Toon posts:

Fout bij detectie primaire controller

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik zit met een probleem (DUH) dat veel lijkt op het probleem van de topicstarter uit het volgende topic:

Systeem doet vreemd

Als ik m'n pc aanzet en hij komt bij het punt aan dat ie de primaire controller gaat detecteren dan is ie een tijdje aan het zoeken en geeft ie daarna aan dat ie geen primaire controller heeft kunnen vinden. Hierna krijg ik de foutmelding: disk boot failure, wat logisch is want zonder HDD gedetecteerd valt er moeilijk te booten.
Vlak voordat ie bij de detectie van de primaire controller aan komt krijg ik ook nog es 2 piepjes van me mobo.
Nou is het vreemde dat ie dit sinds ik em heb (1,5 jaar) nog nooit gedaan heeft (zie topic hierboven exact hetzelfde), en nu pas begint ie hiermee.
Eerst kreeg ik deze melding zeer onregelmatig maar nu gebeurt het bijna elke keer dat ik boot.
Nu zullen jullie denken: degene die het topic hierboven geopend heeft heeft het ook kunnen oplossen waarom jij niet?
Nou, ik heb ook mijn IDE kabels gecheckt en uiteindelijk vervangen, maar ik heb het probleem dus nog steeds :( .

Wie heeft er een oplossing voor mijn probleem?
Of andere ervaringen die ook welkom zijn?

Alvast thnx voor ut reageren......

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Eerste diagnose: je primaire controller is gaar.

Hopelijk heb je nog garantie.

Probeer anders eens je HDD's naar de tweede controller te verplaatsen en CD-Rom's naar IDE1.

Misschien helpt dat.

Verwijderd

Topicstarter
F.U.B.A.R schreef op 28 september 2002 @ 23:39:
Eerste diagnose: je primaire controller is gaar.

Hopelijk heb je nog garantie.

Probeer anders eens je HDD's naar de tweede controller te verplaatsen en CD-Rom's naar IDE1.

Misschien helpt dat.
Nou Fucked Up Between All Recognision, dat heb ik al geprobeerd maar dan heb ik het probleem nog steeds. Het lijkt meer op "het probleem van een mobo met raid in combinatie met een maxtor HDD" waar ik ooit iets over gelezen/gehoord heb maar helaas niet meer terug kan vinden.
Wat ook zo is is dat de overeenkomsten tussen mijn probleem en die van het topic hierboven wel heeeel erg groot zijn, dus lijkt het me sterk dat mijn controller gaar is en die van hem niet, maja het zou kunnen....

Persoonlijk vind ik het meer lijken op een bios-probleempje....

(Upham: Fubar is that german? It seems not to be in the dictionary.... ;) )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Opslagmedia & I/O controller verhaal.. Dat wordt dus een move [PMG] > [OM] :)

Check ook eens de FAQ aldaar onder het kopje 'mijn harddisk doet vaag'.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 23:53:
[...]

Nou Fucked Up Between All Recognision, dat heb ik al geprobeerd maar dan heb ik het probleem nog steeds. Het lijkt meer op "het probleem van een mobo met raid in combinatie met een maxtor HDD" waar ik ooit iets over gelezen/gehoord heb maar helaas niet meer terug kan vinden.
Wat ook zo is is dat de overeenkomsten tussen mijn probleem en die van het topic hierboven wel heeeel erg groot zijn, dus lijkt het me sterk dat mijn controller gaar is en die van hem niet, maja het zou kunnen....

Persoonlijk vind ik het meer lijken op een bios-probleempje....

(Upham: Fubar is that german? It seems not to be in the dictionary.... ;) )
Volgens mij is het Fucked Up Beyond All Recognition ;)

Dit topic past beter in OM trouwens.

Even over je probleem. Als je een maxtor hebt, kan je MaxBlaster ff proberen. kan je via www.maxtor.com downloaden.

Disk boot failure geeft idd een fout aan die meerder dingen kan betekenen. Floppy verkeerd, kapotte HD, gare IDE-kabels.

Probeer je HD in een ander systeem. Als dat gewoon werkt, ligt het waarschijnlijk aan je controller.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 29 september 2002 @ 00:05:
Opslagmedia & I/O controller verhaal.. Dat wordt dus een move [PMG] > [OM] :)

Check ook eens de FAQ aldaar onder het kopje 'mijn harddisk doet vaag'.
Thnx voor de move en excuus voor foute forum |:(

Verwijderd

Topicstarter
silentsnow schreef op 29 september 2002 @ 00:10:
[...]

