Dat er iets mis gaat 
Controleer eens of je drive goed staat ingesteld (master/slave).
Controleer eens of je drive goed staat ingesteld (master/slave).
Welcome to the desert of the real.
Ja alles met mandrake op deze pc is mis. Ben nu suse aan het downloaden. En als je die niet werkt dat pakke we slackware daarna debian. Lukt dit allemaal niet dan komt er maar een nieuwe pc
Ik denk niet dat het veel gaat helpen als je een andere distro neemt.
Die 1'en en 0'en komen van lilo of misschien zelfs door de bios. Je kun nog wel proberen of je met een bootdisk of resquedisk bij de mandrake installatie kunt komen. Dan lilo draaien en kijken of het werkt.
Die 1'en en 0'en komen van lilo of misschien zelfs door de bios. Je kun nog wel proberen of je met een bootdisk of resquedisk bij de mandrake installatie kunt komen. Dan lilo draaien en kijken of het werkt.
Welcome to the desert of the real.
Klinkt als LILO
Je bent beter af met een rescue disc eerst, maar een installatie CD van de grote distros gooit optioneel een verse LILO voor je op je MBR..
Dit krijg je zeker:
Dit krijg je zeker:
code:
1
| 01 01 01 01 01 01.. |
Heeft met je harde schijf te maken. Wat precies weet ik niet. Ik had het op school ook met zo'n verwisselbare schijf.
Euhm wat ik gedaan heb was. Opstart diskette gemaakt. Met fdisk het commando "fdisk /mbr" gegeven,dus masterboot-record herschrijven.
En daarna opnieuw linux geinstalleerd. Was trouwens ook met Mandrake (?)
Euhm wat ik gedaan heb was. Opstart diskette gemaakt. Met fdisk het commando "fdisk /mbr" gegeven,dus masterboot-record herschrijven.
En daarna opnieuw linux geinstalleerd. Was trouwens ook met Mandrake (?)
- specs - audioscrobbler -
Verwijderd
kun je niet van de cd booten, en dan "Boot installed system" o.i.d. kiezen, of een 'fake-upgrade' doen ?
Dat haal ik wel eens uit, als er iets verknald is op een systeempje. Dan komt het in 9 van de 10x wel weer goed
Dat haal ik wel eens uit, als er iets verknald is op een systeempje. Dan komt het in 9 van de 10x wel weer goed
ik heb dit ook net met crux. wat is het?
edit: fixed, had mn bootdevice naar de linuxpartitie laten verwijzen en das nie goed
edit: fixed, had mn bootdevice naar de linuxpartitie laten verwijzen en das nie goed
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Kan ik dat ook per ongeluk gedaan hebben met mandrake?PipoDeClown schreef op 30 september 2002 @ 13:58:
ik heb dit ook net met crux. wat is het?
Pagina: 1