Toon posts:

XP verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren XP Pro geinstalleerd, alles prima gegaan, alleen heeft XP niet zoals ik wilde 98 geupgrade op C: maar op mijn tweede(slave)harde schijf E: geinstalleerd. ik heb waarschijnlijk onder het installeren een verkeerde optie gekozen.
Nou ja, dacht ik, dan haal ik hem er weer vanaf en installeer ik hem opnieuw. Maar ik kan in de add/remove programs XP niet vinden. Ook opstarten in Safe Mode met Command Prompt en dan manueel proberen via cd\windows\system32 en dan osunist.exe werkt niet, ik krijg een foutmelding: “Setup cannot uninstall Win XP because the necessary registration information is missing” :(
Nou, geweldig. Hoe krijg ik nou XP van mijn E schijf af? Alle help files behandelen slechts unistall bij een upgrade en dat is hier dus niet het geval. Alvast bedankt, Denise

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

formatteren. of deltree gebruiken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Gewoon de E schijf even formatteren, dan ben je er vanaf.

Edit: DarkSide was sneller :'(

Verwijderd

Als ik het een beetje snap denk jij dat Windows Xp in de add/remove moet staan bij de software :? :D

Nah ja ik zou gewoon de E opnieuw formateren :Y)

Ennuh [Win XP] vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
*wordt bleek* ok, dat wordt dan even mijn mp3's verplaatsen :| wat moet, dat moet. bedankt in ieder geval

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:11:
Als ik het een beetje snap denk jij dat Windows Xp in de add/remove moet staan bij de software :? :D
eh, ja, sinds windows dat in zijn help files zet. :/

Verwijderd

Hoeft niet, het OS staat al in de titel, maar tussen [] is wel gewenst. Zie ook Windows Operated Systems - Policy

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Gewoon de XP manueel verwijderen, en de boot.ini aanpassen zodat je enkel nog kan kiezen voor Win98
(is slordig, en weet zelfs niet of het hoedanook werkt :/)

Je kan ook die boot.ini en dergelijke verwijderen, maar euh, dan moet je een nieuwe mbr oid schrijven op je C, maar weet niet precies hoe, als je je C niet wilt formateren...

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Verwijderd

Flippy_00 schreef op 28 september 2002 @ 16:13:
Gewoon de XP manueel verwijderen, en de boot.ini aanpassen zodat je enkel nog kan kiezen voor Win98
(is slordig, en weet zelfs niet of het hoedanook werkt :/)

Je kan ook die boot.ini en dergelijke verwijderen, maar euh, dan moet je een nieuwe mbr oid schrijven op je C, maar weet niet precies hoe, als je je C niet wilt formateren...
Opstarten van Windows 98 bootflop met sys.com en daarmee de systeembestanden terugzetten wil ook nog wel helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Flippy_00 schreef op 28 september 2002 @ 16:13:
(is slordig, en weet zelfs niet of het hoedanook werkt )

ja dat is me al aangeraden maar dat zie ik idd niet zo zitten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:13:
[...]

Hoeft niet, het OS staat al in de titel, maar tussen [] is wel gewenst. Zie ook Windows Operated Systems - Policy
Ow, iets te voorbarig van mij dus :+

Verwijderd

Topicstarter
Opstarten van Windows 98 bootflop met sys.com en daarmee de systeembestanden terugzetten wil ook nog wel helpen.
ja dat bedoel ik dus ik heb niet geupgrade. en windows 98 is nog intact
alleen xp moet dus weg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:15:
ja dat is me al aangeraden maar dat zie ik idd niet zo zitten
Wat is je al aangeraden? Voortaan even het bericht waar je op reageert quoten, anders raakt iedereen hier de draad een beetje kwijt :)

En je kunt je eigen bericht editten met de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knop, dan hoef je dus niet 2 keer achter elkaar een reply te plaatsen omdat je misschien nog iets hebt toe te voegen aan je vorige reply.
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:15:
Ow, iets te voorbarig van mij dus :+
Yep :P :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:17:
Wat is je al aangeraden? Voortaan even het bericht waar je op reageert quoten, anders raakt iedereen hier de draad een beetje kwijt :)
ja idd dat bedacht ik me ook net :) sorry

