Ik heb een zo'n 10 jaar oude eindversterker (tweedehands gekocht): een AVM Competionpower, waarbij ik last heb van fluittoontjes, piepjes etc door de speakers. Het is duidelijk geen brom (komt uit de tweeters). Ook is het niet altijd even hard en ook de frequenties verschilt (een beetje het geluid van een AM radio). Het maakt uit op welk stopcontact ik hem aansluit (maar helemaal weg gaat het nooit). Bijvoorbeeld op een geaard stopcontact dan wordt het erger. Ook als ik hetzelfde stopcontact gebruik waar de rest van de installatie op aangesloten is, dan wordt het erger. Aansluiten op een APC surgearrest stekkerblok werkt ook niet.
De vorige eigenaar heeft er een ander netsnoer op (laten?) zetten. Een soort afgeschermd netsnoer (Siltech?). Ook heeft ie andere (grotere) luidsprekerklemmen gemonteerd.
Als ik een andere eindversterker aansluit op de installatie (zelfde interlink etc.) dan heb ik nergens last van.
Van binnen ziet het er best netjes uit.
Een fotootje

Hier vind je er meer.
Ik vraag me waar het aan ligt (en hoe ik eraf kom). Is er iets van een ontstoring circuit verwijderd (LC kring oid). Heeft het iets te maken met de XLR aansluiting (die ik niet gebruik), veroudering van onderdelen.
AVM is overigens best een goed merk, deze amp kostte nieuw vermoedelijk zo'n DM 2500
De vorige eigenaar heeft er een ander netsnoer op (laten?) zetten. Een soort afgeschermd netsnoer (Siltech?). Ook heeft ie andere (grotere) luidsprekerklemmen gemonteerd.
Als ik een andere eindversterker aansluit op de installatie (zelfde interlink etc.) dan heb ik nergens last van.
Van binnen ziet het er best netjes uit.
Een fotootje

Hier vind je er meer.
Ik vraag me waar het aan ligt (en hoe ik eraf kom). Is er iets van een ontstoring circuit verwijderd (LC kring oid). Heeft het iets te maken met de XLR aansluiting (die ik niet gebruik), veroudering van onderdelen.
AVM is overigens best een goed merk, deze amp kostte nieuw vermoedelijk zo'n DM 2500
2 crush your enemies, 2 win the Tournament