hardware advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Dr.Dribble
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 12:56
Beste landgenoten.

ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe game pc maar ik ben niet meer zo op de hoogte wat er vandaag de dag een beetje nodig is aan hardware voor een beetje 3d spel of wat dan ook. Daarom vraag ik jullie hulp, mocht je er een beetje verstand van hebben dan hoor ik graag jullie (serieuse mening) wat ik heb beste kan aanschaffen. Het hoeft niet het duurste van het duurste en en het nieuwste van het nieuwste te zijn maar wel gewoon goed snel en voor een goede prijs. Ik prefereer een AMD Intel Celeron (So478) moeder bord met een Celeron 1,8 ghz processor daar deze processor vrij goedkoop is ten opzichte van de AMD Athlon familie.

Over deze componenten ben ik nog niet helemaal uit graag jullie serieuse advies.:

- Moederbord
- Processor (liefst Celeron)
- Geheugen
- Grafische kaart
- Geluids kaart
- boxen set voor goed game geluid
- Mooie kast eventueel 19"

Als je wat weet laat het me weten.

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:43
Sorry hoor, maar dit heeft een te hoog "search" gehalte...
Je geeft tevens te weinig informatie over hoe en wat je met de PC wilt doen..
Misschien dat deze link duidelijk maakt waarom :
--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Dr.Dribble
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 12:56
zeg MMUILwijk, jij verwacht zeker dat hier altijd superpcfreaks zoals jij komen?! nu dat is niet altijd het geval, mag de normale pc gebruiker ook zijn vraag hier kwijt? Of moet je altijd alles opzoeken? ik weet geen eens waar ik op moet zoeken, omdat ik eerst nog de hardware zoek, duidelijk?
de pc is alleen voor spelletjes zoals er staat.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dr.Dribble schreef op 28 september 2002 @ 22:49:
zeg MMUILwijk, jij verwacht zeker dat hier altijd superpcfreaks zoals jij komen?! nu dat is niet altijd het geval, mag de normale pc gebruiker ook zijn vraag hier kwijt? Of moet je altijd alles opzoeken? ik weet geen eens waar ik op moet zoeken, omdat ik eerst nog de hardware zoek, duidelijk?
de pc is alleen voor spelletjes zoals er staat.
daar zijn nou reviews voor, smartass.
die kan je met een simpele zoekactie op google heus wel vinden!
"3D card review" en "AMD Intel review" zullen vast wel verassende resultaten opleveren.

ga eerst zelf maar eens zoeken luiwammes.

edit: btw wat in the world is een AMD Intel Celeron processor?
volgens mij haal je de boel een beetje door elkaar.
de Celeron is het kleine broertje van de Pentium en zijn allebij van het merk Intel.
de Duron, Athlon en Athlon XP zijn alledrie van AMD.

btw, lees de FAQ ook eens voordat je post, want dit is echt weer zo'n "Use-The-Fucking-Search" vraag.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---
Topics

Echte RTFM-, FAQ- en Search-vragen gaan op slot.

GoT is een groot forum geworden waar al heel veel besproken is, en zodoende zijn vrijwel alle onderwerpen al een keer aan de orde geweest. Het is erg gemakkelijk om even een topic te openen als je met een probleem zit, maar probeer eerst zelf wat dingen op te lossen en uit te zoeken.

Veel mensen snappen niet dat het irritant kan zijn als er een vraag wordt gesteld die met het lezen van de handleiding, het gebruik van een zoekmachine (google, altavista, etc.), het lezen van de FAQ, of het gebruik van de Search beantwoord had kunnen worden.

Als de luiheid en gemakzucht van een topic af druipt, kun je er van uit gaan dat ie op slot gaat.
Maareh, tipje: Celeron 1.8GHz is wel goedkoper dan de AXP familie, maar niet veel en het is stukken trager (P4 heeft vooral grote cache en snelle FSB nodig om goed uit de verf te komen, de Celly heeft geen van beiden en wordt soms zelfs door kleine broertje Tualatin Celly 1400 voorbijgestreefd)

Oslik blyat! Oslik!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 17:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ok, dit is dus een topic met een ontzettend hoog ik-was-te-lui-om-te-zoeken-gehalte, maar ik wil best ff je vraag beantwoorden:

Kast:
Neem een mooie Chieftec, of kloon. Die zijn makkelijk met inbouwen en zien er leuk uit. Als je (net als ik) de deurtje onhandig vind is een AOpen kast een goede keuze

Proc:
De snelste proc op de markt is nog altijd de Pentium 4, maar die is IMO niet te betalen. De Celeron presteert navenant helemaal niks, dus mijn voorkeur gaat uit naar een stevige AthlonXP, daar die qua prijs-kwaliteit verhouding nog het best ligt.

MoBo:
Ik zou gaan voor een nForce bord (bv Asus A7n266). De nForce is een van de snellere DDR266 chipsets voor de AMD-procs, en heeft een hoop kwaliteit extra's, zoals onboard LAN, en een kickass :) 5.1 Dolby Digital geluidskaart onboard (al is kaart dan het verkeerde woord :+ ) Wil je ook Linux draaien, dan valt de nForce af (tenzij ik iets gemist heb en er nu wel drivers zijn), en kun je beter gaan voor een bord met de VIA KT266A/KT333 chipset. Ga altijd voor minimaal 3 geheugenvoetjes, zodat uitbreiding altijd ruimschoots mogelijk is.

Processor (deel 2 *D ):
Een AMD AthlonXP 2000+ doet het prima op een nForce bord, en misschien werken snellere XP's na een BIOS update ook wel.

Geheugen:
DDR Ram --> 512 MB PC266 / PC333. 512 MB is tegenwoordig toch wel nodig om lekker te kunnen gamen, zeker als je WinXP wilt draaien.

Videokaart:
Wil je het beste van het beste, dan zijn er ATM 2 kaarten die ik echt aan kan raden:
1) nVidia GeForce4 Ti4600 128MB
2) ATi Radeon 9700 Pro 128 MB
De Radeon 9700 presteert marginaal (20-60% beter) dan de GeForce4 Ti4600, maar kost ook aanzienlijk meer, en bovendien haal je met voorgenoemde onderdelen niet het maximale uit die Radeon.
Als je een iets lager budget hebt, kun je het beste gaan voor een GeForce4 Ti 4200/4400 met 128 MB geheugen. Die kosten al veel minder en presteren toch goed in de nieuwste games. Als ondergrens (superlaag budget) raad ik de GeForce3 Ti 200 128MB en de GeForce4 MX 460 64MB aan, maar die presteren marginaal minder dan de GeForce4 Ti 4200

Geluidskaart:
Als je voor een nForce bord gaat, ben je al klaar, want de nForce borden zijn de enige borden waar naar mijn mening GOED onboard geluid op zit (NoFI naar de mensen met AC'97 ;) ). Anders ben je altijd goed af met een Creative SoundBlaster Live! 5.1 Player of -iets luxueuser- een Creative Audigy Player....

Boxen:
De echte LANner gamet met een headset :+
Maar ander ben je goed af met een Creative Inspire 5300 set voor laag budget (voor zover ik die mensen al niet behandeld had met de headset :+ ), de Inspire 5700 voor medium budget, en de Megaworks 510D voor high budget...
Leuk alternatief: Logitech Z560 (4.1 set - THX gecertificeerd)

prijzen --> zie Prijswatch (ben te lui om zelf te kijken ;) )

Launching containers into space

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:08
Tja, deze dus: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Zoek even naar wat reviews, en je zult merken dat je zelf een goede pc naar jouw smaak kunt samenstellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.