omgebouwde PS2 met RGB-kabel

Pagina: 1
Acties:

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00
Paar weken geleden mijn PS2 om laten bouwen met een Neo 2.2-chip.
Kreeg er ook een andere RGB-kabel bij die het signaal beter zou moeten maken en het mogelijk maakt ook NTSC-games te spelen zonder dat ze zwart-wit worden.

Nu is het zo dat als ik die kabel gebruik op mijn Philips-tv het beeld overheersend roze wordt.

Het ligt NIET aan de Action Replay2 want ook al doe ik die er niet in en werk ik gewoon met een origineel spel, dan nog is het beeld bij het opstarten van de PS2 roze. Het spel is dan overigens wel goed. GT3 is natuurlijk wel een PAL-spel.

Iemand een idee waar het aan ligt? Ook niet aan de PS2 want als ik die aansluit op de tv van mijn ouders dan gaat het wel goed!

Je zou dus verwachten dat het aan de tv ligt.........maar zo oud is die nog niet.

ExTaxi

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Niet alle TV's kunnen goed omgaan met een RGB signaal, werkt de standaard composiete aansluiting wel gewoon goed?

• ExTaxi
de bijgeleverde kabel werkt wel gewoon ja.........
als ik die met een PAL-spel gebruik gaat alles gewoon goed.

NTSC is dan natuurlijk zwart-wit

• ExTaxi
tv heeft RGB-in aansluiting, dus daar ligt het ook niet aan.......

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-01 17:01
Misschien dat die kabel brak is en daarom een andere kleur wegvalt.

Verwijderd

Dat lijkt me het meest logisch idd.

• ExTaxi
nee want als ik de kabel gebruik op de tv bij mijn ouders doet 'ie het wel goed......

lijkt me dan toch aan de tv liggen ofzo......ook al heeft mijn Philips 25PT5302/00 gewoon een RGB-in

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09-2025

Mystic_X

What does this button do

je kan hetzelfde als mijn ouwe tv hebben , dat de rgb ingang een beetje wasted is (misschien bij jou erg) want ik krijg een blauwe kleur als ik hem erin doe en als ik er een beetje mee wrik , is het beeld weer goed totdat op een gegeven moment de zwaartekracht op de kabel gaat werken en dan moet ik weer wrikken en breken

A great thought in a small mind is a dangerous thing

• ExTaxi
RGB-ingang is nog nooit gebruikt naar ik weet en wrikken heeft geen nut..........

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Het zou kunnen zijn dat er stof of vuil in de aansluiting zit zodat de pin die het blauwe signaal doorgeeft niet goed contact maakt.

Als je de scart aansluiting nooit gebruikt hebt kan er een hoop troep in gaan zitten.

Schoonmaken kan dacht ik met contactspray oid.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• ExTaxi
dus doordat het blauwe signaal niet doorkomt kan het beeld roze worden?
Pagina: 1