Toon posts:

[Wireless]Probleem met zeer trage wireless LAN verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een wireless LAN verbinding thuis liggen en het werkt in principe allemaal goed. Er is alleen 1 probleem :
In mijn eigen pc heb ik met een PCMCIA-insteekkaart voor in de PCI een Cisco Wireless LAN kaartje zitten. Het ding werd goed geïnstalleerd en het leek allemaal prima te gaan. De signalquality zat rond de 90% en de signalstrength rond de 70%. Het enige probleem is dat het allemaal zeer traag tot niet gaat.
Ik denk zelf dat dit komt omdat er veel PLCP CRC Errors en MAC CRC Errors zijn.
(MAC Errors zit op zo'n 1000 na 10 minuten !, en PLCP op zo'n 140)
Weet iemand hoe ik dit zou kunnen verbeteren ?

ps. Als ik het met de laptop van m'n vader probeer gaat alles wel goed. En de instellingen zijn precies hetzelfde.
Mijn systeemgegevens :
Duron 900
MSI K7T Turbo
GeForce 2 GTS
SB Live! 1024
Windows XP
etc. etc.
Het netwerk is (natuurlijk) 11Mbps

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een oplossing weet ?
Nog ff wat extra info over het netwerk :
Het is zo 'geschakeld': Cisco Router -> Hub -> pc's / wireless LAN AP -> Andere pc's
Het Accespoint is van Sitecom. De PCMCIA kaarthouder is ook van sitecom. De PCMCIA wireless netwerk kaart is een Cisco 350 series.
Nieuwe drivers en firmware heb ik al geprobeerd, maar dat hielp niks. Ook ben ik precies de handleiding nagelopen om te kijken of ik misschien een instelling over het hoofd gezien had, maar dit bleek dus niet het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Echt helemaal niemand ??

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik geef m nog 1 schop, dan hou ik het voor gezien........

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RUstig maar. Hoeveel ruimte zit er tussen acces point en je PC met dat probleem?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n 10 meter hemelsbreed denk ik . Het Accespoint staat beneden in de meterkast, en mijn pc staat op 1 hoog in m'n kamer. Er zit dus nog wel wat beton tussen ;)
Dat lijkt me dus niet zo zeer het probleem...... Want de pc van m'n pa werkt ook gewoon perfect als ie op mijnkamer staat......
Pagina: 1