problemen met partities

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik heb laatst een nieuwe schijf erbij gekregen en ik kan onder windows daarvan de partities gewoon aanspreken, maar onder linux kan hij gewoon niet bij die schijf komen. Ik zie dat bij component beheer die nieuwe partities anders zijn ingesteld dan de oude:

Afbeeldingslocatie: http://www.alarmnummer.net/images/win.jpg

Die andere partities zijn dus music I & 2 en daar staan dus andere waardes voor type en layout. Wie weet hoe ik dit kan fixen? Ik ben er al een tijdje mee aan het rommelen maar ik ben bang dat ik ze om zeep help.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je hebt ze dus op dynamic staan, Tja mijn ervaring is dat het *bagger* werkt.
Wat je unt doen is, backup alles op andere schijf en delete partities en maak opnieuw partities aan.
En zorg ervoor dat ze dan niet dynamisch zijn.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
aaaarrrggghhhhh ;) 70 gb backuppen..zoveel ruimte heb ik niet eens op mijn andere hd als ik alles eraf zou halen.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

je hoeft ook niet alles tegelijk te doen je kunt ook eerst 1 partitie backuppen en dan is het maar 35 gig.
Dat moet dacht ik toch wel passen?
En als je dan een nieuwe hebt kopieer je alles van andere partitie daarheen en dan wis je die partitie en maak je nieuwe aan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee Vae Victis, dat kan niet. De conversie van Dynamic naar Basic kan niet zonder dataverlies én de conversie geldt voor de volledige schijf.. Je kan dus niet per partitie converteren. Open eens schijfbeheer (diskmgmt.msc) en druk op F1 voor meer details over Basic vs Dynamic :)

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

BalusC schreef op 28 september 2002 @ 15:26:
Nee Vae Victis, dat kan niet. De conversie van Dynamic naar Basic kan niet zonder dataverlies
Daarom ook ergens anders heen kopieren ;)
én de conversie geldt voor de volledige schijf.. Je kan dus niet per partitie converteren. Open eens schijfbeheer (diskmgmt.msc) en druk op F1 voor meer details over Basic vs Dynamic :)
Idd je hebt een dynamic disk aan moeten maken om dynamic volumes aan te kunnen maken.
Voor conversie terug ben je alles kwijt wat er op staat.

Mijn fout!
Heb nu de help even doorgelezen hoor ;)

Tja dan word het 70 gig backupen :P

[ Voor 0% gewijzigd door Vae Victis op 28-09-2002 15:38 . Reden: goed nederlands is moeilijk :( ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

nog iets ;

Als ik het goed zie heb je twee partities van 1 en dezelfde schijf gebruikt om een dynamic disk te maken .....zegt je niets?

nou laat ik je vertellen dat je prformancewinst dus 0, 0 =

Dynamic Disk is softwarematige raid. Heb je weleens een RAID-config gezien met 1 disk die dan ook nog eens sneller is |:( ??????????? 8)7 8)7 8)7 :?

Nee, dus. Als je al DD gebruikt doe het dan zoals het hoort, combineer partities van verschillende Harddisken. Oja, al deel je maar een klein partitietje....je hele schijf word onder DOS als dynamisch gezien....met alle ellende vandien.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Dynamic Disk is softwarematige raid
Jij hebt het ook niet helemaal begrepen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oud topic :)

Maar wat Madrox zegt klopt inderdaad niet.. Je kunt Software RAID onder 2K/XP alléén op Dynamische schijven kunt draaien, maar dat maakt de Dynamische schijven inderdaad nog steeds niet automatisch Software RAID ;)
Pagina: 1