[HP Deskjet 920c]Print vaag onder Windows 95

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Met print vaag bedoel ik dat hij diverse ASCI tekens print op 1 regel.
Ik heb de software en drivers al geïnstalleerd/gedeïnstalleerd, en heb in de bios ECP veranderd
in EPP, helaas zonder succes.
Heeft iemand ditzelfde probleem ook gehad? Ik kom hier niet uit!

Info:

Windows 95-B
HP Deskjet 920c (parallel aangesloten)
Pentium @ 120Mhz, 47 MB ram

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
nog steeds niemand een ideej :?

Verwijderd

Ik wel, te kort geheugen vrij.
Met 47 MB ram (en mischien zelfs wat programmas op de achtergrond) is er nagenoeg geen(zeg maar niets) fysiek geheugen vrij om de opdracht in uit te voeren, daarom moet windows gaan swappen(te zien aan HD aktiviteit), des te meer het moet swappen des te langer duurt het voor de printopdracht naar de printer wordt verstuurd, gevolg is dat de printer denkt dat hij klaar is met de opdracht, maar even daarna krijgft hij wel data toegezonden, maar omdat hij de opdracht om het grafisch te behandelen, reeds heeft gehad voordat hij dacht dat de opdracht over was, behandelt het de opdracht als ASCII, en omdat Windows, om het spoolen te versnellen, de opdracht ophakt in paginas van een regel data, is dat wat je krijgt.
Als je bv een foto probeert af te drukken kanb dit oplopen tot wel 1700 of meeer paginas.
Poort moet normaal gesproken op ECP
Menseen denken dat als er staat dat de minimale eisen 32 MB ram zijn dat iets meer voldoende is maar het is beter om dat op te tellen bij wat het OS nodig heeft en de applicatie
Met minimale eisen systeem kun je dus ook minimale dingen doen ;)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Wat mij een keer is overkomen is dat het papierformaat op 'letter' stond ipv op 'A4'; toen kreeg ik ook van die wazige dingen..
Even checken bij printereigenschappen dus ..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
aaaha...dus ff wat meer RAM en poort weer op ECP zetten? (kan ECP+EPP ook?)

Verwijderd

ECP is het beste voor printers maar op oude PCs moet je een beetje spelen met die instellingen
Pagina: 1