Apogee systeem gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
oi :)

ik heb een nieuw systeem aangeschaft in onderdelen en dit heb ik vandaag ff in elkaar gebouwd. de specs zijn als volgt:

Chaintech 7vjl Apogee Mobo
Athlon XP 2000+
256mb Corsair DDR
PoV Radeon 9000
maxtor 40gb 7200rpm
lite-on 12x10x32
floppydrive

dit alles in een Thermaltake xaser II 6000 kast met een Enermax EG365-VE voeding.

in totaal zitten er 5 casefans in, 2 in de voeding en 1 op de proc.

nu heb ik alles naar mijn weten goed aangesloten (stroomkabel naar mobo, alle drives aangesloten, stekkertjes van voorpaneel aangesloten) maar hij gaat niet aan, stroomkabel erin, schakelaar op voeding op '1' zetten en dan de powerknop indrukken maar ding gaat niet aan...

Hoe kan dit? ik ben zelf alles 10x nagelopen maar ik ben echt radeloos...
heeft iemand suggesties waar het aan zou kunnen liggen?

ik vind btw die connector voor voorpaneel (resetsw, hd/pwr led/ pwrswitch/speaker etc) van mn mobo wel vaag...
ps, modjes, als dit hier niet thuishoort close em dan maar.

Verwijderd

hij doet HELEMAAL niets :??
En je weet zeker dat je de powerswitch goed op je moederbord hebt zitten (vind dat zelf iig. altijd moeilijk zichtbaar op zo'n moederbord :( )...??

Sluit eens alleen je moederbord+proc+3d-kaart+geheugen aan, start 'm eens op, piept het moederbord wel?
Als ie niet eens piept ofzo is het moederbord hoogstwaarschijnlijk kapoetsjie....

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Altijd als je een nieuwe pc koopt:

onderdeel voor onderdeel inbouwen , weet je precies wat dood is als je pc ermee kapt

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Hij lijkt er op dat je het 'Power Switch' stekkertje verkeerd (of verkeerd om) hebt gemonteerd.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Access schreef op 29 september 2002 @ 11:53:
Hij lijkt er op dat je het 'Power Switch' stekkertje verkeerd (of verkeerd om) hebt gemonteerd.
of ze mobo is kapot :/ ( zoals ik eens had met een ECS board 2x kapot 8er elkaar :|
en alles was toasted hij ging niet aan aleen power led brande )

• Boeie
hmm, ik heb de voeding getest, die is nog goed (groen en grijs doorgelust naar elkaar en voeding/fans/HD/floppy/Cd-writer gingen aan).

het stekkertje zit erop volgens de handleiding, ik zal het frontje er eens afpielen en alle draadjes nalopen... hoop echt niet dat mn Mobo kapot is :'(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Boeie schreef op 29 september 2002 @ 15:33:
hmm, ik heb de voeding getest, die is nog goed (groen en grijs doorgelust naar elkaar en voeding/fans/HD/floppy/Cd-writer gingen aan).

het stekkertje zit erop volgens de handleiding, ik zal het frontje er eens afpielen en alle draadjes nalopen... hoop echt niet dat mn Mobo kapot is :'(
En het stekkertje werkt ook? Probeer anders even de reset-knop op de power-aansluiting te doen. Het lijkt er wel op dat je mobo dood is, als hij zowiezo al helemaal geen kick geeft :X
ps, modjes, als dit hier niet thuishoort close em dan maar.
Hij hoort hier wel thuis hoor ;)

• Boeie
he ja, ik probeer de resetsw ff
goed idee :)

hmm, werkt toch niet... :(

hoe kan ik nog meer 8erhalen of het mobo echt dood is?

[ Voor 0% gewijzigd door Boeie op 29-09-2002 15:51 . Reden: twerkt niet ]

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 08:20
terugbrengen naar waar je hem gehaald hebt, en daar ff laten checken......
Maaruh, je hebt natuurlijk ook de ide kabels goed aangesloten he :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Boeie
duh... do i look stooopid? :D

mja ik ga denk ik dit weekend welff naar Raalte (vanaf Sneek, sallandautomatisering ole!)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 08:20
sja, jij misschien niet :X
Vaag CDROM probleem met P133 O-)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad alleen een keer proberen met

Moederbord
Geheugen
Processor
VGA kaart

(natuurlijk toetsenbord en monitor)

De rest allemaal ontkoppelen. Dus flat kabels er uit. netwerk kabel er uit. en zo voorts.

