Ik hoor door de boxen het geluid niet meer...

Pagina: 1
Acties:

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 16:01
Hmm ja heb een beetje zo'n probleem.. Ik zoek een redelijke speaker, voor weinig geld. En er zullen best redelijk goede zijn, maar door het vele baggerspul (de zgn. speakers die op straat uit bestelbusjes verkocht worden) hoor ik spreekwoordelijk door de boxen het geluid niet meer...

Ik wil een DVD aanschaffen. Voor in de huiskamer. M'n ma wil een HiFi set aanschaffen, maar ziet daar steeds vanaf door de prijs.. voor een redelijke set..

Nu kwam ik op het volgende: Aangezien het enige dat ze van een HiFi set zal gebruiken de cd-speler is.. Een vriend van mij heeft een Sony DVD speler, waar hij direct z'n Cambridge pc-surround-setje op aan kán sluiten. Dus het is eigenlijk een Amp én DVD in één. Nu kan een DVD speler ook als doodnormale cd-speler fungeren. Dus met een beetje logica, betekent dat dat ik een dvd speler kan kopen, en daar gewoon boxjes op aan kan sluiten? Of denk ik nu verkeerd?

Alleen, er is één probleem. Ik kan misschien m'n DTT2500 setje wel op de DVD speler aansluiten.. maar dan heb ik bij m'n PC geen geluid. En om nou een nieuwe te kopen... Want als ik de search goed gebruikt heb, klopt het dat 2 gewone vloerspeakers beter zijn dan een goedkoop surround setje voor de PC? Dan kan ik later altijd nog sattelites, een goede sub en een centerspeaker bijkopen...

Maar welke speakers geven een beetje goed geluid voor een budget van 150 tot 250 euro? I know, is niet veel, maarja... En als het ff kan moet het een beetje op het niveau van een DTT2500 setje zitten met alleen de 3 front speakers en de sub.. of beter.

Lukt dat zowiezow? En zoja, welke speakers in dat budget zijn nog wel redelijk?

Alvast bedankt.

PS: I know, beetje UTFS vraag, maar ik heb gezocht en door topics gebladerd en de een raadt het ene aan wat de ander weer afraadt.. k wordt er niet veel wijzer van iig.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 20:48

Mad_Demon

de dokter

Hmmm, je loopt hier een beetje met termen de rotzooien. Even alles recht zetten :)
Zo te lezen heeft je vriend een DVD-speler met ingebouwde versterker. Hij kan zijn Cambridge setje erop aansluiten. Dit houd in dat de DVD-speler (naast 5 versterkte uitgangen en een onversterkte sub-uitgang, aangezien subwoofers over het algemeen actief versterkt zijn), ook 6 onversterkte uitgangen heeft.

2 kwalitatieve vloerstaanders klinken beter dan een goedkoop surround setje maar je hebt dan geen Surround-sound (omdat je niet het aantal luidsprekers hebt om dat te kunnen produceren)

Als je zegt: Ik wil dit later upgraden, dan zou ik 2 goede vloerstaanders kopen voor je DVD-speler. Leuke merken zijn B&W, Mission, Jamo enz. Zie de overige topics voor aanbevelingen.

Als je gewoon nu 5.1 geluid wil hebben voor een hele lange tijd dan zou ik een "kwalitatieve" 5.1 set kopen. Houd wel in je achterhoofd dat het altijd slechter zal klinken dan de bovenstaande oplossing (dus echt stukje bij beetje "echte" luidsprekers kopen)
Voor deze oplossing zou je kunnen kijken naar de setjes van Creative zoals de Inspire 5300 of de 5700, de setjes van Philips of Logitech.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• DiSiLLUSiON
Mjah dat is het dus juist, met dat hele verhaal zocht ik eigenlijk alleen een kleine bevestiging dat wat ik dacht correct is, dat ik dus gewoon een dvd speler kan kopen, daar 2 'normale' boxen aan kan sluiten en later evt. 2 sattelites, een centerspeaker en een sub bij kan kopen mocht ik dan het geld hebben voor goede speakers om er dan surround van te maken. Want surround hoef ik helemaal nog niet, dat kan later altijd nog komen vind ik, dat is niet het belangrijkste.

Maar dan is het échte probleem: Is er voor 150-250 euro (per 2 dus) een goede speakerset te vinden? Want er zijn er voor dat budget zó veel.... dat ik niet weet wat ik moet kiezen.. En om nou bij de RAF ofzo binnen te lopen, te staan tussen al die superdure speakers en dan te vragen om een luisterronde voor speakers van maximaal 125 euro per stuk... dan kijken ze me ook erg vreemd aan :o

En ik heb de search al gebruikt, maar iedereen raadt wat anders aan wat anderen weer afraden? De één zegt: Neem Mission. De ander zegt: Neem absoluut geen Mission, neem Jamo. Weer een ander zegt: M'n Jamo speakers waren een miskoop, koop liever Mission. EN weer een ander zegt: Koop B&W.. Weer een ander zegt: Koop liever een <andermerkhier>... Dus daar wordt ik ook niet echt niet weel wijzer uit....

