Bij booten blijft pc hangen bij de cdrom.

Pagina: 1
Acties:

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-03 16:06
Mijn broertje heeft zojuist een nieuwe pc gekocht. Ik zou 'm wel even installeren voor 'm. Ik sluit dus alles aan en prop er een bootdisk in.

Ratel ratel. Keuze om te kiezen hoe op te starten.
*setup
*met cdrom
*zonder cdrom

Met cdrom gekozen en dan krijg je een paar regeltjes tekst met de melding dat de standaard oakcdrom driver wordt geinstalleerd.

Mooi denk je dus.... NIET DUS!! dat blijft dus staan en de pc boot niet verder.

Owkee misschien een verrotte disk denk ik. Dus ik pak even wat andere bootable cdrom's Zelfde probleem. Alle disks van bootdisk.com gedownload. Zelfde probleem.

Ik weet niet meer wat ik kan doen. Ik kan de pc dus helemaal niet installeren!

De dvd en cdrw worden allebei goed herkend in het Bios.

-edit-

owja ik heb ook al de kabels omgewisseld en een andere cdrom erin gehangen. Zelfde probleem.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:10

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Spint de CD-ROM speler wel? Als ie niet spint kan ie dood zijn. Zet em anders in een andere computer en check of ie het daar wel normaal doet, zo niet dan is er een grote kans dat ie kapot is. Kijk ook ff of de voeding wel zit aan gesloten.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

• Zak
AxzZzel schreef op 28 september 2002 @ 15:50:
Spint de CD-ROM speler wel? Als ie niet spint kan ie dood zijn. Zet em anders in een andere computer en check of ie het daar wel normaal doet, zo niet dan is er een grote kans dat ie kapot is. Kijk ook ff of de voeding wel zit aan gesloten.
Dacht ook eerst dat het aan de cdrom zou liggen. Maar de DVD en CDRW doen het niet en mijn eigen cdrom en CDRW heb ik er ook al aan gehangen.

Hij spint ook op en als je bijvoorbeeld een bootable windows98 cd erin doet dan komt hij wel zo ver dat je kan kiezen of de setup gestart moet worden of de met of zonder cdrom ondersteuning. Zonder cdrom ondersteuning lukt wel. Dan kan ik ook de hd indelen etc. Maar met cdrom ondersteuning lukt niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer anders een 40-aderig kabel ipv 80-aderig kabel. Als je CDROM aan een 3rd party ATA en/of RAID controller hangt, verplaats hem dan naar de standaard IDE controller van de southbridge (IDE0/1) :)

Om welke mobo en/of ATA controller gaat het overigens?

Verwijderd

Daarom is het ook aan te raden om windows naar bijvoorbeeld; Partitie D: te kopieeren als je main schijf C: is.

ik had er vroeger ook wel eens probs mee dus nu doe ik gewoon in dos D:/cd win98/setup
maargoed dit is een tip voor de toekomst.....

• Zak
owja dat had ik wel even kunnen vermelden natuurlijk, de specs |:(

Het is een MSI KT3 Ultra2 moederbord. Met een KT333 chipset.

De harde schijf zit als master op IDE 0. De DVD zit als Master op de IDE 1 en de CDRW als slave op IDE 1. Harde schijf is verbonden door middel van een 80 aderige kabel en de DVD en CDRW doormiddel van een 40 aderige

Ik heb al geprobeerd om een andere cdrom bij de hd erbij te hangen maar dan heb ik hetzelfde probleem.

Ik krijg deze pc nou niet geinstalleerd dus en mijn broertje is zeer teleurgesteld. Hij was hartstikke blij dat vandaag zijn pc eindelijk kon worden opgehaald en nou kan hij er niet mee werken... echt klote dit.

• Zak
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:00:
Daarom is het ook aan te raden om windows naar bijvoorbeeld; Partitie D: te kopieeren als je main schijf C: is.

ik had er vroeger ook wel eens probs mee dus nu doe ik gewoon in dos D:/cd win98/setup
maargoed dit is een tip voor de toekomst.....
? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Het is een compleet nieuw systeem rechtsstreeks uit de winkel.

Ik zou natuurlijk de hd in een andere pc kunnen hangen maar dat is geen echt oplossing voor het probleem natuurlijk.

• Zak
Nou weet ik helemaal niet meer wat het is.

Zonet probeer ik het nog eens met een bootable Windows ME cd en nou kwam ik er wel door. Probeer ik het nog eens en nou weer niet...

WAT IS DIT VOOR IETS!!! |:(

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 16:06
misschien moet je een keer je bios updaten, dat wil soms ook wel eens helpen

Verwijderd

De bios updaten? Hij heeft een gloednieuwe pc!
Tjonge jonge jonge jpvk007!!

BioS updaten heeft geen nut hoor ZAK!

Verwijderd

Bios flashen kan wel degelijk problemen oplossen ook al komt de PC rechtstreeks van de winkel. Er kan bijvoorbeeld best een mb zijn ingebouwd dat al 2 maanden in de kast heeft gelegen en staat er zodoende niet het nieuwste bios op. Bios flashen is dus wel een optie. :)

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
En als je de bootvolgorde eens gaat aanpassen in het BIOS? Dus: A, C, CD-ROMspeler i.p.v. CD-ROMspeler, C, A
De bios updaten? Hij heeft een gloednieuwe pc!
Tjonge jonge jonge jpvk007!!

BioS updaten heeft geen nut hoor ZAK
offtopic:
So? Mijn nieuwe systeem maakte anders nog gebruik van BIOS-versie 1008, terwijl bij het leveren van de PC 1011 er al was. Dus kan wel degelijk helpen.
Pagina: 1