Ik heb bij mij thuis een pc en een laptop. Nou wil ik het kabelinternet tevens op mijn laptop krijgen. Ik heb ze dus op elkaar aangesloten en ze vinden elkaar gewoon goed. Bestandddeling loopt dus goed. Voor het Internet-delen heb ik Wingate geinstalleerd, nu krijg ik op mijn laptop wel gewoon een verbinding en ook beperkt dataverkeer, maar zodra ik het Internet opga, kan hij de server niet vinden en stopt het dataverkeer naar mijn laptop toe. Het vreemde is dat een laptop van een vriend van mij wel Internet krijgt zodra hij zijn laptop op mijn pc aansluit. En dit met exact de dezelfde instellingen. Alleen de netwerkkaart is anders, maar die van mij zou normaliter moeten werken, aangezien bestandsdeling gewoon lukt. Wie heeft de oplossing voor dit probleem?
Verwijderd
Ga naar configuratiescherm en 2x klik op de Wingate client.
Kijk ff, ergens staat een lijstje met programma's en hun rechten.
Je kan die rechten veranderen, en dan kan je dus gewoon internetten.
Makkelijk:)
Kijk ff, ergens staat een lijstje met programma's en hun rechten.
Je kan die rechten veranderen, en dan kan je dus gewoon internetten.
Makkelijk:)
Verwijderd
Zo, ik zit nu weer ff in Windows, ik zal ff kijken hoe dat alweer ging met die client.
Ik heb ff gekeken.
Ga naar configuratie scherm / WinGate Client / Applications.
Daar kan je de rechten opgeven.
Geef iexplorer.exe de rechten: Global Acces. Dan zal Internet Explorer altijd verbinden via de server.
P.S Dan hoef je GEEN proxy servers meer op te geven!
Ik heb ff gekeken.
Ga naar configuratie scherm / WinGate Client / Applications.
Daar kan je de rechten opgeven.
Geef iexplorer.exe de rechten: Global Acces. Dan zal Internet Explorer altijd verbinden via de server.
P.S Dan hoef je GEEN proxy servers meer op te geven!
Verwijderd
Is het niet makkelijker om op beide pc`s gewoon Windows 98 SE te hebben en dan het onderdeel Internet delen te installeren..?
Zo heb ik het thuis en werkt perfect..
Zo heb ik het thuis en werkt perfect..