd.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 01:30
Andere fdd kabel proberen?

Mijn fotografie en videografie

• -Pi-air-
Ja heb alle updates geinstalleerd. Onder ander besturings systeem weet ik niet zo (XP werkte voorheen gewoon met diskettestation en de bootdiskettes voor win2k heb ik er ook mee gemaakt)
Boot diskettes laden wel normaal in, dus FDD kabel denk ik niet, anders zou dat ook niet moeten werken toch?
Verder geeft apparaatbeheer gewoon aan dat alles goed geinstalleerd is en er geen problemen zijn.
Over die event log: het enige wat ik kan vinden is een paar keer:
Kan de controlleropdrachtbyte voor de i8042 niet schrijven.

Wat betekent dat precies? :?

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar heb je ook al andere diskettes geprobeerd?

Verwijderd

werkt opnieuw installen misschien? klinkt dom, maar in 9 van de 10 gevallen dat bij mij de pc niet werkt om de vaagste reden dan ook, is het windhoos

• -Pi-air-
Ja met verschillende diskettes geprobeerd, ook de diskette waar die wel mee kan booten en die is dus zeker goed.
Die eventlog van net is volgens mij van usb toetsenbord bedenk ik me nu.

Opnieuw installeren.. sjah.. Heb de pc net 3 dagen met een verse win2k draaiend.
Moet vast een andere oplossing voor zijn.. (hopelijk)

Verwijderd

Haal de A: drive anders ff uit de boot, kan je in de bios doen.. maak C: primary boot device.
dan kan je iig weer opstarten.

• -Pi-air-
Kan wel gewoon in win2k komen (zit ik nu in) zo gauw ik diskettes ga lezen onder win2k gaat het fout..

Verwijderd

Probeer anders toch maar eens een andere kabel, je weet maar nooit. Dat hij er wel goed mee opstart, hoeft nog niet te betekenen dat het ook goed onder Windows werkt.

offtopic:
Woei, 3000ste post :*)

• -Pi-air-
Ok... net even fdd kabel verwisseld. Leek goed te gaan. Hij las de diskette in win2k. Erna nog een diskette geprobeerd en weer een vastloper. Zelfde diskettes onder dos (met zelfde computer) met dir de inhoud opgevraagd en dat lukte gewoon. Dus ook aan de FDD kabel ligt het niet. :(
Weet iemand nog een oplossing?

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
antivirus programma wat de boel verknoeit?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• -Pi-air-
Nee heb geen anti virus programma, Die kunnen i.d.d. vanalles verknoeien.
Snap er niks van :(.

• -Pi-air-
In een dos scherm in win2k zelf, zegt ie nu: "apparaat niet klaar" bij aanspreken diskettestation met diskette erin. Dan kan ik doorgaan of annuleren.
Bij annuleren loopt pc niet vast. Bij doorgaan wel. Doe ik zelfde nogmaals dan loopt ie bij annuleren ook vast...
Terwijl die in een echt dos scherm de diskette gewoon leest :?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 12:44

tweakerbee

dus..?

DOS != DOS in win2k

Je gebruikt een emulator...

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

tweakerbee schreef op 29 september 2002 @ 03:54:
DOS != DOS in win2k

Dosflop of win9x cd kan ook, wat gebruikte je voor 'DOS'?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 12:44

tweakerbee

dus..?

In een dos scherm in win2k zelf, zegt ie nu: "apparaat niet klaar" bij
Guess again ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• -Pi-air-
tweakerbee schreef op 29 september 2002 @ 03:54:
DOS != DOS in win2k

Ja zei toch ook een dos scherm.. Maar onder "echte" dos met een win9x bootflop leest ie wel alles.
Gaat er ook niet om waar ie wel leest onder welke dos of wat dan ook. Gaat mij erom dat ie NIET leest en vastloopt onder win2k, met verkenner, wincmd, en dos scherm (emulator).
Pagina: 1