Situatie: PIII 500 (ME) en P I 166 (98se) in netwerk. Beide 3com kaartjes FX TX, crosskabel. IP adressen hard ingevoerd (192.168.0.1 en 2). Krijg de melding 'kan netwerk niet doorzoeken' in netwerkomgeving op de WInme computer. Op de 166 mhz win98se computer zie ik het netwerk wel. Vreemde is dat het netwerk wel werkt ,w ant als ik zoek op computers vind ie keurig de andere computer en kan ik er ook alles mee doen. En ja, alles staat gedeeld. Wie weet er raadt met dit uitermate vreemde probleem?
Gedaan, maar geen verandering. het netwerk werkt wel als ik zoek naar computers, ik kan ook pingen maar hij evrschijnt niet in netwerkomgeving van winME. Bugje?
Heb je bestandsdeling aanstaan (hoeft niets te delen)? Dan lukt het (bij mij tenminste) wel...
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Kabel zit geen hub tussen en het subnet staat inderdaad op 255. Ik verbaas me er steeds meer over, want alles werkt wel gewoon, zelfs op 100Mbps.
Ping is 8ms en gamen gaat goed, bestanden overblazen ook als een gek , alleen is het irritante dat het netwerk niet zichbaar is. Ik moet dus virtuele netwerk drives aanmaken om schijven van die andere pc te zien.
Alles is wel zichtbaar op die ouwe onder win98, dus het moet liggen aan WinME. Raadselachtig.
Ping is 8ms en gamen gaat goed, bestanden overblazen ook als een gek , alleen is het irritante dat het netwerk niet zichbaar is. Ik moet dus virtuele netwerk drives aanmaken om schijven van die andere pc te zien.
Alles is wel zichtbaar op die ouwe onder win98, dus het moet liggen aan WinME. Raadselachtig.
Verwijderd
heb je op de beide comp. het juiste protocol als primair staan..
op de site van www.usbman.com staat een link die naar de afd. winme&2k gaat , daar staan tweakprog's wellicht kun je hiermee wat experimenteren.
..heb je als 192.168.0.1 en de andere iedem maar dan bv. 2..
ff weer verder denken
op de site van www.usbman.com staat een link die naar de afd. winme&2k gaat , daar staan tweakprog's wellicht kun je hiermee wat experimenteren.
..heb je als 192.168.0.1 en de andere iedem maar dan bv. 2..
ff weer verder denken
Ik ga maar eens proberen nieuwe 3com drivers proberen voor de kaart. Niet dat ik denk dat het daar aan ligt, omdat ie wel goed werkt, maar je weet maar nooit, he..
Pagina: 1