[internet sharing] win2k Adv. (domain)Server

Pagina: 1
Acties:

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
heej mensen ... ik heb al ff gezocht en gekeken in FAQ enzo .. maar ik kom er toch niet uit (ligt maybe ook wel aan mij .... mijn excuser ervoor)

maar anyway .. sinds gister draai ik dus een domain server @ windows 2000 Advanced server .... maar nu wil ik dus mijn internetdelen .. ik heb al gekeken in active directory en bij m'n server manegment ... maar k kan er nix over vinden (uiteraard heb ik bij de instellingen van mijn 'inet netwerk kaart' sharing aangevinkt .. en dus heeft m'n 'interne netwerk kaart' een vast ip ....)

msn werkt half en internetten / melen wil helemaal niet

(bij ip config vind ie wel de goede gateway ....)

hoe kan ik mijn internet weer aan de praat krijgen op m'n pc ??? (via m'n server dan he ;))

pc | server | laptop | pda

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Windows 2000 Advanced Server
Netwerkkaart lokaal
IP: 192.168.0.1
SubnetMask: 255.255.255.0

PC1
IP: 192.168.0.2
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1

Verwijderd

Volgens mij kan je onder w2k as ingestelt als dc niet internet delen via de sharing tab bij je netwerkverbinding en moet dit gaan via routing & remote acces.
Kijk even op www.win2kwereld.nl voor het (precies) in elkaar zit

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
robjanssen schreef op 28 september 2002 @ 16:53:
Windows 2000 Advanced Server
Netwerkkaart lokaal
IP: 192.168.0.1

PC1
IP: 192.168.0.2
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1
werkt nie :(
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:55:
Volgens mij kan je onder w2k as ingestelt als dc niet internet delen via de sharing tab bij je netwerkverbinding en moet dit gaan via routing & remote acces.
Kijk even op www.win2kwereld.nl voor het (precies) in elkaar zit
en hier staat nix over internet delen .....

;(

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

maakt die AD geen DNS aan? ik "denk" (weet niet zoveel van AD) dat je clients de DNS klijgen van je server, maar dat deze niet goed samenwerkt met externe DNS servers (die van je ISP dus) waardoor je niet kan surfen.

ping eens naar een ip adres naar buiten google: 216.239.33.101, als dat werkt heb je een DNS prob

You don't need eyes to see, you need vision

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
leffe_blond schreef op 28 september 2002 @ 17:52:
maakt die AD geen DNS aan? ik "denk" (weet niet zoveel van AD) dat je clients de DNS klijgen van je server, maar dat deze niet goed samenwerkt met externe DNS servers (die van je ISP dus) waardoor je niet kan surfen.

ping eens naar een ip adres naar buiten google: 216.239.33.101, als dat werkt heb je een DNS prob
neej ik kan niet naat buiten pingen ...... (had ik geprobeerd)

en ja hij maakt een dns aan .....

Verwijderd

Vergeet in geen geval de proxy in te stellen voor je client pc's !

Als je kan pingen van pc naar pc en ook naar een ip-adres op het net dan kan je er al vrij zeker van zijn dat je proxy voor je browser niet ingesteld is.

Anders moet je nog een keer goed verifiëren dat je vinkje voor internet connection sharing op de juiste adapter is aangebracht + bekabeling :-)

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
dank u mensen it is working :)

k moest dns op client instellen en verder de hele avond samen met over buurjongen aan die server / client pc kutten (op 't laatst weet je niet meer wat je allemaal hebt veranderd en niet) .....

maar het werkt :)

nu kijken of ik dhcp kan draaien (en die dns dus automatisch door server laten verstrekken ;))

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wins op een win2kAS met 2 netwerk kaarten is bad practisce want dan wordt hij multihomed en daar houd tie niet van.
als je DNS als volgt insteld: bij FORWARDERS in je dns zet je die van je provider en je clienst laat je naar je W2kServer wijzen .. dan heb je op je server ook nog een chache die dus het DNS doet voor je clients .. in theo wat sneller dan nu .. maar AD dns heeft standaard een DNS chache :)

Tja vanalles

Pagina: 1