processor unlocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 07:58

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Wie weet hoe ik mijn intel p4 wilamette 1,9ghz kan unlocken zodat ik em iets hoger kan instellen voor betere prestaties. Of weet iemand hoe ik de FSB kan unlocken want dat staat ook gelockt in me BIOS. Ik heb een MS-6507 moederbord.
Alvast bedankt

greetz ice

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Klasanova
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Klasanova

MAYDAY

Gigabyte P35 ds3|C2D 6750|4Gb Kingston|Raptor 36Gb|Spinpoint 320Gb|Sparkle 8800GT 512Mb|2x 19" LG|Logitech S510 Desktopset|

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01 12:03

The_Duke

ho gek!

wow dude, eerst ff de faq lezen en de help gebruiken, hier is al zo veel over gezegd ....

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 07:58

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
me maat heb ze p4 wel over kunnen klokken, kan het ook nog op een andere manier dan de multiplier verhogen? Ennuh zoals ik al zei ik kan me FSB niet veranderen want die is ook gelockt en ik kan daarover niks vinden in de faq

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

icecoolsniper schreef op 28 september 2002 @ 17:50:
me maat heb ze p4 wel over kunnen klokken, kan het ook nog op een andere manier dan de multiplier verhogen? Ennuh zoals ik al zei ik kan me FSB niet veranderen want die is ook gelockt en ik kan daarover niks vinden in de faq
p4 kan alleen via FSB, meer niet, amd moet je unlocken en dan kun je met multiplier en FSB. (fsb kan al zonder unlock)

Verwijderd

Anders moet je de fsb niet via het bios maar hardware matig verhogen.
Dus met jumpertjes op je mobo.
Vergeet niet effe in te stellen dat je mobo de proc. instelling dan van je mobo leest en niet vanuit het bios.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, multiplier op een P4 kun je niet unlocken.. (tenzij je een engineering sample weet te vinden, dan istie standaard al unlocked).

En de FSB is niet gelocked.. Wat wel mogelijk is, is dat je moederbord geen FSB-instellingen support.. Maargoed, dat moet je even via de manual uit zien te vinden, en eventueel kijken of je nog ergens een overclockers-bios voor het ding kunt vinden.. Mocht dat beiden niet lukken, dan kun je misschien nog met programma's als soft-fsb aan de slag.. Maargoed, mocht je zover komen, zoek dan maar eens wat rond op het forum, en je komt er wel uit..

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.