Toon posts:

W2k Server en Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oi

Ik heb een probleem met W2k en Chello
ik kan een kwartier het internet op en "poef" hij kan geen pagina's etc meer vinden.

De pc geeft aan dat i verbinding heeft...

Zo gauw ik naar de eigenschappen ga van de verbinding en hier ook maar iets verander in de instelling van het DNS tabje dan doet i het weer een +/- kwartier.. soms 5 minuten... en dan weer "poef" |:(

ik heb al een ander netwerkkaartje geprobeert ....

iemand een idee?????

thnx _/-\o_

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
en wat voor instellingen verander je dan precies? hoe is je dns configuratie? je hebt die windows 2000 server draaien als active directory domaincontroller:? dns server als forwarder geconffigged?

info please :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ja is een active directory domaincontroller

ik verander bijv het vinkje Use this connection's DNS suffix in DNS registration

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 18:20:
ja is een active directory domaincontroller

ik verander bijv het vinkje Use this connection's DNS suffix in DNS registration
als dns server heb je op de server wel zijn eigen ip adres opgegeven dan? (niet die van chello!),

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
jaja.. maar ik bedoel dit alles vanaf de server eh! :D
niet via een client o.i.d

als ik verbinding heb dan zijn de NSservers van chello wel brak te bereiken.. time outs etc

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ik gebruik ook een Win2k doos ism. Chello. Geen problemen, alles werkt zoals het moet.

In de DNS heb ik de 2 Chello DNS servers als forwarder ingevuld, dit bij properties, dan tabje forwarders.
Ook heb ik onder het tabje Interfaces, "listen on all IP addresses" aangevinkt, om een of andere vage reden werkt het voor geen meter als je 1 interface invuld.

Verder gebruikt de Chello NIC bij tcp/ip properties niet de Chello DNS servers die je krijgt via DHCP maar zijn eigen DNS.
Pagina: 1