Volgens mij is het Fucked Up Beyond All Recognition ;)

Dit topic past beter in OM trouwens.

Even over je probleem. Als je een maxtor hebt, kan je MaxBlaster ff proberen. kan je via www.maxtor.com downloaden.

Disk boot failure geeft idd een fout aan die meerder dingen kan betekenen. Floppy verkeerd, kapotte HD, gare IDE-kabels.

Probeer je HD in een ander systeem. Als dat gewoon werkt, ligt het waarschijnlijk aan je controller.
Is idd beyond |:( , moet SPR tog maar wat vaker kijken :) .

Sorry voor de onduidelijkheid misschien maar nadat dit probleem zich voordoet kan ik gewoon ctrl+alt+del doen en dan boot ie wel door (vergeten erbij te zetten maar ik d8 dat de link naar het andere topic dat wel duidelijk zou maken).
Het is dus niet zo dat m'n HDD naar de kl*te is ofzo, die werkt voor de rest prima..

En de foutmelding waar ik me zorgen om maak is: unable to detect the primairy controller en niet disk boot failure, aangezien die tweede foutmelding een gevolg van de eerste is.'

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand nog een oplossing??? :Z

• F.U.B.A.R
  • Laatst online: 15-11-2025
Je kunt ook gewoon Opposing Force spelen voor de juiste betekenis van F.U.B.A.R. :P

Kun je in je BIOS instellen of de PC bij het booten ff moet wachten op de HDD (HDD seek time delay)? Het lijkt me dat hij misschien iets te rap erover heen gaat in het begin. Vooral omdat je zegt dat het na een soft reboot wel allemaal werkt.

Verwijderd

Topicstarter
F.U.B.A.R schreef op 06 oktober 2002 @ 02:38:
Je kunt ook gewoon Opposing Force spelen voor de juiste betekenis van F.U.B.A.R. :P

Kun je in je BIOS instellen of de PC bij het booten ff moet wachten op de HDD (HDD seek time delay)? Het lijkt me dat hij misschien iets te rap erover heen gaat in het begin. Vooral omdat je zegt dat het na een soft reboot wel allemaal werkt.
Dat is cker een goed id van je... Stom dat ik daar niet eerder op ben gekomen
Het is namelijk zo dat je na een tijdje de primaire controller kunt 'horen' opstarten (bij mij hetzelfde geluid als me computer uit standby-modus komt)
Ik ga het cker even proberen..

Het enige wat ik me dan nog afvraag is waarom ik hier niet eerder last van heb gehad :? ... Dat betekent tog dat er iets van me hardware 'achteruit is gegaan' of dat er een instelling is gewijzigd in me bios... Of ouderdom van de primaire controller?..
En ja het booten duurt nu dan natuurlijk weer langer dan anders

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-03 16:50
Bij mij lijkt doet ie het nu weer al een paar dagen achterelkaar foutloos. Ik heb nu indmiddels een andere voeding liggen, dus als het probleem zich weer voordoet, ga ik als eerste proberen de voeding te vervangen. Het opnieuw starten met ctrl+alt+delete werkt namelijk niet bij mij (maar misschien heeft dat weer een andere oorzaak, want dat heeft bij mij in het verleden wel meer vage probelemen verzorgd). Ik verdenk op dit moment vooral m'n voeding. (Heb van de week ook een 'vaag' probleem bij iemand opgelost door een andere voeding te installeren (alle andere mogelijkheden uiteraard eerst geprobeerd).

Verwijderd

Topicstarter
Martin Sturm schreef op 12 oktober 2002 @ 11:32:
Bij mij lijkt doet ie het nu weer al een paar dagen achterelkaar foutloos. Ik heb nu indmiddels een andere voeding liggen, dus als het probleem zich weer voordoet, ga ik als eerste proberen de voeding te vervangen. Het opnieuw starten met ctrl+alt+delete werkt namelijk niet bij mij (maar misschien heeft dat weer een andere oorzaak, want dat heeft bij mij in het verleden wel meer vage probelemen verzorgd). Ik verdenk op dit moment vooral m'n voeding. (Heb van de week ook een 'vaag' probleem bij iemand opgelost door een andere voeding te installeren (alle andere mogelijkheden uiteraard eerst geprobeerd).
Het kan ook een kwestie zijn van ontstoffen van de voeding.
Laatst ook iemand geholpen die zoiets had en het bleek dat ze voeding gewoon te stoffig was. (helaas helpt dit niet bij mij maar misschien heb jij dr wat aan..)
Pagina: 1