Toon posts:

Welke processor heb ik nodig voor een geforce 4 kaart?!!

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil de Asus V8460 Ultra DT, GeForce4 Ti 4600, 128MB DDR, TV-Out, AGP
(pricewatch: Asus GeForce 4 Ti4600 Ultra TD 128MB)
aanschaffen.

Maar mijn systeem eisen zijn:

Intel Pentium 3 - 550 MHZ
128 MB SDR
Moederbord: Pentium III AGP ATX van AOpen

Ik heb gelezen op mijn vorige post de reply's met daarin antwoord dat ik of een nieuwe pc moet aanschaffen of x-tra mb ram erbij nemen of een 4200 geforce 4 kaart moet nemen.

Maar wat ik ook van een vriend heb gehoord is als je een nieuwe processor neemt dan zou de geforce 4 kaart waarschijnlijk alles gebruiken wat ie heeft,
ook al heb je 128 mb ram, klopt dit?!!

Nou heb ik dus op tweakers.net een intel pentium 4 processor gevonden.
De Intel Pentium 4 1,5GHz (Socket 478, Boxed) ==> pricewatch: Intel Pentium 4 1,50GHz (S478, 256KB, 400MHz FSB, Boxed)
Aangezien deze pentium 4 processor best wel een mooi prijsje heeft is mijn vraag of deze ook goed is??
Als er andere beter zijn en het liefst goedkoper zijn zou ik dat graag willen horen.

Alvast bedankt voor de reply's,

Wessel

Verwijderd

met je huidige cpu zal je nooit je gf4 optimaal benutten,

cpu <-> gpu heeft invloed op elkaar :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik heb zelf nu een GF4 ti4400 en een dual Athlon 1333, en ik merk dat bij spellen vaak toch de CPU de bottleneck is (er word dan dus 1 cpu gebruikt voor de duidelijkheid)
Die P4 1,5GHz is echt langzamer dan een Athlon 1333, dus ook daar zal het de bottleneck zijn.
Ik zal dan ook echt of een langzamere videokaart, of een snellere CPU nemen, anders is imho geldverspilling.

(en ja, dat was het bij mij ook, maar ik ga nog es een keer mijn cpu's upgraden ;))

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Waarschijnlijk een Athlon XP 1.5Ghz of een P4 1.5Ghz (nog hoger is beter ;)), en minimaal 256Mb ram (aanbevolen 512).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik zou me eens wat verdiepen in dit soort zaken als ik jou was. Check eens wat reviews want dit zijn écht open deuren. Hier een voorbeeld van een review welke effecten cpu's, geheugen en VGA kaarten op elkaar hebben :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie dit prachtige artikeltje van Anandtech.

Hieruit kun je opmaken dat de GF4MX op haar limiet zit bij een CPU van 933MHz. De GF4Ti series daarentegen gaan véél verder. De lijn houdt op bij 1733MHz, maar is nog steeds stijgende. Volgens mij wordt de maximum bereikt rond 2GHz.

Kortom: met een CPU van rond de 2GHz zul je echt het maximale uit je GF4Ti halen :)

edit:
Hmm.. jij weer, Abba? Eindelijk snelcursus sneltypen gevolgd?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.