De kwaliteit moet zowiezow een beetje hetzelfde zijn als van m'n computer setje (de Cambridge DTT2500 dus, excl. de rear speakers omdat ik die niet gebruik).. of beter... Dat moet toch kunnen? Aangezien dat setje goedkoper was dan 300 euro, en er een amp, 5 speakers én sub bij zit...moet er voor dat geldt toch wel 2 speakers te vinden zijn die beter qua geluid zijn? Ze moeten wel een redelijk harde bass hebben.... Dus niet dat ik voor een goede bass een extra sub aan MOET sluiten meteen al... Want dan ben ik alsnog over m'n budget heen. En ik heb voor dit buget liever 2 speakers met een harde, bonkende bass (omdat ze niet zo laag gaan), dan 2 speakers met een hele lage bass maar die je niet hoort omdat ze erg zacht zijn.. Want later kan er altijd nog een hele lage sub bij, die (volgens iemand op m'n ICQ dan) af te knijpen is zodat die alleen de HELE hele lage bassen weergeeft die de huidige speakers niet kunnen weergeven..

• DiSiLLUSiON
[sorry, dubbelpost]

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

De PC speakers hebben al een ingebouwde versterker.
Die hoeft dus niet in de DVD speler te zitten.

Als ik jou verhaal zo lees, dan zou ik zo'n logitech Z-XXX setje halen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Volgens mij vergelijk je appels met peren. Die surround-setjes voor bij de PC hebben meestal een ingebouwde versterker zodat je ze rechtstreeks op een geluidskaart, maar ook rechtstreeks op een DVD-speler, kunt aansluiten. Vermoedelijk geldt dat ook voor dat Cambridge Surround setje.

Losse vloerstaande speakers zijn passief, hebben dus geen ingebouwde versterker, en dan heb je dus wel een aparte versterker nodig.

Losse speakers kopen is voor jou dus veel duurder omdat je dan ook een versterker moet kopen. Een surround setje is wel veel goedkoper maar is nauwelijks een volwaardige oplossing als je Hifi-geluid wilt hebben.

Anoniem: 26649

Idd, anders koop je eerst een degelijke versterker en DVD speler ( dvd kan je ook gebruiken als cd speler voor je ma )
en dan een stel redelijke speakers met subwoofer.. ben je wat meer kwijt maar dan heb je ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 13:55
Ik heb sinds vandaag 2 vloerstaande speakers van JBL TLX 320 voor 160 euro / paar en ben er zeer tevreden over.
Het geluid komt er heel goed uit, ook tamelijk lage tonen komen goed door, alleen is het detail in het laag iets minder, maar voor die prijs zijn ze zeer goed vind ik.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

Mad_Demon schreef op 28 september 2002 @ 21:34:
Hmmm, je loopt hier een beetje met termen de rotzooien. Even alles recht zetten :)
Zo te lezen heeft je vriend een DVD-speler met ingebouwde versterker. Hij [[blaatknipperdeknip]] naar de setjes van Creative zoals de Inspire 5300 of de 5700, de setjes van Philips of Logitech.
uhm, volgens mij, is het zo dat Cambridge een boxenset levert, waarin in de subwoofer een versterker zit voor alle aangesloten boxen, dwz. de DVD heeft geen inbuild versterker, alles zit in de cambridge set :?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
XthinkZ: Maar ik wil veel liever 2 gewone speakers, zodat ik er later speakers bij kan kopen, dan dat ik straks alles moet gaan zitten vervangen?

/downtime/: Maar volgens die gast kan 'ie gewoon de draadjes van z'n speakers rechtstreeks in z'n dvd speler doen. Of eerst in z'n sub allemaal, en dan via één plugje naar de dvd...

Adion: Thnx, misschien moet ik daar maar eens voor uitkijken dan. ik kon iig geen info vinden op de JBL site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSC00743.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSC00744.JPG

Check deze jongens.

WOofer NLG 45 per stuk
Tweeter NLG 25 per stuk

Totaal ongeveer NLG250 per stuk. Tonsil woofer, zeker niet top maar met vervanging van deze woofer met Visaton 17cm met vriendelijke prijs (60-70 NLG) en zelfde inhoud vette shit zeker wel geluid horen door de boxen.

De Tonsils beuken op dit moment lam op een anti-kraakpand feest in de Jacob van Lennepstraat... Vette bas (zie pics) en blije feestgangers..... Ga vooral voor 'gewone' speakers boven hetgeen waar je tevreden mee bent...
Pagina: 1