Toon posts:

raar Xine probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ehct een heel raar probleem, heb ik vandaag net Xine geinstalleerd, probeer ik het even uit. Speelt perfect af.

Maar later op de dag probeer ik het nog eens en nu schokt het beeld enorm als ie op full screen staat.
Ik heb tweemaal xine opnieuw geinstaleerd maar zonder resultaat.

Aan de computer kan het niet liggen want dat is echt voldoende voor een divx of DVD, ik gebruik de nv driver, omdat ik nog niet bezig ben de officiele nvidia driver te tunen.

Maar wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:30
hdparm ?

cd /pub && more beer

Verwijderd

ik zie nogal vaak topics over xine en mplayer voorbij gaan, kunnen we daar geen groot topic voor maken?

wired, probeer xine eens uit cvs the halen.

Verwijderd

Ik heb dat ook weleens gehad, het kan zijn (afhankelijk van of je bv tegelijkertijd met mplayer aan het prutsen bent geweest) dat hij de verkeerde videodriver neemt,...
Start hem van de commandline, en kijk naar de berichten. Als hij bv niet Xv vindt, neemt hij Xshm, en die doet het bij mij niet goed genoeg, dan wordt het schokkerig. Hij verandert dan zijn basisinstelling ook, dus als je 'm weer start, krijg je hetzelfde.

Je kan in de settings - video de videodriver aangeven, Xv is denk ik meestal de juiste.

Opnieuw installeren doet meestal niet zoveel, probeer het liever met een andere configuratiefile/dir (.xine in je homedir), of smijt de oude weg (ombenoemen, zodat hij 'm niet vindt).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 18:17:
Ik heb dat ook weleens gehad, het kan zijn (afhankelijk van of je bv tegelijkertijd met mplayer aan het prutsen bent geweest) dat hij de verkeerde videodriver neemt,...
Start hem van de commandline, en kijk naar de berichten. Als hij bv niet Xv vindt, neemt hij Xshm, en die doet het bij mij niet goed genoeg, dan wordt het schokkerig. Hij verandert dan zijn basisinstelling ook, dus als je 'm weer start, krijg je hetzelfde.

Je kan in de settings - video de videodriver aangeven, Xv is denk ik meestal de juiste.

Opnieuw installeren doet meestal niet zoveel, probeer het liever met een andere configuratiefile/dir (.xine in je homedir), of smijt de oude weg (ombenoemen, zodat hij 'm niet vindt).
Hij neemt inderdaad de Xshm driver, als ik het handmatig verander dan zet hij die automatisch toch weer terug naar Xshm. Is het mogelijk dat het komt omdat ik alleen de nv driver heb draaien van nvidia of moet ik nvidia driver hebben?

edit: Woot, als ik de config file handmatig verander in Xv werkt ie perfectos!! thanks