[W95 FD] Eerste FD van 13 geeft read error

Pagina: 1
Acties:

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 11:11
De eerste diskette van de reeks van dertien die ik hier liggen heb, voor windows 95 geeft een read error bij de install. Dit zit mij tegen, aangezien ik echt windows 95 erop wil zetten, en er geen cd-speler aan wil hangen om van cd te installeren.

Ik ben dus op zoek naar een image van de eerste diskette van windows 95. Misschien dat iemand mij hiermee kan en wil helpen.

Verwijderd

Sorry, maar dit is helaas voor jou niet toegestaan op GoT.

• Squall-sX
het is niet de heel reeks die ik vraag, het is maar 1 diskette van de 13, dat betekent dat ik de originele heb.

edit:
over origineel gesproken, ik heb hier ook nog een oem cd van windows 95 liggen, dus tis volledig legaal (geloof ik)

Verwijderd

Squall-sX schreef op 28 september 2002 @ 17:47:
het is niet de heel reeks die ik vraag
Dat hoeft ook niet.
het is maar 1 diskette van de 13
Ja, en daar naar vragen is dus ook illegaal.
dat betekent dat ik de originele heb.
En hoe moeten wij dat geloven? Ja, sorry, maar wij zijn geen helderzienden die kunnen zien dat jij een originele versie hebt. Helaas.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 17:43:
Sorry, maar dit is helaas voor jou niet toegestaan op GoT.
En als ik het vraag? ;)

Verwijderd

Dan ook niet :P

Ik bedoelde het meer als: "helaas voor jou" :)

• Squall-sX
Is er dan één of andere manier waarop ik kan bewijzen dat ik hier een originele set heb liggen, zonder dat ik een foto moet doorsturen (geen scanner)

Verwijderd

Squall-sX schreef op 28 september 2002 @ 17:52:
Is er dan één of andere manier waarop ik kan bewijzen dat ik hier een originele set heb liggen, zonder dat ik een foto moet doorsturen (geen scanner)
Daar zitten we niet op te wachten. Het is hier gewoon niet toegestaan, punt uit.

• Squall-sX
ok, heeft er dan iemand een manier om de read error te voorkomen of zo?

Verwijderd

Squall-sX schreef op 28 september 2002 @ 17:54:
ok, heeft er dan iemand een manier om de read error te voorkomen of zo?
Misschien even laten repareren door scandisk?

Maar waarom niet even een cd-rom speler aan het systeem hangen en hem vanaf cd-rom installeren? Dat is toch veel makkelijker? :?

• Squall-sX
dan moet ik de cd-rom uit mijn pc halen, dat zijn 8 schroeven aan de achterkant losdraaien, 4 schroeven van de cd-rom speler losdraaien, 2 schroeven van die oude compaq losdraaien, harde schijf deruit prullen, andere kabel erin, alles aansluiten, en hopen dat de compaq em slikt (is nog een 4x86 33MHz).

En als ik dan nog eens een oude pc binnenkrijg, kan ik gewoon mijn diskettes blijven gebruiken als ik dit gerepareerd krijg.

Verwijderd

Heb je de diskette ook al geprobeerd in een iets recentere PC met een iets minder oud/vuil diskettestation? Zo ja, dan gaat het erg lastig worden, vrees ik.

Verwijderd

Squall-sX schreef op 28 september 2002 @ 18:01:
dan moet ik de cd-rom uit mijn pc halen, dat zijn 8 schroeven aan de achterkant losdraaien, 4 schroeven van de cd-rom speler losdraaien, 2 schroeven van die oude compaq losdraaien, harde schijf deruit prullen, andere kabel erin, alles aansluiten, en hopen dat de compaq em slikt (is nog een 4x86 33MHz).

En als ik dan nog eens een oude pc binnenkrijg, kan ik gewoon mijn diskettes blijven gebruiken als ik dit gerepareerd krijg.
Anders via een seriële kabel de bestanden overpompen? Of even een klein netwerkje maken?

Wat zegt scandisk over die diskette?

• Squall-sX
op dat idee ben ik ook al gekomen, maar ik heb de pc iets dichterbij bekeken, en kan er onmogelijk een cd-rom aanhangen. De vodeing zit in het scherm, de aansluiting daarvoor is vanvoor aan het moederbord (een gleufje).

Het diskettestation kan ik vervangen, maar daar heb ik ninbus sleutels voor nodig (lompe schroeven), en die vind ik nu ff niet, kgeloof dat die buiten in de garage liggen, moet eens gaan zien.

edit:
Scandisk kon niet vollledig gerunt worden om een of ander reden, zal nog een opzetten terwijl ik buiten ben

• Squall-sX
nu krijg ik niks meer uit de diskette in mijn pc, leuk. OK, ze zijn dan wel 7 jaar oud, ma da zou niks mogen doen. En sinds wanneer kun je nu ook al cyclische redundantie fouten krijgen bij een diskette?

• Squall-sX
mijn neef heeft blijkbaar ook nog win 95 op diskette, zal er wel uitgeraken.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Squall-sX: Even je Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif edit-knop gebruiken s.v.p.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Squall-sX
lol, sorry, had er ff niet opgelet
Pagina: 1