Netwerk donderd steeds uit..

Pagina: 1
Acties:

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Hi everybody. Ik heb de laatste tijd iedere dag een paar keer last van een vreemd verschijnsel ; om de paar uur dondert mijn pc uit het netwerk. Shares, internet, ping, het is ineens allemaal weg terwijl het lampje op de hub wel gewoon werkt :? Als ik vervolgens reboot gaat lampje op de hub knipperen en werkt het netwerk nog steeds niet, pas na een paar keer rebooten en kloten met ports in de hub doet hij het weer voor onbepaalde tijd. Ik heb dit nu al met 2 kaartjes (bijde realteks 8139) en ik heb ze bijde al in verschillende pci sleuven geprobeert. Kan iemand mij please verder helpen, ik irriteer me dr helemal groen en geel aan :(
greetz Basss

www.baskoole.com

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
klote kabels? misschien dat ie niet goed contact maakt ofzo ?

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
nee ik denk niet dat dat het is, het lampje knipperd echt regelmatig en de draden werken wel als ik er andere pcs of hubs tussen hang (mijn OS is btw WinXP prof. eng. 2600)

www.baskoole.com

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

een van de kaarten niet lekker? ff kabels doormeten.. misschien is het dat wel

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

zit netwerkkaart toevallig met een andere apparaat op een irq (weet dat je het al in een andere pci hebt geprobeerd maar toch)

probeer toch ff een andere kabel te gebruiken tussen de pc en de hub (dus niet kabel testen door hem op een andere pc aan te sluiten)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

kabels meten of vervangen, vaak kan nadat ze lang in gebruik zijn door de warmte ontwikkeling dat de connectoren niet meer goed contact maken (het punt waar de kabel en de rj45 aan elkaar gekenepen zijn dus in de conector).

Verwijderd

ja dat heb il ook ik kom er maar niet achter 2x winxp nl in het begin lukte het met netwerkverbinding herstellen maar nu werkt dat ook al niet meer windows er overheene zetten (tot zover dat gaat met xp)werkt ook niet alle netwerkinstellingen weizigen of weer terug zetten werkt niet of ik internet nou deel of niet het maakt allemaal niets uit

is dat bij jou ook zo ??????

het is echt vervelend ja

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 22:51
Zit je PC toevallig achter een router (freesco of iets anders)?
Ik heb hetzelfde probleem; om de 4 uur valt de internet verbinding weg. Mijn netwerk zit achter een ClarkConnect router met een PCI N2000 NIC en een 3COM NIC. Nu vermoed ik dat een instelling van 1 van deze kaarten zo staat dat ie om de 4 uur IP lease een restart maakt... Ik heb het nog steeds (na 5 maanden) niet goed onderzocht of ik *poep* praat of niet. Maar wellicht is dit een mogelijkheid. Zo niet; Ignore message.. ;)

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 14:17:
kabels meten of vervangen, vaak kan nadat ze lang in gebruik zijn door de warmte ontwikkeling dat de connectoren niet meer goed contact maken (het punt waar de kabel en de rj45 aan elkaar gekenepen zijn dus in de conector).
Dat lijkt me onzin, wat moet er warmte ontwikkelen?
En meestal maakt een kabel in de stekker contact of niet.
Omdat een deel van het stekkertje er gewoon doorheen/langs gedrukt is, maar je kan altijd proberen de stekkertjes te vervangen, die dingen kosten toch bijna niets!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Pagina: 1