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:17:
En je kunt je eigen bericht editten met de [afbeelding] knop, dan hoef je dus niet 2 keer achter elkaar een reply te plaatsen omdat je misschien nog iets hebt toe te voegen aan je vorige reply.
dat weet ik wel ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:18:
ja idd dat bedacht ik me ook net :) sorry
Maakt niet uit, dit is je eerste post op dit geweldige forum, dus daarom help ik je een beetje :)
Dan moet je het wel doen :o

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:21:
Maakt niet uit, dit is je eerste post op dit geweldige forum, dus daarom help ik je een beetje :)
bedankt :) ok, off now. ik heb een harde schijf om te formatteren :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:22:
bedankt :) ok, off now. ik heb een harde schijf om te formatteren :S
Toch wel? Nou ja, is ook wel de beste en meest snelle manier. Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:23:
[...]

Toch wel? Nou ja, is ook wel de beste en meest snelle manier. Succes ermee!
dank je, en bericht geedit ;) :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm. ik heb de schijf geformatteerd, maar bij het opstarten krijg ik nog steeds de keuze XP of 98. Hoe kan dit en nog beter; hoe krijg ik het weg :D

misschien had ik in plaats van snel formatteren uitgebreid moeten doen?

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 19:15

Theeboon

theebonen bestaan!

Je had beter Windows kunnen deleten en wat opstart bestandjes op de E schijft wegmieteren.. Anyway, ik denk dat een "fdisk /mbr" jouw bootmenu probleem oplost.

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Topicstarter
eh...hoe doe ik dat? :D ik ben echt beter in internet

Verwijderd

De juiste manier om dit op te lossen is: met een Win98 opstartdiskette, hiermee opstarten naar de A:> prompt en het commando SYS C: intypen. Daarna is het bootmenu weg. Je zou ook nog even de bestanden boot.ini, bootsect.dos, ntdetect.com, ntldr en pagefil.sys kunnen verwijderen. Tenzij je toch weer WinXP gaat installeren, want dan worden ze toch weer aangemaakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 17:24:
De juiste manier om dit op te lossen is: met een Win98 opstartdiskette, hiermee opstarten naar de A:> prompt en het commando SYS C: intypen. Daarna is het bootmenu weg. Je zou ook nog even de bestanden boot.ini, bootsect.dos, ntdetect.com, ntldr en pagefil.sys kunnen verwijderen. Tenzij je toch weer WinXP gaat installeren, want dan worden ze toch weer aangemaakt.
En bootdiskettes kun je vinden op www.bootdisk.com, als je er zelf niet eentje hebt tenminste ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 17:24:
ok, gelukt, hartstikke bedankt allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
het geluk is niet met me. ik weet nu waarom XP 98 niet geupgrade heeft, nl. ander taalpakket. En 98 ne upgraden naar XP en gaat niet he. *zucht* 8)7

Verwijderd

Gebruik nou toch eens die edit knop :)

En maar zeggen dat je dat wel weet... gebruik hem dan ook! :+

Maar sowieso zou ik geen upgrade uitvoeren, daarmee blijft toch altijd zooi achter van het vorige besturingssysteem, wat kan leiden tot een brak OS.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 18:37:
Gebruik nou toch eens die edit knop :)
he he, ik heb toch mijn andere twee posts ge edit. Dit was iets heel anders. O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 18:47:
he he, ik heb toch mijn andere twee posts ge edit. Dit was iets heel anders. O-)
Ja, ok, je weet hoe je een bericht moet editten, maar het is niet de bedoeling dat je 2 reply's achter elkaar plaatst en de 2e daarvan edit omdat je iets hebt toe te voegen ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mja, geloof dat 't nu wel allemaal gezegd is. Bovendien is windows XP verwijderen toch wel te vinden in de search ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.