Kodak DC 215 1MPixel vraag

Pagina: 1
Acties:

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 15:22
heeft iemand deze camera of ervaring ermee?

Ik overweeg deze aan te schaffen lijkt mij wel een aardige aankoop, 800 piek en usb.

Alleen vraag ik me af of die 1 Mpixel niet een beetje weinig is... Ik wil m'n foto's gebruiken voor o.a. websites...

Weet iemand misschien een testpagina/site?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Check je mail ....

Schoot me nog iets binnen. Kijk ff naar de sluitertijd enzo.
Ben absoluut geen fotograaf ofzo, maar krijg beetje de indruk dat een digitaal toestel een iets andere techniek van foto's maken nodig heeft.
Dit door de sluitertijd en bewegen.

GrtZ

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Skibby
hee, bedankt! hier heb ik wat aan. Ja, ik zoek dus een iets hogere resolutie, maar als die foto's de laagste kwaliteit zijn, dan valt het nog best mee.

Het liefst heb ik een 2 MegaPixel amera maar die zijn er niet onder de 1000 piek geloof ik :(

• Skibby
Ik heb zelf een geweldige site met reviews van zowat alle cameras en sample fotos d'erbij gevonden op:

http://www.steves-digicams.com

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Ik heb zo'n camera en hij bevalt me goed, zeker voor het web is het voldoende (op max. reso zijn de plaatjes al 350k ofzo, das voor het web al teveel)

Alleen de sluitertijd is inderdaad nogal hoog, dus bewegende beelden zijn soms wazig, maar dat schijnt (ook bij duurdere) digi-cam's een probleem te zijn
Handige van dit soort camera's is, dat je nog geld over hebt om een 32mb kaartje erin te zetten, kan je 120 foto's (max.reso, max.kwaliteit) kwijt, en ben je ongeveer zo'n 1000,- piek totaal kwijt