Verwijderd

Topicstarter
In mijn sony discman moeten 1.5 volt batterijen. Maar 1.5 volt batterijen heb je volgens mij niet oplaadbaar, die zijn meestal 1.2. Als ik er oplaadbare batterijen in doe doet ie het hooguit 10 minuten. Mijn vraag is nu of er een oplossing is? ZIjn er bijvoorbeeld geen speciale oplaadbare batterijen voor discman's.

Mijn Sony Discman is een : D-E220

Verwijderd

Zoeken met google: http://www.palmclub.nl/tips/batterijen.shtml
Een hele nieuwe ontwikkeling zijn AccuCell batterijen. Dit zijn oplaadbare batterijen met een vermogen van 1,5 Volt, die ongeveer even lang mee gaan als alkaline batterijen. Ook hebben ze geen last van het geheugeneffect en kan je ze niet overladen. Een speciale lader is noodzakelijk. De prijs is redelijk: penlites en AAA kosten ongeveer f11,- per stuk en een bijpassende lader voor deze types kost ongeveer f55,-.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 09:34
Pak gewoon een gp set met batterijen en lader dan doen ze het lang genoeg >:)

Verwijderd

Topicstarter
die gp batterijen waar koop je die ?? die lijken me wel wat

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hoeven niet perse van GP te zijn (zijn duur). Als het maar nimh batterijen zijn met een capaciteit van zo'n 1600-1800mah. Ik heb zo'n setje van 4 batterijen incl. nimh lader voor mn digicam van het merk hape, kost bij kijkshop zo'n 15-20 euro. Die gaan echt aanmerkelijk langer mee dan normale (oplaadbare) batterijen (sterker nog, mn digicam gaat niet eens aan met normale oplaadbare :X).

Verwijderd

Topicstarter
nou wat zijn dan andere goede?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:22:
nou wat zijn dan andere goede?
Kijk gewoon of ze 1600~1800 Mah kunnen leveren dan zit je wel goed :P. Die 3 tiende volt moet je niet zo'n ramp van maken :P

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Ik heb de Sony Discman D-EJ620 (wat een k*t merk/product is), en gebruik NiMH 1800mAh 1,2V cellen.
Met deze batterijen kan ik heel lang doen.
Gebruikte eerst NiCad batterijen en was het snel zat, waren snel leeg.

And The Only One

Verwijderd

Heeft iemand nog behoefte aan Sony discman oplaadbare batterijen type: BP-DM10

Zijn zwarte oplaadbare Nicd 650mah die aan elkaar vast zitten met een soort metalen klip.
Ik had er 3 setjes van (Lang verhaal) en bij één zo'n setje heb ik dat metaal eraf proberen te halen zodat ik gewoon twee batterijen had, maar ik scheurde compleet het plastic rond de batterijen eraf, dus die heb ik toen maar weggegooid.
Die andere twee setjes zijn amper gebruikt en passen nergens meer in. Mijn discman waar ze in hoorden is kapot en de laadfunctie was al veel eerder wijlen.

Dus als de verzendkosten meevallen en iemand is er naar op zoek, mag die ze hebben :)
Pagina: 1