Doet nog steeds niks, Geen piepjes en geen beeld. Dan ligt het waarschijnlijk zeker aan je moederbord. Let er wel op dat je wel de goede pinnetjes hebt gebruikt voor je poweron van je moederbord :) maar dat is niet moeilijk.

Dus ook alle andere kabels die je op je moederbord aansluit ontkoppelen. dus op je mobo zit alleen een ATX connector en een power-on (draadje) aangesloten. Dus ledjes en resetsw zijn los.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Boeie
ik heb alleen ATX connector + powerconnector (en resetconnector ook nog als powerconnector geprobeerd) op het mobo met proc/mem/vga en hij geeft nogsteeds geen kik....

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gboeijinga/trouble1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gboeijinga/trouble2.jpg

zoals je kunt zien zit de connector goed (het is btw dit keer de resetconn)

ook nog iets vreemds, in het boekje staat volgens de tekening dat er een pin ontbreekt op de linkerbovenpositie terwijl er bij mij 1 op de 2e positie van de rechterkant ontbreekt. ik kan de HDD led dus ook niet aansluiten :S

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Misschien erg stom maar zit je CMOS Clear niet verkeerd gejumperd, dan start hij ook niet op.

• RammY
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

probeer hm is aan de rechterkant onder de plaats waar geen pin zit... volgens mij kijk je verkeerd om

Deze advertentieplaats is te huur!

• Boeie
ok, ok, ok!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gboeijinga/oplossing.jpg

ik ga eens een assault plegen op chaintech, de boel werkt! en waarom? het tekeningetje in het boekje zit verkeerd om en het plaatje met aanwijzingen op de mobo zit op een stupid plaats....

maar iig, hij doetet!!!!

• Boeie
ok, the problems continue....

de pc gaat nu dus aan, maar daar is ook alles mee gezegd, de cpufan gaat draaien, de andere fans gaan draaien, de HD en floppy en cdrom doen het maar ik krijg geen beeld...

heb videokaart al getest in ander systeem en die is goed.

als ik mobo zonder geheugen en/of vga kaart opstart begint er niks te piepen...

ik heb dus alleen cpu+koeler erop zitten en de voedingskabel + Powerbutton aangesloten. en natuurlijk een keyboard en muis.

jumper van cmos staat goed. wat kan het nu weer wezen? :S

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Boeie schreef op 30 september 2002 @ 12:15:
jumper van cmos staat goed. wat kan het nu weer wezen? :S
Als je de jumper van de CMOS (meestal maar twee mogelijkheden) eens omwisselt. Heb hier namelijk eens een mobo met handleiding gehad waar ze het dus hadden omgedraaid :( (dan zit je ook eerste even te zoeken).

Misschien dat dat het is? Dus volgens boekje en opdruk op mobo is het wel geod aangesloten (maar technisch gezien niet)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Boeie
als ik dat doe, gaat er weer helemaal niks aan... dus die jumper zit weldegelijk goed...

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Hmzzz dat is raar.. Ik zou het even zelf niet meer weten :{ sorry..

Je hebt moderbord met CPU en koelblok
Geheugen en videokaart
voeding en powerbutton

Dan zou die het gewoon moeten doen (nou ja beeld geven van BIOS en dan dat er niks gestart kan worden)

• Boeie
ik heb mobo met cpu en koelblok aangesloten op voeding en powerbutton + Speaker.
geheugen en VGA liggen er nu uit maar als ik die inplug gebeurt er precies hetzelfde...

• Boeie
ik heb gemaild met de helpdesk, en zij denken dat het de processor is... als deze kapot is, moet systeem toch wel gaan piepen?

het vreemde is, ik heb alles wel correct geinstalleerd...

• Boeie
ok, hier de oplossing, het mobo was defect, teruggestuurd naar Salland Automatisering en een nieuwe ontvangen... die wel werkt :)

joepie!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Boeie schreef op 04 oktober 2002 @ 13:22:
ok, hier de oplossing, het mobo was defect, teruggestuurd naar Salland Automatisering en een nieuwe ontvangen... die wel werkt :)

joepie!
Gelukkig maar :)

En nu lekker er gebruik van maken mag ikhopen :D

Pagina: 1