Toon posts:

[VB] Output 2 dos werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vbscript tot exe gecompileerd, hierin staat zoiets als
code:
1
wscript.echo bla & "!"

Bij de compilatie heb ik wscript.echo vervangen door debug.print waarna de er geen problemen meer waren voor de compiler. Nu gebeurt er dus niet op het scherm als ik mijn exe afstart.

Hoe kan ik een "dos" programmetje maken dat dus wel gewoon output op de command line geeft, zoals mijn vbs-je dat doet??

Verwijderd

niet.

Verwijderd

Topicstarter
Die optie had ik al..... heeft het nog een reden ?

Verwijderd

Ja VB maakt windows applicaties, console apps zijn default niet ondersteund.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:55

johnwoo

3S-GTE

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 05:14:
Ja VB maakt windows applicaties, console apps zijn default niet ondersteund.
Default idd niet, maar natuurlijk zijn er manieren om VB toch naar console windowtjes te laten schrijven ;)
Hier staat alle benodigde informatie; kijk vooral bij AllocConsole, FreeConsole en WriteConsole/WriteConsoleOutput.

Als je je app van de command line start, krijg je met AllocConsole wel een nieuw window; je schrijft dus niet naar je originele terminal window. Om dat te bereiken moet je je eigen process met AttachConsole aan de console van cmd.exe (het parent process dus) haken. Maar dat geeft dan weer problemen als je je app niet vanuit een console window start :) Het netst is dus om bij het opstarten te kijken of je parent process cmd.exe is. Zo ja, dan gebruik je AttachConsole, zo nee dan gebruik je AllocConsole.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Met een batchfile met een parameter die hij op het beeld toont! :+
Pagina: 1