Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lcd sed1330 rare vlek in beeld?

Pagina: 1
Acties:

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:01
ik had me lcd aanstaan alleen geen prog ofzo aan dus hij stond gewoon te scrollen.
ik was ff met een andere comp aan het kloten, keek heel ff naar me lcd en ik zag een raar beeld. hij was gestopt met scrollen.
Ik haal alle kabels uit lcd en dat rare beeld hield hij wel 2 minuten vast. zonder spanning!
na 5 minuten sloot ik hem weer aan, maar nu zit er een rare vlek rechts onderin. potmeter anders instellen helpt niet.
ik heb hem nu 7 minuten aanstaan de vlek word wel wat minder. Maar waar lag dit nou aan? Is het schadelijk? moet ik hem in het vervolg niet meer lang aanlaten staan?

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

msentinelb schreef op 28 september 2002 @ 15:21:
ik had me lcd aanstaan alleen geen prog ofzo aan dus hij stond gewoon te scrollen.
ik was ff met een andere comp aan het kloten, keek heel ff naar me lcd en ik zag een raar beeld. hij was gestopt met scrollen.
Ik haal alle kabels uit lcd en dat rare beeld hield hij wel 2 minuten vast. zonder spanning!
na 5 minuten sloot ik hem weer aan, maar nu zit er een rare vlek rechts onderin. potmeter anders instellen helpt niet.
ik heb hem nu 7 minuten aanstaan de vlek word wel wat minder. Maar waar lag dit nou aan? Is het schadelijk? moet ik hem in het vervolg niet meer lang aanlaten staan?
-slecht contact?
-Storing...

dingen zijn gevoelig daar voor en hoe het komt dta ie naar brand is omdat er ergens waarschijnelijk een elcotje zit.

Verwijderd

te veel spanning?

Verwijderd

Heb ik ook eens met een lcd gehad, dan is ie gewoon plaatselijk te warm geworden en is het een en ander verkleurd. Helaas is dit PERMANENT :(

• msentinelb
ik heb alle contacten schoongemaakt draden nagekeken. en hij doet het gelukkig weer goed. maar door dit incident ben ik toch wat voorzichtiger geworden :)

Specs van mijn bak Hier!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

een lcd gebruikt echt amper stroom, dit kan gewoon door een elcotje komen, wat gebeurt kan zijn: flinke spanningspiek, verkeerd kontaktje..

als je ge hotswapped heb: kaj je statisch elektriciteity ergens vandaan getoverd hebben, is ook ongezond...

Electronics development

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
LCD's moeten idd. met wisselspanning worden gevoed (aan het scherm zelf, dus niet aan de controllerprint), misschien is er dus op een of andere manier gelijkspanning op gekomen? Statische ladingen denk ik dus ook aangezien het een vlek is (of misschien teveel druk op het glas gekomen...

Post eens pics dan zien we wat.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

niet echt slim.. zit hij in een kastje zonder fantilatie?

ik heb nu mijn lcd in een plexi case gebouwd, en hij kan het gewoon 24/7 aan.. PIC's komen nog.. als ik tijd heb :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• msentinelb
hij zit in een aluminium kasje. met plexiglas aan de voorkant. pics heb ik helaas nog niet. :) post ik nog wel een keer. er zit inderdaad geen fantilatie in.

Specs van mijn bak Hier!

Pagina: 1